Geld & Recht alle pijlers

Ballen school op gazon.

18-08-2011 12:48 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Al bijna 3 jaar lang speelt het conflict tussen mijn buurvrouw en de school tegenover ons, zal het even kort en bondig uitleggen.

Ons gazon van het appartmenten complex grenst aan de zijkant van de school en een stuk schoolplein waar op gevoetbalt word.

Tijdens het voetballen gaan er ballen over het lage hekwerk heen en vallen op het gazon(wat door de man van de buurvrouw keurig bijgehouden wordt) nu zijn de school en buurvrouw al zo ver dat er knallende ruzie is, en de school zoiets heeft we plaatsen een vangnet waarop de buurvrouw en haar andere buurman zoiets hebben van: als je dat doet dan halen wij het er eigenhandig vanaf,de buurvrouw wilt dar er niet meer gevoetbalt en ballen in de tuin komen,de school zegt wij laten de kinderen gewoon voetballen en er komt een net, het begint er een beetje op de lijken dat ze er niet uit gaan komen zo, heb de directeur van de school gesproken en die zegt we gaan de kinderen niet verbieden om te voetballen omdat de buurvrouw het er niet mee eens is, de buurvrouw houd haar poot ook stijf wat het vangnet betreft , ik zit al andere oplossingen te bedenken maar kan nergens opkomen,mijn zoontje zit pas op die school en ja ik woon er ook dus ouders komen allenmaal met vragen naar mij...Maargoed de tuin blijft eigendom van het complex en ja als ze daar geen ballen wenst dan heeft ze in principe gelijk,maarja ze wilt ook geen vangnet voor het uitzicht.... De school wil de kids niet verbieden te voetballen daar... Wat nu iemand tips?
Lastige van dit probleem is dat ook al kom je tot een oplossing, bijv. net dat aan het eind van de pauze weggehaald kan worden, de emoties heel erg hoog zijn opgelopen. Dus daar zou ik ook niet tussen gaan zitten, je moet er nog langer wonen en je kind moet er ook nog langer naar school gaan !

Maar stel wel je grenzen en vertel je buurvrouw en haar dochter dat je snapt dat ze het erg lastig vinden met de school maar dat je het schelden naar vind, daar bij laten en vriendelijk blijven.

Nou wel succes met de situatie !
Wat kunnen mensen toch ongelofelijk zeiken om niets, bah bah bah. Beetje zitten te zeuren om die ballen en vervolgens geen net willen, nee dan moeten die kinderen maar niet meer voetballen Het is toch de omgekeerde wereld. Heeft die buurvrouw geen leven, stomme vraag, want dat lijkt me wel duidelijk.
quote:ronniemitchel schreef op 18 augustus 2011 @ 15:59:

[...]

Ik heb een zus die de pech heeft gehad om 2 keer een huis te kopen waar echt niets meer in de buurt gebouwd zou worden, er werden dus bij allebei de woningen jaaaaaaaaaaa een school gebouwd, dus hoezo zelf gekozen om naast een school te wonen?Dus aan de andere kant van de wereld sterven elke dag honderden kinderen en volwassenen van de honger, oorlog, en hier is ons grootste leed dat er buiten kinderen spelen die herrie maken, wel drie keer op een dag, nou nou nou zeg. Echt sneu.
Laat de voorzitter van de VvE dit heel snel regelen met de school, namens de VvE (en als buuf of haar man de voorzitter is: snel een vergadering bijeenroepen, gemeenschappelijk standpunt bepalen en de vz met die opdracht op pad sturen dan wel een vicevz.)

En geef buuf een grote geranium zodat ze die voor het raam kan zetten en daarmee het net - dat de school gewoon op haar eigen terrein mag ophangen als school dat wil - aan het zicht wordt onttrokken

Ís het grasveld trouwens wel eigendom van de bewoners van het complex? Vaak is het nog gewoon gemeentegrond (hebben bewoners alleen het recht op gebruik, maar niet het eigendom) en dat heeft buuf al helemaal geen poot om op te staan.
quote:sharra schreef op 19 augustus 2011 @ 10:36:

Een tweeling van ruim 1 zeg je? Das uitproberen van de stem joh, gaat vanzelf over. En dat er niks van gezegd wordt: dat heeft bij die hele kleintjes niet zoveel zin, snappen ze niks van!

*dreunt de hele dag door het is een faaaaaaaaaaaase*

Ik hoop het,het gaat de hele dag door,en de hond blaft heel vaak,en de kinderen maken alle 4 ruzie,en moeder gilt en slaat er flink overheen.Ik krijg ondertussen hartkloppingen van t gegil en heb de ramen dicht,maar je hoort het overal dwars doorheen.

*heeft toch liever steeds voetballen in de tuin*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven