Geld & Recht alle pijlers

Afdingen

05-02-2012 19:28 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ben ik wezen kijken bij een witgoed winkel. De wasmachine die ik graag wilde hebben was in de aanbieding. In de winkel zag ik ook een mooi fornuis, koelkast, afzuigkap en een magnetron. Nou ben ik niet zo'n ster in afdingen maar ik heb het toch geprobeerd. De man in de winkel zei dat hij alleen korting kon geven op het fornuis (100 euro). Vandaag ben ik wat rond wezen kijken op internet en bij een andere winkel is dit fornuis standaard al ruim 100 euro goedkoper. Hoeveel zou je ongeveer af kunnen dingen op witgoed?
Het ligt er een beetje aan of het een grote winkel is of een kleine zelfstandige, ik kan heel goed afdingen maar in het laatste geval ga ik niet te ver. Soms lukt het ook om te bedingen dat er geen voorrijkosten worden gerekend.
verba volant, scripta manent.
Goed beslagen ten ijs komen: voorbereiden, prijzen vergelijken, etc. Ik zeg dan: Product X kan ik daar en daar kopen voor 100 euro minder. Liever koop ik het bij jullie vanwege goede ervaringen/goede service/lekker dichtbij/watdanook. Kan ik het ook bij jullie voor die prijs krijgen?
Ik haat afdingen. Ik bestel alles goedkoop via internet.
Het is een grote winkelketen. Ik wil het liefste alles in één keer kopen bij deze winkel, maar ik wil niet teveel betalen. Is het normaal om korting te krijgen als je meerdere producten in één keer koopt?
Ja, dat is normaal. En je moet het ook zeker proberen, hoor. Laat je niet afschepen met het verhaal dat het alleen kan op het fornuis.

In deze tijd gaat het zeer slecht met deze branche; dus iedere omzet is mooi meegenomen. Volhouden dus.
Hou er rekening mee dat elk item 2,5 tot 4 keer over de kop gaat. Dan kan er heus wel korting vanaf.
quote:madamecannibale schreef op 05 februari 2012 @ 19:46:

Het is een grote winkelketen. Ik wil het liefste alles in één keer kopen bij deze winkel, maar ik wil niet teveel betalen. Is het normaal om korting te krijgen als je meerdere producten in één keer koopt?

Nee heb je, ja kun je krijgen.

Is het trouwens nog geen uitverkoop?, dan kun je helemaal je slag slaan.

Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja het is wel uitverkoop maar ik vind het best tegenvallen met wat er van de prijs afgaat. En helaas waren de meeste artikelen die ik wilde niet in de uitverkoop.

Maar ik ga van de week weer terug naar de winkel en dan proberen toch wat meer van de prijs af te krijgen.
quote:missy_acy schreef op 05 februari 2012 @ 19:50:

Hou er rekening mee dat elk item 2,5 tot 4 keer over de kop gaat. Dan kan er heus wel korting vanaf.Bij wit-en bruingoed lijkt me dat heel sterk hoor. Bij kleding is het niet ongebruikelijk ,maar bij electronica zijn de marges denk ik een stuk lager, anders zouden ze in de opruiming wel forser afprijzen.
O, dat kan. Ik ken de horeca en mode. Weet je hoeveel wel ongeveer dan? Fietsen en scooters is trouwens wel 3x. Dus ging ervan uit dat witgoed ongeveer hetzelfde was.
Ben daar ook wel benieuwd naar. Wat zou je ongeveer af kunnen dingen op een bedrag van 1600?
Kijk even op de site kieskeurig.nl, spullen opzoeken en optellen. Kijk ook naar de service, installeren en eventueel verpakking meenemen.
Grote winkelketen = minstens 10 %.

Lukt het bij de ene niet, ga dan twee dagen later terug en probeer het bij een ander.

Bij vrouwen lukt afdingen vrijwel nooit, bij puisterige pubers een klein beetje, en bij dikke mannen met een snor is die 10 % snel geregeld. Klinkt stom, maar het is écht zo.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven