Geld & Recht alle pijlers

Als je de loterij wint...

31-12-2017 11:48 91 berichten
Zo, net op de valreep twee halve oudejaarsloten gekocht. Natuurlijk is de kans dat je wint enorm klein maar ik vind het heerlijk om te fantaseren haha! Wat zou jij doen?

TO trapt, uiteraard, af:

- stoppen met werken! Ja echt! In ieder geval voorlopig

-een leuk sfeervol boerderijtje kopen met mega-tuin. Oh en een tuinman en schoonmaakster komen er dan ook!

- een andere auto

-een deel geven aan ouders en zussen.
En als de kinderen wat ouder zijn een grote reis maken. Of misschien niet als ze ouder zijn maar juist wel nu!
Voor de kinderen een huis kopen. De rest weggeven aan goede doelen, familie en vrienden. Heb dat geld echt niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen met alles even en echt eens gaan bijkomen samen met mijn man na zoveel zware tegenslagen en weer eens op vakantie.... Daarna zien we wel.
Lavendel2 schreef:
31-12-2017 11:54
Ik zou stoppen met alles even en echt eens gaan bijkomen samen met mijn man na zoveel zware tegenslagen en weer eens op vakantie.... Daarna zien we wel.
Dat klinkt verdrietig. Hopelijk een goed 2018 voor jullie
Voor ons en de kinderen het huis afbetalen.
Mijn vereniging een flinke som geld geven.
Wat weggeven aan mensen die het slecht hebben.
Vakanties voor ons.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Het allereerste wat wij zouden doen is een huis kopen. We wonen nu in een ontzettend veel te duur huurappartement, en we willen graag een koophuis. Dan zou het een mooie 2-onder-1-kap worden denk ik.

Verder zou ik ook zeker mijn ouders en schoonouders een leuk bedrag of cadeau geven.

En verder heb ik geen idee. Ik ben zo al gelukkig, ik heb verder geen enorme wensen.
Ik zou stoppen met werken en op zoek gaan naar een huis met bijgebouw voor mijn moeder en haar man om zo beter te kunnen mantelzorgen. Ook zou ik geld wegzetten voor onze kinderen. En ik ging met mijn liefste vriendin een schandalig luxe shopweekend in New York doen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
EngeLiene schreef:
31-12-2017 11:55
Dat klinkt verdrietig. Hopelijk een goed 2018 voor jullie
Dank je wel dat is lief.
In willekeurige volgorde:

Een huis kopen. Vrijstaand, maar dan ook echt vrijstaand. Ook geen buren op 5 m afstand.
Nieuwe auto misschien. Ik heb een auto die het prima doet, ik geef daar verder niet zoveel om.
Mooie reis maken.
Ik denk niet dat ik stop met werken, maar ik zou het anders inrichten. Minder uren wellicht, of geen weekenden en feestdagen meer. Als dat niet mogelijk is ga ik wel vrijwilligerswerk doen. Ik vind het fijn om wel iets te doen.
Een woonvorm opzetten voor mijn zoon.
Geld of goederen weggeven aan familie e/o goede doelen.
Ik zou een grote zorgwoning laten bouwen waar alles in zit wat mijn oudste kind nodig heeft. En dan weer zelf totaal de regie hebben over de zorg.
en dan zou ik een iets kleinere variant daarvan neerzetten in Frankrijk zodat hij ook weer met ons mee kan op vakantie.

Dat zijn mijn 2 grootste wensen. We hebben een half lot en met die 15 miljoen moet het makkelijk kunnen :P hard duimen vanavond.
Stressed is just desserts spelled backwards
Huis aflossen.
Geld reserveren voor de studie van de kinderen.
Eén van mijn twee banen opzeggen en de vrij gekomen tijd investeren als vrijwilliger bij mijn andere baan.
Gift doen aan een lokaal doel.
Zus en zwager uit de brand helpen.
Kinderen helpen een huis te kopen.
Iets groter autootje gaan rijden.

In deze volgorde, dus als ik 'maar' 10 duizend win, dan wordt het grootste deel niet gedaan.
Ik zou ons droomhuis kopen en energie neutraal maken, met een grote tuin. Wel gewoon verder met de studie. Voor m'n zusjes een appartementje kopen, m'n moeder uit de schuldsanering halen en m'n vader eens mee uit shoppen nemen. Haha shit ik wil ook een lot.
Stoppen met werken en samen met man héél veel reizen!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Gisteren stond nog in de telegraaf dat de helft van de nederlanders een lot koopt. En 15 procent werd zelfs verzwegen voor de partner het niet aan de grote klok werd gehangen dus niet aan vrienden kinderen
- Huis afbetalen.
- Aardig bedragje aan de kant zetten voor de kinderen.
- een rechtsvorm oprichten waarbij mensen / organisaties projecten kunnen indienen die dan financiële steun krijgen.
Dan kies ik er die projecten uit die stroken met mijn normen en waarden (respect voor autonomie van mensen, evenwaardigheid, respect voor mens, dier en milieu etc).
Naarmate dat groeit, zou ik gaandeweg minder gaan werken en meer met de organisatie hiervan bezig zijn.
Superhuisvrouw schreef:
31-12-2017 12:25
Gisteren stond nog in de telegraaf dat de helft van de nederlanders een lot koopt. En 15 procent werd zelfs verzwegen voor de partner het niet aan de grote klok werd gehangen dus niet aan vrienden kinderen
wat wordt verzwegen? Dat men een lot gekocht heeft?
Veel ouderen was in het nieuws. :-)

Ik koop een huis en start wat projecten waar ik in geloof.
Dus letterlijk meer ruimte krijg. Onderhoud kan ik dan uitbesteden.
Andere auto en andere fiets. Misschien een vakantiehuisje waar ook familie en andere goede kennissen gebruik van kunnen maken. Met fietsenstalling voor mijn oude fiets. Oude meubels kunnen ook daar heen.

Maar ik win het niet en dus heb ik alvast een vijfde lot gekocht voor de 1e loterij van 2018. Mijn goede voornemen van het nieuwe jaar is winnen.
Ja, ik koos het eindcijfer wat ik anders zou kiezen. Dus toch een klein beetje loterij.
Gisteren vergeten om in de lotto te spelen. Doe ik alleen aan het einde van het jaar. Ik heb 2 keer gratis meespelen mis gelopen. Dus quitte gespeeld. Niets verloren.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 31-12-2017 12:43
6.40% gewijzigd
Superhuisvrouw schreef:

Ik geloof ook niet dat ik het zou vertellen. De meeste dingen die ik wil doen kunnen ook anoniem. Alleen man, kinderen en ik zouden er dan van weten.
Superhuisvrouw schreef:
Dat vind ik zo supergierig. Kom op zeg. Je kinderen!
Ik krijg binnenkort een grote erfenis. Kopen we een autootje voor dochter. Verheug me nu al op haar blijde gezicht :flirting:
Saoghail schreef:
31-12-2017 12:30
wat wordt verzwegen? Dat men een lot gekocht heeft?
Ja schijnbaar wel
Pluisi schreef:
31-12-2017 12:36
Ik krijg binnenkort een grote erfenis. Kopen we een autootje voor dochter. Verheug me nu al op haar blijde gezicht :flirting:
Je krijgt een grote erfenis wat is groot maar koopt een autootje.
Wel een nieuwe auto toch?
Superhuisvrouw schreef:
31-12-2017 12:59
Je krijgt een grote erfenis wat is groot maar koopt een autootje.
Wel een nieuwe auto toch?
Is dat belangrijk?
Maar hoe kun je 15 miljoen verzwijgen als je plotseling een nieuw huis koopt, op reis gaat en stopt met werken (in mijn geval dan). Denk dat er toch wel een belletje gaat rinkelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven