Afzien van huis kopen
donderdag 6 juli 2017 om 00:34
Stel dat je een mondelinge koopovereenkomst hebt over een huis met een geaccepteerd bod.
De afspraak voor het tekenen van de overeenkomst moet nog plaatsvinden.
Kan men nu nog afzien van de koop aangezien een mondelinge overeenkomst ook bindend is?
Of komt hier een boete bij kijken?
Groetjes en bedankt alvast!
De afspraak voor het tekenen van de overeenkomst moet nog plaatsvinden.
Kan men nu nog afzien van de koop aangezien een mondelinge overeenkomst ook bindend is?
Of komt hier een boete bij kijken?
Groetjes en bedankt alvast!
donderdag 6 juli 2017 om 00:42
http://www.makelaarsland.nl/blog/veel-g ... huis-kopen
Wij hebben jouw vraag in de praktijk meegemaakt, nog voor het tekenen van de overeenkomst haakten de kopers al weer af. Hadden nergens recht op.
Wij hebben jouw vraag in de praktijk meegemaakt, nog voor het tekenen van de overeenkomst haakten de kopers al weer af. Hadden nergens recht op.
donderdag 6 juli 2017 om 00:43
donderdag 6 juli 2017 om 00:45
Ja daar kun je kosteloos nog vanaf zien. Ten eerste omdat zelfs na het tekenen je nog drie dagen bedenktijd hebt en ten tweede omdat (als het klopt, hou me ten goede) er afspraken zouden zijn dat in geval van het kopen/verkopen van een huis je hier niet aan gehouden kunt worden op basis van een mondelinge afspraak.
Maar met de eerstgenoemde reden ben je er al.
Maar met de eerstgenoemde reden ben je er al.
donderdag 6 juli 2017 om 06:35
Natuurlijk is dat niet leuk, maar helaas wel realiteit waar verkopers mee te maken hebben. Bij ons is dat ook gebeurd. En ja, dan baal je even heel erg. Zeker in de crisistijd. Ons huis heeft daarna nog lang te koop gestaan.
donderdag 6 juli 2017 om 07:50
donderdag 6 juli 2017 om 12:45
Dit mag.
Denk er wel goed over na, want als kopende partij kan dit wel je relatie met de eventuele verkoopmakelaar verslechteren. Die neemt je daarna niet meer zo serieus als je nog eens een huis komt bekijken, verwacht ik.
Uiteraard moet je nooit iets kopen als je er geen goed gevoel over hebt.
Andersom, als verkoper, mag het ook. Maar netjes vind ik dat niet.
Denk er wel goed over na, want als kopende partij kan dit wel je relatie met de eventuele verkoopmakelaar verslechteren. Die neemt je daarna niet meer zo serieus als je nog eens een huis komt bekijken, verwacht ik.
Uiteraard moet je nooit iets kopen als je er geen goed gevoel over hebt.
Andersom, als verkoper, mag het ook. Maar netjes vind ik dat niet.
donderdag 6 juli 2017 om 15:18
We hebben er vanaf gezien. Dinsdagavond kwamen we tot een mondeling akkoord en vandaag hebben we het laten annuleren, nog voor het tekenen dat morgen zou plaatsvinden.
Ik voel me zeker schuldig! Maar als onze magen zich zowat omdraaien en we doen geen oog dicht meer, wat moeten we dan? Ik wil me hier niet teveel over uitweiden maar wij kampen beiden met psychische ziekten (Daarbij heb ik ook nog een vorm van autisme en hier wil ik het zeker niet mee goedpraten)!
We zijn onszelf gewoon heel erg tegengekomen door deze situatie. Hier krijgen we uiteraard niet voor niks hulp bij.
Door gepush en invloed van de omgeving is dit ook deels tot stand gekomen. De roze bril kleurde heel snel weer zwart.
Dit is iets wat wij (nog) niet aankunnen.
Hiermee hoop ik toch een inzicht te hebben gegeven vanuit onze kant!
Ik voel me zeker schuldig! Maar als onze magen zich zowat omdraaien en we doen geen oog dicht meer, wat moeten we dan? Ik wil me hier niet teveel over uitweiden maar wij kampen beiden met psychische ziekten (Daarbij heb ik ook nog een vorm van autisme en hier wil ik het zeker niet mee goedpraten)!
We zijn onszelf gewoon heel erg tegengekomen door deze situatie. Hier krijgen we uiteraard niet voor niks hulp bij.
Door gepush en invloed van de omgeving is dit ook deels tot stand gekomen. De roze bril kleurde heel snel weer zwart.
donderdag 6 juli 2017 om 15:33
iloveyouthemost schreef: ↑06-07-2017 15:18We hebben er vanaf gezien. Dinsdagavond kwamen we tot een mondeling akkoord en vandaag hebben we het laten annuleren, nog voor het tekenen dat morgen zou plaatsvinden.
Dit klinkt als 'beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald'.