Geld & Recht alle pijlers

Als je de loterij wint...

31-12-2017 11:48 91 berichten
Zo, net op de valreep twee halve oudejaarsloten gekocht. Natuurlijk is de kans dat je wint enorm klein maar ik vind het heerlijk om te fantaseren haha! Wat zou jij doen?

TO trapt, uiteraard, af:

- stoppen met werken! Ja echt! In ieder geval voorlopig

-een leuk sfeervol boerderijtje kopen met mega-tuin. Oh en een tuinman en schoonmaakster komen er dan ook!

- een andere auto

-een deel geven aan ouders en zussen.
Alle reacties Link kopieren
Nav de postcodeloterij : wat zou je doen met 8 of 18 miljoen?
Ik geloof dat ik van zoveel geld inde stress zou schieten :shame:
deenje schreef:
02-01-2018 15:56
Nav de postcodeloterij : wat zou je doen met 8 of 18 miljoen?
Ik geloof dat ik van zoveel geld inde stress zou schieten :shame:
Ik denk dat als het me echt zou gebeuren; ik ook. En ik vind het heerlijk om te dromen over een vrijstaand huis met bloemrijke tuin, wellnessbadkamer(s) en een kok in dienst maar stel je kunt het echt verwezenlijken qua financiën dan kun je niet meer zeggen: "Ach, er is toch geen geld voor..."
Nadeel van de Postcodeloterij: heel Nederland weet meteen wie die bedragen gewonnen heeft o_o , met die postcode die letterlijk op het radiojournaal wordt rondgetetterd!

En waarschijnlijk ook nog een uitgebreid TV-verslag. Dat staat natuurlijk ook in de voorwaarden voor deelname?
Bij mij in de straat speelt bijna niemand mee.
Ik zou wel even goed uitkijken wat ik met het geld zou doen. Er moet ook nog belasting af. Dat is niet gering. Alle wensen die ik had. Die zou ik eerst in de mate van de wens in vervulling laten gaan.
Daarna als de belasting is afgesloten zou ik verder kijken.
Geen financieel adviseurs die hier binnen komen.
Als mensen denken dat er geld is. Komt er veel op af. Is sneller op dan gedacht.

Kom je vervolgens in het nieuws. Veel plotseling rijk beleggen fout en zijn alles weer net zo snel kwijt als gewonnen.
Dit is toch de postcodeloterij?

Ik heb niet gekeken waar de prijs viel.
Pumps_italiaans schreef:
02-01-2018 16:15
Dit is toch de postcodeloterij?

Ik heb niet gekeken waar de prijs viel.
was idd de postcode loterij. Een heel dorp in Friesland met dezelfde postcode. Er waren met de goede letters slechts 2 huizen. Dus die verdeelde samen 26 miljoen.
NYC schreef:
02-01-2018 16:01
Ik denk dat als het me echt zou gebeuren; ik ook. En ik vind het heerlijk om te dromen over een vrijstaand huis met bloemrijke tuin, wellnessbadkamer(s) en een kok in dienst maar stel je kunt het echt verwezenlijken qua financiën dan kun je niet meer zeggen: "Ach, er is toch geen geld voor..."
Ik ben te graag alleen om 'n kok in dienst te willen of ander te vaak aan wezig personeel. Denk dat ik één keer per maand stevig laat schoonmaken, echt die dingen die je zelf zelden doet meepakken enzo en de tuin ook. En 'n chauffeur hoef ik ook al niet, want ik rij veel te graag zelf...in mijn nieuwe stoere SUV natuurlijk! ;-D
BIj de postcodeloterij gelijk de eerste avond al een beveiliger voor de deur. :-)
Superhuisvrouw schreef:
02-01-2018 22:06
BIj de postcodeloterij gelijk de eerste avond al een beveiliger voor de deur. :-)
Is dat zo? Lijkt me geen overbodige luxe inderdaad in dit geval.
regenworm schreef:
02-01-2018 22:20
Is dat zo? Lijkt me geen overbodige luxe inderdaad in dit geval.
Er gaan nog 2 weken over heen voordat je het geld op de rekening hebt staan.
Bea van de postcode loterij was vanavond bij Boulevard .
redbulletje schreef:
02-01-2018 21:36
Ik ben te graag alleen om 'n kok in dienst te willen of ander te vaak aan wezig personeel. Denk dat ik één keer per maand stevig laat schoonmaken, echt die dingen die je zelf zelden doet meepakken enzo en de tuin ook. En 'n chauffeur hoef ik ook al niet, want ik rij veel te graag zelf...in mijn nieuwe stoere SUV natuurlijk! ;-D
Ja, ik denk dat ik in de praktijk ook te einzelgängerig ben om standaard een kok in dienst te hebben maar misschien voor een paar dagen of misschien heb je er in een groot huis geen last van. Hoewel koken ook weer minder druk en stressvol is als je allebei niet werkt. Of veel vaker uit eten gaat. Zoveel opties! Alleen dat is leuk. :-)
Privé chauffeur zou ik denk ik ook niet willen. SUV klinkt goed maar heb er nog nooit in gereden. Parkeren ze een beetje fijn?
In Amerika nooit last mee maar ja daar is t allemaal iets ruimer ;-D
Een inparkeerschermpje maakt t wel makkelijker.
redbulletje schreef:
03-01-2018 09:14
In Amerika nooit last mee maar ja daar is t allemaal iets ruimer ;-D
Een inparkeerschermpje maakt t wel makkelijker.
In de VS (zeker landelijk gelegen gebieden) ideaal inderdaad. Zou jij emigreren?
Superhuisvrouw schreef:
02-01-2018 22:06
Krijgen ze die er gratis bij?
Of is het van de belastingdienst om de te incasseren belasting veilig te stellen? :lol:

Eentje had al een nieuwe fietsband gekocht. Een ander een nieuwe fiets. Is een boost voor de middenstand. :-D
NYC schreef:
03-01-2018 14:10
In de VS (zeker landelijk gelegen gebieden) ideaal inderdaad. Zou jij emigreren?
Als ik geld genoeg zou hebben zou ik nog steeds mijn huidige huis aanhouden als 'homebase' maar ik zou wel veel maanden per jaar elders zijn. Ik vind het juist heerlijk om in Noord-Amerika te roadtrippen dus zou het nut van 'n huis daar niet in zien. Bovendien zijn de winters daar ook niet aangenaam, dus wintermaanden zou ik juist aan de andere kant van de aardbol willen verblijven (Australie, Nieuw Zeeland, Zuidoost Azie)
Nieuw Zeeland is het opletten.
Daar dreigt een uitbarsting of dank zij een breuk een aardbeving.

OEPS, ik hoor hier iets weg waaien! Een paar weken geleden kon ik gaan rapen wat was weg gewaaid.

Oh, ik ga een lot kopen van die andere loterij!!
Ik krijg ook zin om af en toe naar erg warm af te reizen. :)
Maar niet te vaak. Werk geeft zin in vakantie en omgekeerd is het genot groter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven