Geld & Recht alle pijlers

Ballen school op gazon.

18-08-2011 12:48 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Al bijna 3 jaar lang speelt het conflict tussen mijn buurvrouw en de school tegenover ons, zal het even kort en bondig uitleggen.

Ons gazon van het appartmenten complex grenst aan de zijkant van de school en een stuk schoolplein waar op gevoetbalt word.

Tijdens het voetballen gaan er ballen over het lage hekwerk heen en vallen op het gazon(wat door de man van de buurvrouw keurig bijgehouden wordt) nu zijn de school en buurvrouw al zo ver dat er knallende ruzie is, en de school zoiets heeft we plaatsen een vangnet waarop de buurvrouw en haar andere buurman zoiets hebben van: als je dat doet dan halen wij het er eigenhandig vanaf,de buurvrouw wilt dar er niet meer gevoetbalt en ballen in de tuin komen,de school zegt wij laten de kinderen gewoon voetballen en er komt een net, het begint er een beetje op de lijken dat ze er niet uit gaan komen zo, heb de directeur van de school gesproken en die zegt we gaan de kinderen niet verbieden om te voetballen omdat de buurvrouw het er niet mee eens is, de buurvrouw houd haar poot ook stijf wat het vangnet betreft , ik zit al andere oplossingen te bedenken maar kan nergens opkomen,mijn zoontje zit pas op die school en ja ik woon er ook dus ouders komen allenmaal met vragen naar mij...Maargoed de tuin blijft eigendom van het complex en ja als ze daar geen ballen wenst dan heeft ze in principe gelijk,maarja ze wilt ook geen vangnet voor het uitzicht.... De school wil de kids niet verbieden te voetballen daar... Wat nu iemand tips?
quote:meesje2010 schreef op 18 augustus 2011 @ 13:39:

Wat zin sommige mensen toch flauw!! Ik heb geen tips m.b.t. een oplossinf. ik zou de buurvrouw of gewoon laten als je bang bent dat het tot conflicten tussen jullie komt. Persoonlijk zou ik de buurvrouw aanspreken op het overdreven gedrag dat ze vertoontMensen waar je verder niet echt een band mee hebt ergens 'op aanspreken' heeft zelden het gewenste effect. Wij mensen hebben namelijk de neiging om vast te houden aan ons eigen gelijk. In de ogen van je buurvrouw is het volstrekt belachelijk dat al die ballen op het gazon terechtkomen en je zult echt niet de eerste zijn die tegen haar zegt dat ze zich er niet zo druk om moet maken.
Hoe herinnert zo'n mevrouw haar eigen schooltijd?

(schelden tegen de kinderen , of directeur)
Opgeven voor Bonje met de buren .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als die ballen ook tegen het gebouw aankomen kan ik me voorstellen dat dit niet fijn is maar dan zouden meer mensen er last van hebben, denk ik. Wordt het door de VVE ook als een probleem gezien?

Een vangnet dat je kunt weghalen lijkt me een hele nette optie. Op een andere plek op het schoolplein voetballen wellicht ook maar dat moet dan wel mogelijk zijn. Aan de andere kant is een permanent vangnet lijkt me dan ook prima.

Maar op een normale manier communiceren is er al niet meer bij dus elke oplossing buiten niet meer voetballen is de verkeerde. Ik zou je willen adviseren om erbuiten te blijven.
Ik vind dit soort mensen altijd wel bijzonder. Toen ik nog hockeyde was er 1 huis achter de velden waar de mensen enorm moeilijk deden over de ballen die in hun tuin belanden. Het veld was goed afgezet, maar af en toe ging er toch een bal over de netten en eindigde in hun tuin. Zij hadden een hond die ze actief naar buiten stuurden als je alleen maar langs hun tuin liep te zoeken naar een bal. Nogal agressief en onverdraagzaam. De hockeyclub bestond al 75 jaar en die mensen waren eind 30, dus de club was er eerder dan zij. Het voelt dan ook echt als pesten en dat roept ook onprettige reacties op. Ook wel een beetje sneu dat mensen kennelijk zo veel energie willen besteden aan het bang maken en wegsturen van andere mensen. Het leek echt hun belangrijkste doel om te zorgen dat niemand bij hen de tuin in kon komen.

Ik denk dat er geen oplossing is waar iedereen blij mee is en ik zou er niet tussen gaan zitten, dus naar school en andere ouders aangeven dat jij er geen moeite mee hebt, maar niet ertussen wilt zitten en die mevrouw negeren, negeren, negeren.
Sorry hoor, maar dan had ze niet bij een school moeten gaan wonen. Erg weinig begrip voor eerlijk gezegd.

En wat een asociaal gedrag dat schelden van die dochter.
quote:Franka76 schreef op 18 augustus 2011 @ 13:10:

ow wat erg. Naast een school gaan wonen en dan gaan klagen over spelende kinderen..

Dat is net zoiets als op schiphol gaan wonen en dan klagen over vliegtuigen.

Vind het netjes van de school dat ze zelf als oplossing een net aanbieden...

Maar buuf zal ws nooit tevreden zijn.Ik heb een zus die de pech heeft gehad om 2 keer een huis te kopen waar echt niets meer in de buurt gebouwd zou worden, er werden dus bij allebei de woningen jaaaaaaaaaaa een school gebouwd, dus hoezo zelf gekozen om naast een school te wonen?
@ronniemitchel Dat is heel kut voor je zus, maar in dit geval had je kunnen lezen dat de school er al stond voordat het appartementencomplex is gebouwd. In dit geval dus wel eigen schuld dikke bult voor mevrouw de ballentelster.
quote:ronniemitchel schreef op 18 augustus 2011 @ 15:59:

[...]

Ik heb een zus die de pech heeft gehad om 2 keer een huis te kopen waar echt niets meer in de buurt gebouwd zou worden, er werden dus bij allebei de woningen jaaaaaaaaaaa een school gebouwd, dus hoezo zelf gekozen om naast een school te wonen?Is toch alleen maar handig om naast een school te wonen? Hoef je ook niet zo ver te lopen met je koters.
quote:evelynsalt schreef op 18 augustus 2011 @ 19:09:

[...]

Is toch alleen maar handig om naast een school te wonen? Hoef je ook niet zo ver te lopen met je koters.Weet je hoe iritant krijsende kids zijn?, en dan zullen we het maar niet over de ouders hebben die ze naar school brengen.
quote:ronniemitchel schreef op 18 augustus 2011 @ 20:07:

[...]

Weet je hoe iritant krijsende kids zijn?, en dan zullen we het maar niet over de ouders hebben die ze naar school brengen.Ik weet het,sinds een week gilt de 2ling(ruim 1) 2 huizen verderop zo hard,dat ik bijna weer terug verlang naar mijn oude woning met een school in de voortuin en een school in de achtertuin.Daar werd ook af en toe gegild,maar dan werd er nog wat van gezegd.Spelende kinderen geen probleem mee,maar dat indringende gegil...
quote:ronniemitchel schreef op 18 augustus 2011 @ 20:07:

[...]

Weet je hoe iritant krijsende kids zijn?, en dan zullen we het maar niet over de ouders hebben die ze naar school brengen.jazeker! Ik heb er zelf 2 maar nog irritanter vind ik mensen, die zich werkelijk overal aan irriteren. Als je dat niet wilt, dan moet je lekker in de vrije natuur gaan wonen. Of in de polder.
Een tweeling van ruim 1 zeg je? Das uitproberen van de stem joh, gaat vanzelf over. En dat er niks van gezegd wordt: dat heeft bij die hele kleintjes niet zoveel zin, snappen ze niks van!
Wat een legitiem zeikwijf :D.

Denk dat buurvrouwtje toch echt haar toon zal moeten dimmen. School stond er eerder en ze kan echt niet een verbod op voetballen eisen omdat haar gazonnetje gekwetst wordt door een bal over een hek. Net wil ze niet.

Snap overigens niet dat de school toestaat dat zij die kids uit loopt te foeteren. Dit duurt 3 jaar? Echt belachelijk lang. Laat ze het met zn allen voor de rechter brengen en afspreken dat ze zich neerleggen bij de uitspraak van de rechter. Dan hoef jij je er verder niet mee te bemoeien en dan kun je na de uitspraak een streep onder het hele verhaal zetten.

Tip? Betegelen. Probleem. Opgelost.
quote:evelynsalt schreef op 19 augustus 2011 @ 10:35:

[...]

jazeker! Ik heb er zelf 2 maar nog irritanter vind ik mensen, die zich werkelijk overal aan irriteren. Als je dat niet wilt, dan moet je lekker in de vrije natuur gaan wonen. Of in de polder.
Frustrerend voor je TO om middenin dit conflict te staan (terwijl je dat helemaal niet wil)..

Ik zou me er toch zoveel mogelijk buiten houden. Als ouders steeds bij jou verhaal komen halen, zou ik steeds blijven herhalen dat je er zelf geen last van hebt, en baalt van het hele gebeuren.

Meer kun je niet doen lijkt mij.
quote:ondernemer schreef op 18 augustus 2011 @ 13:33:

... Ga geen partij worden in de sneue conflictjes ....

Verder lijkt me dit typisch iets voor onze nationale held De Rijdende Rechter, die grossiert in dit soort geneuzel.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Probeer je er zoveel mogelijk buiten te houden.

Met heel wat afleveringen kijkerservaring gok ik erop dat de RR dan gaat zeggen, dat de school het net mag ophangen (op hun eigen grondstuk) om de ballen op hun terrein te houden. En dat de buurvrouw dan een straf van x euro per keer boven het hoofd hangt, als zij het net weghaalt.

Toevoeging: ik verheug me nu al op de aflevering!! Ik zie uit naar de interviews met het betreffende echtpaar...
quote:honingbijtje89 schreef op 18 augustus 2011 @ 12:59:

Elke middag weer komt de dochter van de buurvrouw naar buiten, scheld de directeur uit, de kinderen uit.. Dit moet gewoon stoppen vind ik..Fijne familie van buuf.
quote:ronniemitchel schreef op 18 augustus 2011 @ 15:59:

[...]

Ik heb een zus die de pech heeft gehad om 2 keer een huis te kopen waar echt niets meer in de buurt gebouwd zou worden, er werden dus bij allebei de woningen jaaaaaaaaaaa een school gebouwd, dus hoezo zelf gekozen om naast een school te wonen?Dat is wel het kernwoord ja: pech. Maar wel het soort pech dat de meeste mensen in een overvol land wel eens hebben.
Kun je niet de wijkagent vragen om te bemiddelen? Die kan de buurvrouw gelijk even vertellen dat het niet toegestaan is de kinderen uit te schelden? En dat zij maar bezwaar moet aantekenen bij de gemeente als de school een net op zou hangen en zij het daar niet mee eens is? Voor de rest lekker laten lullen. Wel zou ik persoonlijk nog even tegen de buurvrouw zeggen dat ze het niet in haar hoofd moet halen om tegen jouw kind te schreeuwen;)
Eens met de eerder genoemde oplossingen:

- wijkachtenten/ mediator inschakelen.

- ophangbaar net.

- voetbalveld draaien, natuurlijk zullen er dan nog ballen komen maar op doel schieten ze vaak harder/hoger...

Mogelijke andere oplossingen:

- Iets hoger hek? (kan de buurvrouw mooie klimplanten tegen laten groeien...)

- Kinderen leren niet spontaan over het hek te springen/sorry zeggen. (misschien wekt dat ook irritatie op)

- als school misschien een panna corner/voetbalhoekje. (iets kleiner maar nog steeds leuk. Of een voetbalkooi, ik weet niet precies hoe groot het schoolplein is.

Zoiets:

Hoe is het schoolplein gevormd, kan het veld ergens om de hoek geplaatst worden?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hoe zit de VVE van jullie complex in elkaar? Als in een VVE-vergadering bij meerderheid van stemmen besloten wordt dat de oplossing van het net prima is, dan heeft de zeurdame geen enkel recht van spreken. Kom op, wees een grote meid en regel het met je buren dat dit een punt wordt op de volgende vergadering.
...
quote:ankalida schreef op 21 augustus 2011 @ 00:54:

Hoe zit de VVE van jullie complex in elkaar? Als in een VVE-vergadering bij meerderheid van stemmen besloten wordt dat de oplossing van het net prima is, dan heeft de zeurdame geen enkel recht van spreken. Kom op, wees een grote meid en regel het met je buren dat dit een punt wordt op de volgende vergadering.Ai, ik heb persoonlijk nog liever 10 zeurende buren op de galerij en een dozijn ballende kinderen in de tuin dan 1 persoon die zo'n toon aanslaat in mijn omgeving.
En verder hoop ik ook op tussenkomst van de Rijdende Rechter. Laat je het nog even weten als het wordt uitgezonden, TO?
Tja, het grasveldje is van de alle bewoners van het complex. De rest van de bewoners laten het gezeur gaan zoals het nu gaat. Daardoor stem je dus gewoon in met het gedoe van de benedenbuuf.

Even heel simpel. Dit is geen conflict tussen de buuf beneden en de school. Dit is een conflict tussen de school en de VVE. Alle andere bewoners houden zich nu ver van het conflict, ofwel ze geven de benedenbuuf impliciet toestemming om zich namens de VVE als vertegenwoordiger richting de school op te stellen.

Als je dus kiest voor 'ik bemoei mij er niet mee', dan kies je dus voor 'ik ben het er mee eens'.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven