Geld & Recht alle pijlers

Alleenstaande ouder, wat krijg je aan bijstand e.d.

02-02-2009 23:27 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Regelmatig kijk ik op viva forum en haal er veel nuttige informatie en adviezen van anderen af.



Helaas heb ik nu zelf een x bericht



Mijn man en ik gaan scheiden, hij 32 ik 22.

Zoontje van 17 maanden. De verschillen zijn bij ons te groot geworden, i.p.v. naar elkaar toe te groeien, groeien we juist uit elkaar.

Op veel vlakken botsen we en we hebben geen hekel aan elkaar, het zou me allerliefste vriend of broer kunnen zijn maar als man/vrouw relatie ontbreekt er teveel.



Het is heel jammer, maar mijn liefde voor hem is over.

We kunnen het dan wel m.b.v. relatietherapie gaan proberen het goed te krijgen maar we kunnen normaal praten, normaal door een deur, dus waarom dan hulp inschakelen?

Als de een niet meer wil houdt het op dat kan je niet dwingen..



Maar nu mijn vraag, ik ben 22 bijna 23...

Ik werk 2 dagen in de week en krijg als ik geluk heb een een x extra werk 550 euro netto in de maand.

Zoontje zit op kinderdagverblijf, hoef zelf maar 70 euro te betalen, krijg dus kinderopvangtoeslag, kindgebondenbudget, kinderbijslag en zorgtoeslag.



Wat kan ik aan bijstand/alimentatie of andere dingen van de gemeente krijgen?
Alle reacties Link kopieren
dolly good old dolly parton...

Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 03 februari 2009 @ 18:01:

Is het nou werkelijk zo'n grote misdaad als je net gescheiden bent wat mij heel erg lijkt om dan even rust in de tent te krijgen. Er worden miljarden over de balk gegooid en hoge heren verrijken zich over de ruggen van de belastingbetalers. Van mij mag TO best even op adem komen, meer werken komt dan heus wel.



Voor de duidelijk heid. Ik werk gewoon hoor, maar betaal graag belasting voor mensen zoals TO.Ik niet....ze is ten eerste nog harstikke jong en op adem komen doe je maar in je eigen tijd. Sorry hoor....mensen komen in hun leven nu eenmaal voor hete vuren te staan (sommigen iets meer dan de ander) maar met zo'n instelling kweek je alleen maar nog meer profiteurs. Om dan maar bij elke tegenslag het bijltje erbij neer te gooien en te kiezen voor weg van de mijns inziens minste weerstand...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Geraldine schreef op 06 februari 2009 @ 12:03:

fleurtje,I prefer working from 9 to 5 instead of sitting at home.



Dat is een goede...waar heb je hem vandaan? Geniet er nog maar even van: vanaf volgende week slik ik mijn pilletjes weer en dan ben ik niet meer zo grappig
Alle reacties Link kopieren
quote:

lammy schreef op 03 februari 2009 @ 18:01:

Is het nou werkelijk zo'n grote misdaad als je net gescheiden bent wat mij heel erg lijkt om dan even rust in de tent te krijgen. Er worden miljarden over de balk gegooid en hoge heren verrijken zich over de ruggen van de belastingbetalers. Van mij mag TO best even op adem komen, meer werken komt dan heus wel.



Voor de duidelijk heid. Ik werk gewoon hoor, maar betaal graag belasting voor mensen zoals TO.unquote



Rust in de tent kan prima, 's avonds als je thuis bent van je werk..... Staat los van hoge heren die zich verrijken haha... ouwe communist!
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 03 februari 2009 @ 18:01:

Is het nou werkelijk zo'n grote misdaad als je net gescheiden bent wat mij heel erg lijkt om dan even rust in de tent te krijgen. Er worden miljarden over de balk gegooid en hoge heren verrijken zich over de ruggen van de belastingbetalers. Van mij mag TO best even op adem komen, meer werken komt dan heus wel.



Voor de duidelijk heid. Ik werk gewoon hoor, maar betaal graag belasting voor mensen zoals TO.Dan spreken we toch gewoon af dat jij persoonlijk TO financieel gaat steunen? Daar hoef ik toch niet aan mee te betalen?
Dat zou een mooie oplossing zijn, Wuiles.

Denk dat Lammy dan vrij snel terug krabbelt.

Zo niet: Flower, geef je rekeningnr maar door. Eerste van de maand, mooie datum toch? Lammy, komt jou dat ook uit?



Ook weer geregeld. Er kan een slotje op dit topic.
quote:fleurtje schreef op 06 februari 2009 @ 12:35:

[...]





Geniet er nog maar even van: vanaf volgende week slik ik mijn pilletjes weer en dan ben ik niet meer zo grappig
Alle reacties Link kopieren
quote:

lammy schreef op 03 februari 2009 @ 18:01:

Is het nou werkelijk zo'n grote misdaad als je net gescheiden bent wat mij heel erg lijkt om dan even rust in de tent te krijgen. Er worden miljarden over de balk gegooid en hoge heren verrijken zich over de ruggen van de belastingbetalers. Van mij mag TO best even op adem komen, meer werken komt dan heus wel.



Jeetje zeg, op adem komen, het leven gaat gewoon door, hoe eerder ze haar zaken geregeld heeft hoe minder je "tijd om op adem" je nodig hebt. Ze is niet ziek? kan gewoon werken, regelmaat enzo, is ook niet slecht voor een mens.

Denk dat die mevrouw achter de balie me had uitgelachen toen ik daar stond met mijn 2 maanden oude baby en mijn hand omhoog zou houden. Fulltime is ook niet alles, zal ik niet zeggen maar als je bij alles stopt en nadenkt zul jje overal beren op de weg zien. Gewoon doen, komt het vanzelf op zijn pootjes terecht.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-07-2016 17:29
Reden: Spam
% gewijzigd
Spam!
Alle reacties Link kopieren
Hé, wat leuk! Een spammert die een echt antiek topic ophaalt, met forummers uit een heel grijs verleden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven