Geld & Recht alle pijlers

Ballen school op gazon.

18-08-2011 12:48 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Al bijna 3 jaar lang speelt het conflict tussen mijn buurvrouw en de school tegenover ons, zal het even kort en bondig uitleggen.

Ons gazon van het appartmenten complex grenst aan de zijkant van de school en een stuk schoolplein waar op gevoetbalt word.

Tijdens het voetballen gaan er ballen over het lage hekwerk heen en vallen op het gazon(wat door de man van de buurvrouw keurig bijgehouden wordt) nu zijn de school en buurvrouw al zo ver dat er knallende ruzie is, en de school zoiets heeft we plaatsen een vangnet waarop de buurvrouw en haar andere buurman zoiets hebben van: als je dat doet dan halen wij het er eigenhandig vanaf,de buurvrouw wilt dar er niet meer gevoetbalt en ballen in de tuin komen,de school zegt wij laten de kinderen gewoon voetballen en er komt een net, het begint er een beetje op de lijken dat ze er niet uit gaan komen zo, heb de directeur van de school gesproken en die zegt we gaan de kinderen niet verbieden om te voetballen omdat de buurvrouw het er niet mee eens is, de buurvrouw houd haar poot ook stijf wat het vangnet betreft , ik zit al andere oplossingen te bedenken maar kan nergens opkomen,mijn zoontje zit pas op die school en ja ik woon er ook dus ouders komen allenmaal met vragen naar mij...Maargoed de tuin blijft eigendom van het complex en ja als ze daar geen ballen wenst dan heeft ze in principe gelijk,maarja ze wilt ook geen vangnet voor het uitzicht.... De school wil de kids niet verbieden te voetballen daar... Wat nu iemand tips?
Ik vind dat buurvrouw pech heeft. Ze is zelf naast een school gaan wonen. Bovendien draagt de school een, in mijn ogen, goede oplossing aan.

Ik vind niet dat buurvrouw mag verwachten dat er niet meer gevoetbald wordt.

Het enige dat ik verder nog kan bedenken is een voetbalkooi, maar als ze nu al zo moeilijk doet zal ze daar waarschijnlijk ook niet mee akkoord gaan ivm herrie en verpest uitzicht.
Tips??

Buuf kan beter verhuizen als ze het met de oplossing niet eens is!

Ik neem aan dat ze er zelf voor heeft gekozen om naast een school te gaan wonen dus dan weet ze ook op voorhand dat er wat overlast kan zijn van die school.

Als er dan een oplossing is geboden en ook die is niet naar haar zin dan blijft er toch niet veel meer over of wel?
Ik vind dat je op gras moet kunnen lopen, spelen, voetballen etc. Dus ik vind dat de buurvrouw zich aanstelt. Gaan er planten kapot? Sneuvelen er ramen? Gebeurd het iedere pauze?

En het grasveld is van het hele gebouw, wat vinden de overige buren er van?
Eens met bovenstaande, maar dan neem ik aan dat de school er al stond toen zij er ging wonen... anders is 't een ander verhaal.
Een net is toch een mooie oplossing? Je kan toch moeilijk de kinderen gaan verbieden te spelen in de pauze wegens 1 buurvrouw. Hoeveel zicht kan 1 net aan de kant van het schoolplein nou wegnemen?

Zou niet over een voetbalkooi beginnen want die dingen staan hier in de buurt en dat is een best vervelend geluid steeds van die bal die tegen dat hek knalt.
Ja, het is erg lastig om tot een besluit met haar te komen voor dat soort dingen, ik heb persoonlijk zelf geen last van een vangnet of het eventuele uitzicht,maar ben bang dat ze dit ook niet gaan winnen.
Als de school bereid is een net neer te laten zetten, maar de buurvrouw alleen maar akkoord gaat met een voetbalverbod, heeft ze wat mij betreft pech. Had ze maar niet naast een school moeten gaan wonen.

Het gaat toch echt te gek voor woorden worden als er op een schoolplein straks ook niet meer gespeeld mag worden. Omdat mensen last hebben van voetballen of geen net willen, omdat kinderen lawaai maken of om welke wazige reden men tegenwoordig bedenkt. Wat een ernstige mate van onverdraagzaamheid naar kinderen toe tegenwoordig.
School was er eerder dan de flat
Elke middag weer komt de dochter van de buurvrouw naar buiten, scheld de directeur uit, de kinderen uit.. Dit moet gewoon stoppen vind ik..
Scheld de directeur en kinderen uit? Seriously?
Als ik het goed begrijp is dat grasveld dus niet de privetuin van de buurman maar hoort het bij de VVE?

Dan kunnen die buren dat toch niet alleen bepalen? Daar hebben dan alle bewoners iets over te zeggen.

Ik vind dat ze niet moeten zeuren. School heeft een net aangeboden en dat vinden ze ook al niet goed.

Kinderen moeten buitenspelen net als die buren toen zij nog jong waren.

En waar hebben we het helemaal over. Kwartiertje ochtendpauze, half uurtje tussen de middag en een kwatiertje middagpauze.
Maak het niet tot jouw probleem. Als buuf het hogerop gaat spelen krijgt ze denk ik toch geen gelijk.

Ik heb het ook niet zo op schreeuwende kinderen, maar zou dan ook never nooit naast een school gaan wonen. Dan moet je niet zeiken en al helemaal niet kinderen gaan verbieden om te spelen. Ga lekker in een hutje op de hei wonen zeg... Maar volgens mij is buuf een type beroepszeiker. Heeft niets beters te doen dus gaat ze maar ballen tellen.
Je buren klinken als twee verveelde pensionados. Sommige mensen willen gewoon wat te zeiken hebben. Ik zou me er niet in mengen.
Wat voor 'schade' ontstaat er als er een bal op het gazon terecht komt? Of is de irritatie puur omdát er een bal op het gazon terecht komt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Misschien is het een optie om het voetbalveld een kwart slag te draaien?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ow wat erg. Naast een school gaan wonen en dan gaan klagen over spelende kinderen..

Dat is net zoiets als op schiphol gaan wonen en dan klagen over vliegtuigen.

Vind het netjes van de school dat ze zelf als oplossing een net aanbieden...

Maar buuf zal ws nooit tevreden zijn.
Wie wind zaait zal storm oogsten
Mediator?
Je bent zelf een theepot
Me eigen er niet in mengen dat is 1, alleen de ouders komen naar mij toe met vragen hoe of wat, en of ik er last van heb, ik zeg ik heb er geen last van... Alleen het enige vervelende vind ik gewoon de ruzie's elke keer die woorden van de buurvrouw ik heb zelf ok een kind en die hoeft dat niet te horen, maar ze moet idd altijd wat te kakelen hebben ja en een net is de beste oplossing..o
Is het geen optie om het net op te hangen als er pauze is( of als school begint) en die weer weg te halen als de pauze is afgelopen? Buuf hoeft er dan niet de hele dag tegen aan te kijken,ballen komen niet meer op het gazon en de kinderen kunnen gewoon blijven voetballen.

Spelen de kinderen buiten ipv. DS-en, is 't weer niet goed..

Belachelijk dat de dochter de directeur uitscheld!!
quote:honingbijtje89 schreef op 18 augustus 2011 @ 13:12:

Me eigen er niet in mengen dat is 1, alleen de ouders komen naar mij toe met vragen hoe of wat, en of ik er last van heb, ik zeg ik heb er geen last van... Alleen het enige vervelende vind ik gewoon de ruzie's elke keer die woorden van de buurvrouw ik heb zelf ok een kind en die hoeft dat niet te horen, maar ze moet idd altijd wat te kakelen hebben ja en een net is de beste oplossing..oGewoon tegen beide partijen zeggen dat je erbuiten staat en dat je je er niet mee wilt bemoeien. Zeker tegen de buurvrouw. Als ze weer tegen je komt klagen, zeggen: buurvrouw, ik kan niets aan het probleem doen, hiervoor moet je bij de school zijn en ik wil het er ook niet meer met je over hebben.
Eens met Bagheera. Ga geen partij worden in de sneue conflictjes die veroorzaakt worden door een buurvrouw die duidelijk te weinig omhanden heeft.

Verder lijkt me dit typisch iets voor onze nationale held De Rijdende Rechter, die grossiert in dit soort geneuzel.
Wat zin sommige mensen toch flauw!! Ik heb geen tips m.b.t. een oplossinf. ik zou de buurvrouw of gewoon laten als je bang bent dat het tot conflicten tussen jullie komt. Persoonlijk zou ik de buurvrouw aanspreken op het overdreven gedrag dat ze vertoont
Niet mee bemoeien. Als mensen naar jou komen dan verwijs je ze gewoon door naar de school en de buren.
quote:himalaya schreef op 18 augustus 2011 @ 13:08:

Misschien is het een optie om het voetbalveld een kwart slag te draaien?Of anders de flat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven