autoverzekeringen
maandag 7 november 2011 om 15:21
Hallo dames,
Ik vroeg me af ofdat iemand verstand heeft van verzekeringen en dan met name de autoverzekering.
Ik ben er pas achter gekomen dat ik altijd te veel heb betaald aan de autoverzekering.
Ik had deze verzekering via een tussenpersoon die ermee gestopt is en nu kreeg ik omdat de datum bijna afloopt via de nieuwe verzekeraar een nieuw voorstel.
En die is zeker de helft goedkoper!
Dus ik heb jaren en jaren te veel betaald.
Ja stom ik weet het maar ik ging ervan uit dat een tussen persoon te vertrouwen is en altijd wel volgens de marktwaarde handelde.
De nieuwe verzekeraar is het met mij eens dat het veels te veel is maar kan er ook niets aan doen behalve mij een goedkoper voorstel doen.
Het zuurste vindt ik dat dit zomaar kan in Nederland of kan dit niet zomaar.?
Ik ben ervan uit gegaan dat alles eerlijk liep en dat alle verzekeringen zo duur waren.
Mag dit?
Dat een adviseur eigen prijs bepaald en als de klant erin trapt dat de klant dan pech heeft?omdat er een contract ondertekend is?is er geen code waar de aviseur zich aan te houden heeft?Een bepaalde marge?
Ik vroeg me af ofdat iemand verstand heeft van verzekeringen en dan met name de autoverzekering.
Ik ben er pas achter gekomen dat ik altijd te veel heb betaald aan de autoverzekering.
Ik had deze verzekering via een tussenpersoon die ermee gestopt is en nu kreeg ik omdat de datum bijna afloopt via de nieuwe verzekeraar een nieuw voorstel.
En die is zeker de helft goedkoper!
Dus ik heb jaren en jaren te veel betaald.
Ja stom ik weet het maar ik ging ervan uit dat een tussen persoon te vertrouwen is en altijd wel volgens de marktwaarde handelde.
De nieuwe verzekeraar is het met mij eens dat het veels te veel is maar kan er ook niets aan doen behalve mij een goedkoper voorstel doen.
Het zuurste vindt ik dat dit zomaar kan in Nederland of kan dit niet zomaar.?
Ik ben ervan uit gegaan dat alles eerlijk liep en dat alle verzekeringen zo duur waren.
Mag dit?
Dat een adviseur eigen prijs bepaald en als de klant erin trapt dat de klant dan pech heeft?omdat er een contract ondertekend is?is er geen code waar de aviseur zich aan te houden heeft?Een bepaalde marge?

maandag 7 november 2011 om 15:32
Natuurlijk mag dat in Nederland. Iedereen is vrij om zelf te rekenen en te vergelijken en op basis daarvan een beslissing te nemen voor een product of maatschappij.
Je kunt het die verzekeringsadviseur toch niet kwalijk nemen dat je zelf niet prijzen vergeleken hebt?
Ik snap wel dat je je een beetje beduveld voelt hoor.
Je kunt het die verzekeringsadviseur toch niet kwalijk nemen dat je zelf niet prijzen vergeleken hebt?
Ik snap wel dat je je een beetje beduveld voelt hoor.
maandag 7 november 2011 om 15:34
Tsjah....dat jij blind vertrouwde op de adviseur en daardoor teveel betaalde is je eigen verantwoordelijkheid. Je hebt tegenwoordig alles tot je beschikking om aan de info te komen die je nodig hebt. Dat jij dat niet hebt gedaan is niet iemand anders schuld.
Neemt niet weg dat het rot is dat je zo lang teveel hebt betaald.
Neemt niet weg dat het rot is dat je zo lang teveel hebt betaald.
maandag 7 november 2011 om 15:39
Dit heeft met marktwerking te maken. Verzekeraars zitten elkaar al jaren weg te concureren waardoor de premies steeds lager worden. Je moet inderdaad regelmatig vergelijken en aan de bel trekken. De tendens is trouwens nu dat de premies weer gaan stijgen,
Heb je trouwens ook de dekkingen en voorwaarden van de verzekeringen naast elkaar gelegd? Hier kan ook verschil in zitten. Het gaat natuurlijk niet alleen om de premie die je betaalt, maar ook aan de polisvoorwaarden die hier aan vast zitten.
Heb je trouwens ook de dekkingen en voorwaarden van de verzekeringen naast elkaar gelegd? Hier kan ook verschil in zitten. Het gaat natuurlijk niet alleen om de premie die je betaalt, maar ook aan de polisvoorwaarden die hier aan vast zitten.
maandag 7 november 2011 om 15:41
Wat dacht je dan, dat die adviseur iedere keer gratis bij jou langs kwam?
Alles waarvoor iemand bij jou aan de deur komt is altijd een stuk duurder dan dat je bijvoorbeeld dingen via internet regelt.
Als ik jou was zou ik al mijn verzekeringen maar eens gaan vergelijken op een onafhankelijke site zoals bv independer.nl
Want ook jouw nieuwe autoverzekerings deal zal vast nog een stuk goedkoper kunnen. De kranten en internet hebben overigens de afgelopen jaren volgestaan met berichten over de concurentie op het gebied van autoverzekeringen!
Voor je energie kun je terecht op gaslicht.com
(voordat je begint te piepen dat je al jarenlang te veel voor je energie betaald en "opgelicht" wordt)
Alles waarvoor iemand bij jou aan de deur komt is altijd een stuk duurder dan dat je bijvoorbeeld dingen via internet regelt.
Als ik jou was zou ik al mijn verzekeringen maar eens gaan vergelijken op een onafhankelijke site zoals bv independer.nl
Want ook jouw nieuwe autoverzekerings deal zal vast nog een stuk goedkoper kunnen. De kranten en internet hebben overigens de afgelopen jaren volgestaan met berichten over de concurentie op het gebied van autoverzekeringen!
Voor je energie kun je terecht op gaslicht.com
(voordat je begint te piepen dat je al jarenlang te veel voor je energie betaald en "opgelicht" wordt)
maandag 7 november 2011 om 15:42
Ik denk dan ook aan oudere mensen etc, aan mezelf ook natuurlijk.
Alles is in Nederland aan banden gelegd en dat precies niet.
Weer iets geleerd dat dit zomaar kan.
Het is natuurlijk niet goed te praten dat ik geen prijzen vergeleken heb maar het gaat om de helft zeg maar van 80 voor 40.
Een tientje etc....oke maar dan zoveel !
Balen en weer door gaan dan, maar ik ben op mijn hoede nu
Alles is in Nederland aan banden gelegd en dat precies niet.
Weer iets geleerd dat dit zomaar kan.
Het is natuurlijk niet goed te praten dat ik geen prijzen vergeleken heb maar het gaat om de helft zeg maar van 80 voor 40.
Een tientje etc....oke maar dan zoveel !
Balen en weer door gaan dan, maar ik ben op mijn hoede nu
maandag 7 november 2011 om 15:58
Kijk eens bij het AFM (Autoriteit Financiele Markten) of hier meer meldingen van zijn gemaakt.
Kunnen nu niet meer zoveel doen ben ik bang, TP is gestopt, maar misschien wel de moeite waard. Vooral als deze onder een andere naam verder gaat.
Even een nieuwsgierige vraag aan mijn kant: heb je dan nooit zelf eens op internet een premie berekening gedaan voor een autoverzekering? Je betaalt volgens mij namelijk ook altijd voor je tussenpersoon, dus dan ben je sowieso al duurder uit als dat je rechtstreeks bij een verzekeringsmaatschappij of gevolmachtigde je verzekering afsluit.
Kunnen nu niet meer zoveel doen ben ik bang, TP is gestopt, maar misschien wel de moeite waard. Vooral als deze onder een andere naam verder gaat.
Even een nieuwsgierige vraag aan mijn kant: heb je dan nooit zelf eens op internet een premie berekening gedaan voor een autoverzekering? Je betaalt volgens mij namelijk ook altijd voor je tussenpersoon, dus dan ben je sowieso al duurder uit als dat je rechtstreeks bij een verzekeringsmaatschappij of gevolmachtigde je verzekering afsluit.
maandag 7 november 2011 om 16:06
Kijk hier eens, om te voorkomen dat je straks weer te veel betaalt:
http://www.independer.nl/ ... NvVm43mpKwCFQQm3godgAJV_Q
Kan overigens voor alle verzekeringen!
http://www.independer.nl/ ... NvVm43mpKwCFQQm3godgAJV_Q
Kan overigens voor alle verzekeringen!