Auto verkopen.
zondag 2 april 2017 om 21:43
zondag 2 april 2017 om 21:52
Je krijgt eerst een schatting op basis van de technische gegevens die je via de website opgeeft. Dat ziet er meestal leuk uit.
Als je dan naar een vestiging gaat en ze gaan hem zelf beoordelen, komen ze véééél lager uit. Echt veel lager. En het bedrag dat ze bieden krijgen ze vanuit het hoofdkantoor doorgestuurd, dus zij 'kunnen er niks aan veranderen'.
Het voordeel: je hebt er verder totaal geen omkijken meer naar. Alles wordt goed geregeld.
(ik ben er dus in mee gegaan, met zeer gemengde gevoelens)
Als je dan naar een vestiging gaat en ze gaan hem zelf beoordelen, komen ze véééél lager uit. Echt veel lager. En het bedrag dat ze bieden krijgen ze vanuit het hoofdkantoor doorgestuurd, dus zij 'kunnen er niks aan veranderen'.
Het voordeel: je hebt er verder totaal geen omkijken meer naar. Alles wordt goed geregeld.
(ik ben er dus in mee gegaan, met zeer gemengde gevoelens)
zondag 2 april 2017 om 21:54
quote:Splinter_ schreef op 02 april 2017 @ 21:52:
Je krijgt eerst een schatting op basis van de technische gegevens die je via de website opgeeft. Dat ziet er meestal leuk uit.
(ik ben er dus in mee gegaan, met zeer gemengde gevoelens)Zo ver ben ik dus niet gekomen. Het telefonische bod was in de richting van de inruil. Ik had ook nog Marktplaats geprobeerd maar na de derde kijker die zogenaamd geen Nederlands sprak was ik daar ook wel klaar mee.
(ik ben er dus in mee gegaan, met zeer gemengde gevoelens)Zo ver ben ik dus niet gekomen. Het telefonische bod was in de richting van de inruil. Ik had ook nog Marktplaats geprobeerd maar na de derde kijker die zogenaamd geen Nederlands sprak was ik daar ook wel klaar mee.
zondag 2 april 2017 om 23:14
'Ik wil van mijn auto af' blijft je stalken. Ooit eens via internet een formulier ingevuld. Verder nooit iets mee gedaan, maar ben zeker nog een half jaar per mail lastig gevallen.
Als je via internet zoekt lees je ook allemaal verhalen dat je een leuk bod per mail krijgt en eenmaal op de vestiging is er zogenaamd altijd wel wat.
Probeer hem gewoon in te ruilen en anders verkopen aan een garage of via Marktplaats.
Als je via internet zoekt lees je ook allemaal verhalen dat je een leuk bod per mail krijgt en eenmaal op de vestiging is er zogenaamd altijd wel wat.
Probeer hem gewoon in te ruilen en anders verkopen aan een garage of via Marktplaats.
maandag 3 april 2017 om 07:45
Je kunt je auto ook als particulier verkopen via bijvoorbeeld autoscout24. Zelf hebben wij jaren geleden onze 2e auto verkocht via de garage. Hij kwam bij de garage in de showroom te staan, maar ze kochten hem niet in. Nu was deze garagehouder familie, maar hij deed dat wel vaker. Ik zou mijn auto ook nooit verkopen via zo'n website, die zijn ook al bij radar geweest omdat het zo tegenviel.
wilma36 wijzigde dit bericht op 03-04-2017 07:47
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
maandag 3 april 2017 om 09:09
maandag 3 april 2017 om 10:24
quote:tialtngo schreef op 03 april 2017 @ 09:09:
Ik heb wel een positieve ervaring met ik wil van mijn auto af. Bod was in lijn met wat ik op Anwb en dergelijke sites als waarde voor mijn auto had gevonden. Woensdag aangemeld, op zaterdag auto weggebracht en geen gedoe over een lagere prijs oid.
Dan ben je 1 van de weinige...en dan nog maar niet de spreken over de rare verplichtingen etc..als je hem toch niet via hun wil verkopen.
Dit soort bedrijven is net zo iets als de DMG groep bij de keukens.................(je genaaid voelen)
Ik heb wel een positieve ervaring met ik wil van mijn auto af. Bod was in lijn met wat ik op Anwb en dergelijke sites als waarde voor mijn auto had gevonden. Woensdag aangemeld, op zaterdag auto weggebracht en geen gedoe over een lagere prijs oid.
Dan ben je 1 van de weinige...en dan nog maar niet de spreken over de rare verplichtingen etc..als je hem toch niet via hun wil verkopen.
Dit soort bedrijven is net zo iets als de DMG groep bij de keukens.................(je genaaid voelen)
maandag 3 april 2017 om 16:09
Blijf ver bij dit soort bedrijven vandaan, tenzij je heel wanhopig bent en z.s.m. geld nodig hebt. Hun insteek is om je te lokken met een mooi (digitaal) bod, je te laten opdraven voor een test en dan hopen dat je zo klaar bent met je auto dat je hun drastisch verlaagde bod accepteert. Vier van de vijf mensen rennen dan hard weg en die vijfde die wel ja zegt, maken zij hun winst mee.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
maandag 3 april 2017 om 17:49