Geld & Recht alle pijlers

Alimentatie

13-11-2017 12:20 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij liggen in scheiding en het is de bedoeling dat we beide een van onze kinderen op het adres nemen. Nu vraag ik me af hoe dit zit met de alimentatie, mijn partner verdiend veel meer dan mij( ik kom in eerste instantie in de bijstand), moet ik dan ook alimentatie betalen omdat een van onze kinderen daar officieel woont?

Het gesprek met de mediator staat gepland maar wellicht weet iemand hier het antwoord.
_Amand schreef:
19-11-2017 18:07
Ik vind het echt niet leuk om te moeten melden, LadyLola, maar in het geval waar jij van spreekt werkt het systeem van ouderlijk gezag dus wel.
Ock ik ken ook zo’n sneu neus die zijn gezag misbruikt om zijn ongenoegen over de hoogte van de alimentatie die hij wordt geacht te betalen te uiten.

Dochter in kwestie gaat naar passend onderwijs en daar zijn vaker handtekeningen van beide ouders nodig. Hij schaamt zich er echter voor dat ze niet maar regulier onderwijs gaat (vo) dus traineert constant de hele boel, erbij vermeldende dat zijn ex al die tijd die ze nu in die “lomschool” steekt ook had kunnen werken en niet “samen met de kids riant op mijn zak hoeft te teren”

de sneu neus betaalt al jaren niets en is om het Lbio te ontlopen net over de grens gaan wonen zodat de BD geen compleet inkomsten beeld heeft

rukker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven