Geld & Recht alle pijlers

autoverzekering duurder vanwege 40+?

08-06-2011 18:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik keek net even op internetbankieren en zag tot mijn verbazing dat er 50 cent extra is afgeschreven voor de autoverzekering.

Ik bellen of dat misschien een foutje was...dit kreeg ik als antwoord:

mevrouw uw man is 40 geworden en die 50 cent is een midlife crisis toeslag......heel gewoon bij autoverzekeringen met 40-55 jarigen...

Ik was te verbouwereerd om hierop te reageren maar heeft iemand hier ooit van gehoort en of dit wel mag?

Ik vind het bijna leeftijdsdiscriminatie......
Nooit van gehoord. Het lijkt een beetje op een 1 aprilgrap, ware het niet dat het 8 juni is.
.
-
Thuisbasis: vrouwenpeil.nl
Hoezo, zijn ze bang dat hij ineens een sportauto, jongere vriendin en partydrugs gaat nemen?

Die combi is natuurlijk wel riscanter.
Hahaha wat een grap Ik zie me die helpdesk al voor me, nadat jij opgehangen hebt.
Even serieus, het gaat mij niet om die 50 cent p/mnd maar of dit normaal is en of het mag.....de helpdesk ging het navragen waar die 50 cent vandaan kwam en belde terug met dit antwoord
Google leert mij dat er wel een leeftijdsopslag gehanteerd wordt. Onderstaand artikel gaat over al wat oudere mensen, maar kan goed zo zijn dat er bij 40+ ook al geld bij komt

http://www.familiekennisc ... g%20duur%20voor%20ouderen
Ik zou de voorwaarden nog maar eens doorlezen.

Opslag ivm leeftijd lijkt mij sterk.

Betaal je toevallig per kwartaal? Dan zou het kunnen dat het assurantiebelasting is omdat de assurantiebelasting vanaf maart verhoogt is van 7,5% naar 9,7%
Okeeee? , ik ben 19 beginnende bestuurder nog maar 1 schade vrij jaar dan snap ik dat ik wat meer moet betalen ( want ja zo onervaren):P... maar als 40+ er en dan z'n stomme actie Raar!

miscchien nog een keer bellen, krijg je waarschijnlijk een andere telefoniste er aan die je misschien wat anders verteld?
Don\'t dream your life, but live your dreams
Helemaal niet raar hoor dat je meer gaat betalen. Een heleboel verzekeraars hanteren een hogere premie voor mensen rond de 50. Dit zijn namelijk veelal de mensen met kinderen van 18 die net hun rijbewijs hebben, in de auto van mammie en pappie mogen rijden en daar brokken mee maken. Deze categorie is simpelweg een hoger risico dan mensen van 30 en ze moeten dan ook meer betalen.
1+1=2
quote:siepje1 schreef op 08 juni 2011 @ 18:04:

Ik vind het bijna leeftijdsdiscriminatie......Discriminatie is de essentie van verzekeren. Er is niets mis met discriminatie op basis van relevante aspecten.
Ik ging direct op zoek naar een andere autoverzekering, hoe gek zijn ze daar ?

Waar ben verzekerd ? Wij zijn heel tevreden over FBTO. Maar zij waarschijnlijk ook over ons, Moppeman rijdt al meer dan 28 jaar schadevrij en ik 18 jaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Tja, het klinkt als leeftijdsdiscriminatie, maar zoals Ritmeester al zei: dat is precies wat verzekeraars doen. En zolang ze het op goede, rationele, gronden doen mag het ook.

We zullen het maar niet over Onna Onna hebben, de autoverzekering die alleen vrouwen verzekert! Dat is nog wel wat serieuzere discriminatie dan ¤ 0,50, hehehe.
Jongeren van 18 betalen ook de hoofdprijs qua verzekeringen dus waarom zou de verzekeringsmaatschappij geen criteria mogen hanteren voor mensen in de midlife?
quote:wormpje schreef op 08 juni 2011 @ 19:59:

Helemaal niet raar hoor dat je meer gaat betalen. Een heleboel verzekeraars hanteren een hogere premie voor mensen rond de 50. Dit zijn namelijk veelal de mensen met kinderen van 18 die net hun rijbewijs hebben, in de auto van mammie en pappie mogen rijden en daar brokken mee maken. Deze categorie is simpelweg een hoger risico dan mensen van 30 en ze moeten dan ook meer betalen.Ik mag toch hopen dat ze dat niet puur op leeftijd baseren maar enkel op 't feit dat iemand idd 'n kind van 18 heeft.
Na de veertig. De ogen worden slechter, de reacties vertragen, existentiele vragen dwarrelen door het hoofd...ik kan me er wat bij voorstellen!
Mijn eerste auto stond op m'n vaders naam en was ook door hem verzekerd en met de hoogst mogelijke no-claim korting. Toen ik daarna 'n auto op m'n eigen naam nam hoefde ik maar 1 tree in te leveren en dus niet zonder no-claim te beginnen. Ik heb in de 24 jaar die ik nu rij nooit schade door eigen schuld gereden, dus ze verdienen al genoeg aan me. Volgens mij is bij mij de premie niet verhoogd toen ik 40 werd en krijg ik zelfs 'n beetje korting omdat ik vrouw ben.
na 72 wist ik wel, dat sommige verzekeraars discrimineren omdat je dan ineens een gevaar op de weg zou zijn, maar 40?
Sorry Elninjoo, bij mijn weten is gezinssamenstelling geen vraag die gesteld wordt bij een autoverzekering. Laat staan dat de verzekeraar weet dat het eventuele kind 18 is. Ga maar eens op een vergelijkingssite een premie opvragen, ze vragen naar je postcode, kenteken, schadevrije jaren en eventueel hoe lang jij je rijbewijs hebt. Ze vragen niet of je een 18-jarig kind hebt!
1+1=2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven