Geld & Recht alle pijlers

Autolening

03-07-2014 21:21 55 berichten
Wie heeft er ook eentje? Ik wil 4500 euro bijlenen voor een nieuwe auto. Wil een lening die ik boetevrij kan aflossen.

Ervaringen?

(Ik hoef geen commentaar dat ik beter niet kan lenen want jullie kennen mijn financiële situatie toch niet)
Waarom zou je niet eerst sparen voor je iets aanschaft? Er wordt hier wel makkelijk gezegd dat een miljoen huishoudens een schuld hebben, maar daarvan zit ook een deel zo diep in de schulden dat ze er nooit meer zelfstandig uitkomen. Dat zou al reden genoeg moeten zijn om nóóit te lenen voor consumptieartikelen (zoals een auto).
Alle reacties Link kopieren
.
Als het dan perse met lening moet, wacht dan tot een aanbieding van de autodealer. En wel een aanbieding als: 50% betalen en 50% rentevrij over een jaar. Ga niet iets aan wat langer dan een jaar duurt. Of eigenlijk, doe het liever helemaal niet maar goed die keuze is aan jou.
Idd all risk verzekeren ga ik nu wel doen!

Tenminste 1 reactie waar ik wat aan heb.
quote:Ikje86 schreef op 03 juli 2014 @ 22:50:

Idd all risk verzekeren ga ik nu wel doen!

Tenminste 1 reactie waar ik wat aan heb.De rest heb je ook wat aan, maar wil je gewoon niet horen.
Trotter, 18 minuten geleden

Waarom zou je niet eerst sparen voor je iets aanschaft? Er wordt hier wel makkelijk gezegd dat een miljoen huishoudens een schuld hebben, maar daarvan zit ook een deel zo diep in de schulden dat ze er nooit meer zelfstandig uitkomen. Dat zou al reden genoeg moeten zijn om nóóit te lenen voor consumptieartikelen (zoals een auto).

Als dat tot de mogelijkheden behoort is dat natuurlijk het slimste.

Bij mij was dat echter niet zo.

Dus heb ik geleend. En lig er geen minuut wakker van.

Ook omdat het geen overdreven hoog bedrag is, dus te overzien qua aflossen.
Huts!
Nu ¤4500 lenen voor een auto en over 3 jaar de andere helft betalen ?
Niet geschoten is altijd mis
Maylo : mijn vader heeft erg veel pech met zijn nieuwe auto. Ik heb nooit pech met mijn brik uit 2000. Met auto's kan je het gewoon nooit zeggen.

En er zijn genoeg betrouwbare tweedehandsjes te koop. Het is gewoon geluk hebben.

Ik zou zelf nooit lenen voor zoiets als een auto. Sowieso geen nieuwe. De waarde daalt zo gigantisch na de 1e kilometer, zonde van je geld. Maar goed, ik ben opgevoed met de gedachte dat je geen dingen moet kopen die je niet kan betalen. Behalve een huis.
Ja ik kan ook nu een oude auto kopen en dan maar hopen dat er niks kapot ga en over 2 jaar een nieuwe auto kopen. Want vanaf nu ga ik wel weer kunnen sparen.

Maar goed de rest gaat jullie geen reet aan hoeveel geld ik heb, hoeveel ik vanaf heden meer ga verdienen enz. Lees gewoon effe die laatste zin in mijn eerste bericht stelletje zeikers!
Wat is er met je vorige auto gebeurd?
Goh, je klinkt echt gezellig, met je gescheld.
Vergeet je niet dat je wegenbelasting moet betalen? Anders krijg je weer een boete.
Ik heb ooit een autolening gehad. Sloeg achteraf helemaal nergens op, echt belachelijk maar jong en dom. Ik had 9500 euro om aan een auto te besteden maar had er 1 gezien van 13500 dus had ik de rest geleend. Binnen 2 jaar afbetaald dat wel. Maar na een paar maanden was ik die auto gewend en vond het niet meer speciaal en was nog wel aan het aflossen. Ik was toen 22 en onnozel, zou het nu nooit meer doen.

Mijn advies to, spaar maar even of een goedkopere auto.

Dat was alleen je vraag niet. Mijn ervaring met een autolening was prima, ging allemaal prima maar ja na een tijdje ben je dat afbetalen echt spuugzat.
.
En inderdaad dat Total löss verhaal. Wanneer het nieuwe auto is en all-risk verzekerd krijg je nieuwaarde terug. Tenminste, dat was bij mij wel zo
.
quote:Ikje86 schreef op donderdag 03 juli 2014 23:12 Ja ik kan ook nu een oude auto kopen en dan maar hopen dat er niks kapot ga en over 2 jaar een nieuwe auto kopen. Want vanaf nu ga ik wel weer kunnen sparen.

Maar goed de rest gaat jullie geen reet aan hoeveel geld ik heb, hoeveel ik vanaf heden meer ga verdienen enz. Lees gewoon effe die laatste zin in mijn eerste bericht stelletje zeikers! Uhhhh
.
Ik heb ooit een nieuwe auto gekocht via de dealer en heb daarbij een deel gefinancierd via de dealer. Was heel gunstig, want je krijgt dan ook een gegarandeerde inruilwaarde als je binnen 2 jaar inruilt. Lang verhaal kort, na 2 jaar slechts 1000 afgeschreven en lening volledig afbetaald. Inruilen was toen dus lucratief, ook wegens veranderd rijgedrag aan mijn zijde en dus behoefte aan grotere auto. Rij daar nog steeds in.

Ja geld lenen kost geld, maar ik had al 2x pech met een tweedehandsje en daar geen trek meer in. Dus nooit spijt van gehad. Zou het weer doen in die situatie, zeker met die goede inruil deal.
Heb je geen familie waar je van kunt en mag lenen?

Dat lijkt me gunstiger.
quote:Ikje86 schreef op 03 juli 2014 @ 21:21:

(Ik hoef geen commentaar dat ik beter niet kan lenen want jullie kennen mijn financiële situatie toch niet)Ten eerste mag iedereen hier zijn of haar mening geven over het onderwerp in de OP, daar is het een forum voor. En ten tweede is het allang duidelijk dat je financiën een ramp zijn: drie maanden geleden had je een tweede aanmaning van de wegenbelasting waardoor je een boete van 147 euro kreeg, waardoor je meteen door je spaargeld heen was. Je had die vorige auto dus beter kunnen houden, in plaats van jezelf nu in de schulden te storten. Als je al geen paar honderd euro bij elkaar niet sparen kun je waarschijnlijk ook die lening plus rente niet terugbetalen.
Als je niet eens 150 euro spaargeld hebt, kun je je helemaal geen auto veroorloven. Is er geld voor reparaties, benzine, wegenbelasting, verzekeringen?

Totaal onverstandig dit lenen.
Ja er is nu weer spaargeld, ja ik ga weer geld overhouden voor reparaties enz. Afgelopen jaar heb ik ook geld uitgegeven aan reparaties.

Maar goh wat weten jullie het allemaal goed zeg! Jullie kunnen zeker in mijn loonstrook en bankrekening kijken?

Nou ja zeik nog maar lekker verder door hier, ik ben hier weg!
Een auto van 4500 all risk verzekeren zou ik niet doen hooguit gedeeltelijk casco. Verder geen commentaar.
Cum non tum age
Als je niet op vakantie was gegaan dan had je nu het geld gehad.
quote:Ikje86 schreef op 03 juli 2014 @ 23:12:

Ja ik kan ook nu een oude auto kopen en dan maar hopen dat er niks kapot ga en over 2 jaar een nieuwe auto kopen. Want vanaf nu ga ik wel weer kunnen sparen.

Maar goed de rest gaat jullie geen reet aan hoeveel geld ik heb, hoeveel ik vanaf heden meer ga verdienen enz. Lees gewoon effe die laatste zin in mijn eerste bericht stelletje zeikers!

Hoeveel je vanaf heden gaat verdienen? Dus je baseert je uitgaven nu op een bedrag dat je gaat verdienen? Zou je niet eerst eens kijken hoeveel je uiteindelijk echt over gaat houden per maand, hoeveel je kan sparen, hoe lang je deze baan houdt enz? Meteen maar een grote uitgave doen of een lening afsluiten omdat je meer gaat verdienen (nog niet eens verdient nu) is gewoon niet slim.

Maar ik begrijp dat je toch niks doet met alle goedbedoelde adviezen. En ik begrijp ook dat je qua financiën niet heel erg goed bezig bent geweest de laatste tijd. We lezen je wel weer als je je lening niet kan afbetalen ofzo?
quote:bankje schreef op 04 juli 2014 @ 07:24:

Als je niet op vakantie was gegaan dan had je nu het geld gehad.Allemachtig, ook nog op vakantie? Als ik van plan zou zijn om een consumptieve lening af te sluiten zou ik dat beetje spaargeld dat ik heb lekker in m'n zak houden en die vakantie een jaartje overslaan. Maar ja, er zijn nu eenmaal altijd mensen die alles willen, en het liefst NU. Zelfs als ze daar helemaal geen geld voor hebben. En voila: hét recept voor een toekomst vol problematische schulden.
Loep!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven