auto overgeschreven, verzekeraar gesloten, wat nu?
zaterdag 20 november 2010 om 12:57
Mijn vriend heeft sinds vanmorgen een nieuwe auto. Deze heeft hij vanmorgen
Overgeschreven. We hebben meteen geprobeerd te bellen met het bedrijf waar hij verzekerd was met zijn oude auto. Deze is alleen gesloten vandaag. We kunnen nu dus de verzekering niet over laten zetten.
Klopt het dat hij nu wel een voorlopige dekking heeft en dat hij maandagochtend kan bellen om het over te laten zetten, of rijdt hij nu onverzekerd rond?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen!
Liefs
Overgeschreven. We hebben meteen geprobeerd te bellen met het bedrijf waar hij verzekerd was met zijn oude auto. Deze is alleen gesloten vandaag. We kunnen nu dus de verzekering niet over laten zetten.
Klopt het dat hij nu wel een voorlopige dekking heeft en dat hij maandagochtend kan bellen om het over te laten zetten, of rijdt hij nu onverzekerd rond?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen!
Liefs
zaterdag 20 november 2010 om 13:06
zaterdag 20 november 2010 om 13:14
zaterdag 20 november 2010 om 13:18
Man is ook een verzekeringsman (auto's) en zegt dat onverzekerd rijden je een boete van 400 euri kan opleveren en dat je echt niet verzekerd bent nu, sterker nog, als jij een schade maakt moet je alles zelf betalen, incl schade van tegenpartij.
Hij weet niets van de extra drie dagen op de oude verzekering, op het moment dat de auto op jou naam staat heb je verzekeringsplicht.
Als je de auto van een particulier hebt gekocht is er nog een nadekking van 16 dagen, dit geeft alleen een eventuele tegenpartij zekerheid tot schadeloosstelling, maar dan wordt alles op jou verhaald.
Ik zou het risico niet nemen.
Is je verzekeraar niet via internet te bereiken?
Hij weet niets van de extra drie dagen op de oude verzekering, op het moment dat de auto op jou naam staat heb je verzekeringsplicht.
Als je de auto van een particulier hebt gekocht is er nog een nadekking van 16 dagen, dit geeft alleen een eventuele tegenpartij zekerheid tot schadeloosstelling, maar dan wordt alles op jou verhaald.
zaterdag 20 november 2010 om 13:19
Jaa haha vooral nu indd, zul je zien dat er normaal niets gebeurd en dat we nu gaan rijden en dan ineens een ongeluk krijgen ofzo! Maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk! Ga zometeen eens kijken op de site van zijn verzekering. Zijn auto en ik mag het opknappen haha, zegt ie, ja jij bent administratief juridisch medewerker dus snapt het beter dan ik :p

zaterdag 20 november 2010 om 13:32
Over het algemeen krijg je van te voren al de gegevens mbt tot je nieuwe auto op van de verkoper, zoals kenteken, gewicht en meldcode. Met deze gegevens kun je dan direkt de verzekering bellen en doorgeven dat per zaterdag 20-11 deze auto met deze gegevens op jouw polis moet staan.
Dit alles moet je geregeld hebben voordat je met je nw auto naar huis rijdt. Dus niet eerst auto halen en dan pas je verzekering bellen..
Dit alles moet je geregeld hebben voordat je met je nw auto naar huis rijdt. Dus niet eerst auto halen en dan pas je verzekering bellen..
zaterdag 20 november 2010 om 13:53
quote:LiefKippetje schreef op 20 november 2010 @ 13:29:
Nu ga ik twijfelen haha maar dan zou het dus zo zijn dat als je op zaterdag een auto koopt je dus tot maandag onverzekerd rijdt omdat je de verzekering niet kunt bereiken? Help haha snap hier echt niks van!
Maar heeft je vriend deze auto niet al eerder gekocht en kon hij hem vandaag ophalen?
In dat geval moet hij toch de meldcode en kenteken al wel eerder hebben gekregen om de verzekering e.d. te kunnen regelen.
Maar goed ik zou idd even kijken of het via de website van de verzekering te regelen is.
Nu ga ik twijfelen haha maar dan zou het dus zo zijn dat als je op zaterdag een auto koopt je dus tot maandag onverzekerd rijdt omdat je de verzekering niet kunt bereiken? Help haha snap hier echt niks van!
Maar heeft je vriend deze auto niet al eerder gekocht en kon hij hem vandaag ophalen?
In dat geval moet hij toch de meldcode en kenteken al wel eerder hebben gekregen om de verzekering e.d. te kunnen regelen.
Maar goed ik zou idd even kijken of het via de website van de verzekering te regelen is.
zaterdag 20 november 2010 om 13:55
Bellen met de alarmcentrale van je verzekering (oude verzekering) dan kun je meestal een tijdelijke dekking voor t weekend krijgen voor je nieuwe auto (mits je dus je nieuwe auto ook bij je oude verzekering wilt onderbrengen). Wil je dit niet kun je nog evt op internet kijken. Anders pas rijden als je verzekering is afgesloten.
zaterdag 20 november 2010 om 14:01
quote:mama Bear schreef op 20 november 2010 @ 13:18:
Man is ook een verzekeringsman (auto's) en zegt dat onverzekerd rijden je een boete van 400 euri kan opleveren en dat je echt niet verzekerd bent nu, sterker nog, als jij een schade maakt moet je alles zelf betalen, incl schade van tegenpartij.
Sterker nog, als rij je niet en staat hij slechts op een parkeerplaats of voor je deur, dan krijg je die boete ook.
Ik spreek uit ervaring, 400 zure euro's
Sterker nog, als rij je niet en staat hij slechts op een parkeerplaats of voor je deur, dan krijg je die boete ook.
Ik spreek uit ervaring, 400 zure euro's
zaterdag 20 november 2010 om 16:44
Ja indd gelukkig maar want het is indd zo dat zelfs al staat de auto stil dat je die boete kan krijgen of wanneer er iemand tegenaan rijdt je dus ook kan betalen! Dus daar hoeven we ons al niet meer druk om te maken! Allemaal nog bedankt voor de reacties! Lees hier al lange tijd mee maar durfde nooit echt te reageren haha, schijtluis dat ik kan zijn af en toe

zaterdag 20 november 2010 om 21:18
quote:LiefKippetje schreef op 20 november 2010 @ 13:58:
We hebben nu even een andere verzekeraar gebeld want zijn verzekering heeft ook geen alarmnummer...!Het lijkt me verstandig om over te stappen want een verzekeraar die ook geen alarmnummer heeft ? Moet je dus ook oppassen dat je geen aanrijding of id krijgen buiten kantoortijden begrijp ik...
We hebben nu even een andere verzekeraar gebeld want zijn verzekering heeft ook geen alarmnummer...!Het lijkt me verstandig om over te stappen want een verzekeraar die ook geen alarmnummer heeft ? Moet je dus ook oppassen dat je geen aanrijding of id krijgen buiten kantoortijden begrijp ik...
zaterdag 20 november 2010 om 22:03
Het is een verzekeraar die in diverse plaatsen contactpersonen heeft zitten. Die waren niet bereikbaar evenals het nummer van de verzekeraar zelf. Op de site is ook bijna geen informatie te vinden dus waarschijnlijk blijft het de verzekeraar waar hij nu de voorlopige dekking van heeft.. Heb geen zin om een aanrijding of id te krijgen en niets te kunnen omdat ze niet te bereiken zijn!
zondag 21 november 2010 om 13:44
Sommige (enkele) verzekeraars hebben idd geen alarmcentrale. Is wel wat lastig, maar in die gevallen kun je altijd nog de politie bellen, die regelt dan dat er een sleper komt voor je (die de kosten weer op de verzekering verhaalt). Idem als je zelf niet in staat bent na een ongeluk om de verzekering te bellen. Dan doet de politie het ook voor je.

maandag 22 november 2010 om 11:02
Liefkippetje, bedoel jij niet de tussenpersoon van je vriend die niet bereikbaar is? Een verzekeraar lijkt me sterk.
Maar in het vervolg, gewoon de auto de dag van te voren alvast aanmelden, dat is altijd beter.
Ik maak het hier op kantoor ook heeel vaak mee dat mensen pas bellen om hun nieuwe auto aan te melden op het moment dat ze hem al voor de deur hebben staan en er dus mee gereden hebben. Ik snap dat nooit zo goed,
Maar in het vervolg, gewoon de auto de dag van te voren alvast aanmelden, dat is altijd beter.
Ik maak het hier op kantoor ook heeel vaak mee dat mensen pas bellen om hun nieuwe auto aan te melden op het moment dat ze hem al voor de deur hebben staan en er dus mee gereden hebben. Ik snap dat nooit zo goed,