Geld & Recht alle pijlers

Alimentatie niet aan kind besteden

24-06-2012 21:02 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag- mijn man betaalt elke maand 245 euro alimentatie voor zijn dochter van 7. Haar moeder heeft vorig jaar besloten te stoppen met werken en heeft met haar nieuwe partner twee nieuwe kinderen.

Ze hebben net een nieuwe grote auto gekocht, een grote nieuwe caravan, hebben plannen om deze zomer weer vier weken op vakantie te gaan. Allemaal prima natuurlijk maar ze komt regelmatig bij mij klagen dat ze zo weinig geld heeft. Dat zien we dus ook terug in hoe de dochter van mijn vriend gekleed gaat- veel te korte kleding, eigenlijk allemaal een maatje (of twee) te klein.

In het gesprek gaf ze aan dat ze niets aan zichzelf en de kinderen uitgeeft. Geen kleren, geen uitjes (maar wel erg vaak weekendjes weg!), geen boeken of speelgoed.

En daar doet het dus een beetje pijn bij m'n man- hij betaalt elke maand met liefde voor z'n dochter maar daar ziet ze dus erg weinig van terug.

Hebben jullie misschien tips om hiermee om te gaan?

Dank!

Ranja
Alimentatie is voor het kind! De regeling vind ik zoiezo onzin! Waarom moet hij voor jou onderhoud betalen en als hij het kind heeft krijgt niets! Terwijl hij ook die extra kosten heeft!

Open een rekening voor het/de kind(deren) waar beide geld op storten iedere maand voor kleren etc! En schoolgeld evt.! Zo wordt het geld echt besteedt waar het voor is!

Dat gezeur steeds over die alimentatie! Weer een teken dat het kind daar de dupe van is! Alsof die nog niet genoeg te verduren heeft gehad!

Ja als alleenstaande ouder is het pittig maar gelukkig laten de instanties je niet in de steek! En ja je hebt minder te besteden..! Maar de partij die allimentatie betaald heeft dat net zo die mist ook een extra inkomen.! Komt ook alleen voor de vaste lasten te staan en moet ook nog betalen! Ik vind het echt onzin!

Zeker als je ex een nieuwe partner heeft maar dat wel blijft eisen!

Die kinderrekening daar ben ik voor! Denk aan het kind het allerbelangste in het leven van allebei die niet hoeft te lijden omdat de ouders het niet meer met elkaar kunnen vinden!
Elke keer denk ik, ik reageer niet. Maar toch....

Ik kan mij erg vinden in het verhaal van TO, alleen sta ik aan de andere kant.

Ik krijg KA geen PA. Altijd het is het teveel, tuurlijk mn ex heeft ook kosten als ons kind bij hem is. Maar wat wordt vergeten is het feit dat er meer is dan kost en inwoning, schoolgeld, kleedgeld, sporten (met bijbehorende kleding), zakgeld, telefoon (kind is 14), schooluitjes, verjaardagen etc,,

Nu mag en zal ik ook niet klagen over het bedrag wat ik krijg. Het is ruimschoots voldoende.

Maar ook ik weiger om mn ex inzicht te geven in mn uitgavenpatroon.

Over de extra kosten voor de ruimte van een kind. Ja, ook bij de ouder waar het kind verblijft is dat nodig. In de meeste gevallen is dat ook geen probleem. Indien mn kind niet bij mij zou wonen had ik minder woonlasten, minder GLW, en een andere verzekering. Want juist die kosten komen op mij neer.

In de basis gaat het erom dat het kind goed en veilig wordt opgevoed. Met of zonder mat. dingen.
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Wat maakt het nu uit of het geld op een aparte rekening wordt gestort of op de rekening van de verzorgende ouder?! Het geld wordt toch door de verzorgende ouder uitgegeven aan het kind! Het kind kost ook inwoning! Eten! Gas! Water! Licht! Benzine! En ga zo maar door!
Ga in therapie!
Leo_niesje mooi gezegd zeker je laatste zinnen.

Het klopt inderdaad dat degene meer kosten heeft als het kind vaker bij de 1 is.

Maar ik vind niet dat degene die het kind heeft en een nieuwe partner dat de ex dan nog een bijdrage moet leveren aan de onkosten van de woonlasten.Dan telt het kind want daar gaat het om!
Die kosten ben je zoiezo al kwijt aan jezelf een bordje meer lijdt je ook niet onder.!

En wat het uitmaakt een aparte rekening..! Het gezeik en geruzie van de ouders waar het geld wel niet na toe gaat en of het kind wel of niet wordt aangekleed!

Die eeuwige strijd dat of je wilt of noet altijd over de rug van het kind wordt uitgespeeld!

Dus die aparte rekening zou een hoop rust opleveren!
Hoezo een hoop rust? Mag moeder dan alles gewoon van die rekening halen en uitgeven waaraan ze wil? Of moet ze overal bonnetjes van overleggen aan haar ex? Nee, dat gaat rust geven

En hoezo kost een "bordje meer" niets extra's? Denk je dat een huishouden van twee volwassenen evenveel kost als eentje met een of meer kinderen? Je hebt er zelf waarschijnlijk geen?
Ga in therapie!
Dubio ben alleenstaande moeder.! Werk zelf de hele week om eten op tafel te zetten! En toch hou ik nu meer over in de maand dan met partner die een riant inkomen heeft.!

Niet meteen vooroordelen met je hebt er geen 1 dus.!

Met die negatieve houding met bonnetjes etc. Zal jou relatie met de vader van je kind moeizaam verlopen!

Jij bent dus zo stereotype!!! Meteen in de aanval!! En vingertje wijzen!

Dat je uit elkaar bent omdat het niet ging hoeft niet te betekenen om iemands leven zuur te maken..!

Uit elkaar is uit elkaar dan hoeft die mij niet te onderhouden.! Werk liever 6 dagen dan dat ik geld vraag voor onkosten van mijn woonlaste voor mijn kind! Dan maar zelf minder te besteden!

Ons kind krijgt bij beide evenveel! Dus zo kan het ook!

Zonder bonnetjes of veranwoording! Het draait om je kind!!!
Oh gezamelijke rekening weleens van gehoord waar beide een pasje van hebben? Die je dan alleen gebruikt voor uitgaves van je kind!

Dus beide ouders die daar gebruik van maakt!
Dubio dit wil niet zeggen dat dit mogelijk is bij ieder gescheiden gezin! Begrijp me niet verkeerd!

Maar 2 mensen die niet meer of op een

andere manier niet meer van elkaar houden! Die zelf met ruzies hebben gezetten of bedrog doormiddel van vreemdgaan etc!

En zelf voor de man van to! (in zijn voordeel dus)

Zou deze regeling wel een oplossing kunnen zijn! Als mensen hun wrok jegens de ander opzij zet.! Je hebt immers ziels veel van elkaar gehouden, samen lief en leed gedeeld en waarschijnlijk zijn gesprekken over alimentatie ook besproken met elkaar toen het om een ander ging en daar jullie meningen over gaven!

Je bent uitelkaar je bouwt beide een nieuw eigen leven op waar diegene niet meer bij past. Maar je hebt wel samen een kind waar je beide de zorg voor draagt!

Het zal echt wel een rust geven! Hoeveel topics zijn hier niet gegeopend door frustraties van beide partijen?

Ik ben blij met de regeling die ik zelf heb verzonnen.. Maar ik ben nog blijer en nog veel gelukkiger dat ons kind ondanks gescheidde ouders.. Wel ouders heeft die respectvol met elkaar omgaan en eigen gevoelens opzij zetten voor hun kind(deren)
Gezamelijke rekening voor kind(eren)....sorry, ik moet hier echt om lachen.

- hoe doe je dat met GLW? Eten?

- bij ons werd die rekening direct na het storten leeggeplunderd door ex, zodat de kinderen dachten dat ze altijd maar van één ouder nieuwe kleding/schoenen ed kregen. Dan bleef er dus geen geld over voor de rest van de rekeningen (schoolgeld ed)

(@suus heb je een toetsenbord waar de punt het niet doet? Zoveel uitroeptekens is echt niet nodig hoor)
Dat is denk ik het verschil, altijd het getouwtrek.

Wie wat geeft, altijd ex deed dit!

Ooit hebben jullie van elkaar gehouden en nu gunnen jullie elkaar het licht niet!

Hoe wij het doen? Onze trots opzij zetten voor de kinderen en aan de kinderen denken!

Want het kind staat los van alle issues tussen jullie!

De meeste ouders denken alleen maar aan hun gekrenkte ego, waar het kind de dupe van wordt.

Ben zeer blij met de rekening!

En over je punten die ik mis..?

Jij mist een heleboel als jij al meteen met je vingertje wijst na je ex meteen zwart maakt, door het meteen te benoemen wat jouw ex wel niet doer!

Ik kan ook een heel boek uitbrengen maar dat is iets tussen ex en mij.

Samen maak je fouten de een misschien meer of in jouw ogen erger als de ander.

Maar wat voor boodschap heeft jouw kind daaraan?

Houdt jouw kind minder van jou als hij denkt dat papa al zijn kleren koopt?

Terwijl jij beter weet?

Jij doet waarschijnlijk andere dingen waar jou kind trots op is!
Suus, ik kan postings met zo veel uitroeptekens niet lezen, sorry. Het voelt een beetje alsof je in mijn oor staat te tetteren.
Ga in therapie!
Snap wel waarom jullie ex moeilijk doen dubio en fullhouse!

Wat een stelletje kleuters zijn jullie!

Je krijgt wat je verdient!

En die jaloezie van jullie spat gewoon uit mijn computer.. Tja als je volwassen handeld krijg je een volwassen reactie zelfs in een scheiding!!!!!!!

Oha en niet te vergeten en een goeie regeling!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn ex doet niet moeilijk!!!!!!!!!!!!!!!!!! En ik ook niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hé, ik kan het ook
Ga in therapie!
Wat is dan je probleem?

To vraagt om tips.

Jij valt iemand aan die een tip geeft.

Of hoe iemand schrijft.

Volwassen van je, waar to ook erg veel aan heeft.
Een overdosis aan uitroeptekens Suus.
quote:suus209 schreef op 30 juni 2012 @ 16:16:

Snap wel waarom jullie ex moeilijk doen dubio en fullhouse!

Wat een stelletje kleuters zijn jullie!

Je krijgt wat je verdient!

En die jaloezie van jullie spat gewoon uit mijn computer.. Tja als je volwassen handeld krijg je een volwassen reactie zelfs in een scheiding!!!!!!!

Oha en niet te vergeten en een goeie regeling!!!!!!!!!!!!!!!!!Zo gaat ie een beetje? het is niet meer dan normaal dat als je samen een kind op de wereld zet je ook samen financieel het kind onderhoud en ja daar horen ook de vaste rekeningen bij, lijkt wel of jij het niet kan verdragen dat je behoort bij te dragen!
quote:suus209 schreef op 30 juni 2012 @ 16:29:

Wat is dan je probleem?

To vraagt om tips.

Jij valt iemand aan die een tip geeft.

Of hoe iemand schrijft.

Volwassen van je, waar to ook erg veel aan heeft.Jij geeft geen tips, maar veegt de mensen de pan uit, jij veroordeeld!
Van jaloezie geen sprake hoor
Ga in therapie!
@ronnie mitchel dat bedoel ik juist te zeggen.

Samen de zorg delen van het kind.

Waar lees jij dat ik dat niet kan verdragen, ik heb het alleen maar over samen de zorg gehad en door dat te doen hebben we een rekening voor de kinderen waar we beide op storten en dat de 1 iets meer stort dan de ander omdat die meer inkomen heeft is logisch.

Maar als iemand je eerst uitlacht over die zogenaamde regeling en vervolgens meteen haar ex zwart maakt omdat die dan de rekening plunderd voor het kind en dan net lijkt alsof die alles betaald, dus meteen even een statement naar haar ex en vervolgens over mijn schrijven begint, en de ander even meedoet ja dat noem ik onvolwassen.

Ook iets waar to geen boodschap aan heeft lijkt mij.

Die vraagt om tips.
Dan heb ik je misschien verkeerd begrepen dubio,

Zo kwam je wel over door zo aanvallend te doen.

Dat ex niets betaald en jij voor alles opdraait lijkt me ook niet goed maar dat is waar jullie voor hebben gekozen.
quote:suus209 schreef op 30 juni 2012 @ 16:45:

@ronnie mitchel dat bedoel ik juist te zeggen.

Samen de zorg delen van het kind.

Waar lees jij dat ik dat niet kan verdragen, ik heb het alleen maar over samen de zorg gehad en door dat te doen hebben we een rekening voor de kinderen waar we beide op storten en dat de 1 iets meer stort dan de ander omdat die meer inkomen heeft is logisch.

Maar als iemand je eerst uitlacht over die zogenaamde regeling en vervolgens meteen haar ex zwart maakt omdat die dan de rekening plunderd voor het kind en dan net lijkt alsof die alles betaald, dus meteen even een statement naar haar ex en vervolgens over mijn schrijven begint, en de ander even meedoet ja dat noem ik onvolwassen.

Ook iets waar to geen boodschap aan heeft lijkt mij.

Die vraagt om tips.Ik vind het helemaal niet raar dat ze erom "lacht" bij veel mensen werkt dat niet en waarom is het verboden om eerlijk te vertellen dat haar ex direct de rekening plunderde?, mijn ex betaalde geen cent mee voor zijn eigen kinderen en dat weten ze ook, ik zou niet weten waarom mijn kinderen niet mogen weten dat ik alleen alles voor hun betaald heb, ook deze kant mag belicht worden net zo goed als dat er vaders zijn die mooi weer spelen met het geld van een ander doordat ze dat geld onrechtmatig van de rekening af halen.
quote:suus209 schreef op 30 juni 2012 @ 16:49:

Dan heb ik je misschien verkeerd begrepen dubio,

Zo kwam je wel over door zo aanvallend te doen.

Dat ex niets betaald en jij voor alles opdraait lijkt me ook niet goed maar dat is waar jullie voor hebben gekozen. Weer zo'n aanname waar schrijft Dubio dat ze er voor gekozen heeft dat haar ex niks betaalde, misschien is het soms beter om je ex in de stront te laten zakken in gedachten , met de wetenschap dat je hem gelukkig financieel niet nodig hebt om het kind te voeden!
Ik deed niet aanvallend hoor, ik was het alleen niet met je eens
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven