Geld & Recht alle pijlers

begrafenis verzekering?

13-01-2011 16:17 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een begrafenisverzekering? Mijn moeder kwam er net mee, dat ze die van mij nog steeds betaald en dat ze ervan uitging dat mijn broer en ik die zelf ook wel hebben. ´Want iedereen heeft toch zo´n verzekering´. Ik, mijn man en kinderen hebben geen verzekering voor de begrafenis. We hebben meer dan genoeg spaargeld, zelfs voor 4 begrafenissen, maar goed als we allevier tegelijk gaan, dan verkopen ze het huis maar...

Mijn mening is dat je wel van alles kunt verzekeren, maar dat het gewoon een keuze is.Mijn moeder vindt dat raar en zegt dat het er gewoon bij hoort net als een inboedel verzekering enzo.

Wat vinden jullie?
quote:rosanna08 schreef op 14 januari 2011 @ 10:11:

voor degenen die geen verzekering hebben, hoe hebben jullie het dan geregeld en hoe weten jullie zo zeker dat dat geld blijft staan ook bij onvoorziene financiële problemen? Je mag van me aannemen dat mijn uitvaart uitstekend geregeld is, zonder kosten voor nabestaanden en zonder verzekering. De details zijn niet zo relevant, maar ik heb de zaken geregeld op een manier die voor vrijwel niemand op dit forum beschikbaar is
Laat me eens raden: je werkt bij Dela.
quote:es1450 schreef op 14 januari 2011 @ 10:26:

Starshine, als je het geld niet hebt en ook op korte termijn niet zult verdienen is het misschien een ander verhaal. Echter hoe groot is de kans nou dat jij of je kinderen vroegtijdig komen te overlijden? Dat is natuurlijk een afweging die iedereen zelf moet maken.Nee, de rationele afweging gaat nog één stapje verder: hoe groot is die kans X hoe groot is dan de schade
quote:dropje schreef op 14 januari 2011 @ 10:32:

Uiteindelijk maakt de verzekeraar winst, maar dat komt a. uit de premies van mensen die lang premie betalen en b. uit het rendement van de ingelegde premies die nog niet uitbetaald hoeven te worden.en c uit de premie ter dekking van de kosten. En dáár zit aardig wat winstpotentieel.
quote:Zespri79 schreef op 14 januari 2011 @ 11:02:

[...]

Dat waren ze niet ,dat waren ze wel. Als de verzekering minder uitkeert dan het schadebedrag, ben je onderverzekerd.
quote:dropje schreef op 14 januari 2011 @ 11:10:

Sinds jouw motto me is opgevallen, Rider, vraag ik me af hoeveel kinderen jij dan hebt .Véél meer dan Elninjoo
quote:dropje schreef op 14 januari 2011 @ 11:12:

Laat me eens raden: je werkt bij Dela.Je zit aardig in de richting. Ik zei al dat ik Dela en de werkwijze van Dela redelijk ken
Je kunt natuurlijk ook een eigen sauna in je achtertuin hebben voor je crematie. Heb je dubbel voordeel van. En je nabestaanden ook.

Maar ik vermoed dat je actuaris of iets in die richting bent, en in de verzekeringswereld werkt.
quote:rider schreef op 14 januari 2011 @ 11:17:

[...]

Véél meer dan Elninjoo Dat is niet zo moeilijk . Vroeg me meer af wat die verhouding dan is van die tien ElNinjoos t.o.v. jouw nageslacht .
quote:rider schreef op 14 januari 2011 @ 11:11:

[...]

Je mag van me aannemen dat mijn uitvaart uitstekend geregeld is, zonder kosten voor nabestaanden en zonder verzekering. De details zijn niet zo relevant, maar ik heb de zaken geregeld op een manier die voor vrijwel niemand op dit forum beschikbaar is

hij krijgt een personeelsbegrafenis bij Yarden

Dat of je hebt al lang geleden een plekje in het familiegraf gekocht. De kist heb je al getimmerd en al klaar staan (doet nu dienst als kledingkast) en voor de opslag van je lichaam heb je een vrieskist
quote:dropje schreef op 14 januari 2011 @ 11:22:

[...]

Dat is niet zo moeilijk . Vroeg me meer af wat die verhouding dan is van die tien ElNinjoos t.o.v. jouw nageslacht .
Of hij gaat op een wolkje naar de hemel.
quote:dropje schreef op 14 januari 2011 @ 11:21:

Je kunt natuurlijk ook een eigen sauna in je achtertuin hebben voor je crematie. Heb je dubbel voordeel van. En je nabestaanden ook.

Maar ik vermoed dat je actuaris of iets in die richting bent, en in de verzekeringswereld werkt.Ik heb vrij ruime ervaring in de verzekeringswereld, dat klopt. En ik heb vanuit werkverleden onvervreemdbare rechten op een begrafenis die volledig aan mijn wensen voldoet
Ah, heb het. je bent nu pastoor of dominee. Of imam.
Ridder zou best dominee kunnen zijn, maar hij verdient geloof ik ook heel goed geld als zelfstandige. Zo goed zijn de verdiensten van dominees toch niet?
mwah, als je mijn bijdragen in reli-topics wel eens leest, weet je wel beter.

Hoewel imam me wel wat lijkt, maar dan liever meteen ayatollah.
ik weet het! Rider is sekteleider. En al die volgelingen onderhouden hem en zijn vele vele kinderen die hij bij verschillende vrouwen heeft.

Wat heb ik nu gewonnen?
We moeten de bedragen voor uitvaarten nu ook weer niet gaan dramatiseren. Veel mensen hebben geen all risk verzekering voor hun wagen, terwijl een recente tweedehands wagen al snel meer kost dan een goede uitvaart. En iedereen die een beetje normaal met geld omgaat heeft ofwel een spaarrekening voor noodgevallen met een bedrag van minimaal 6 maandlonen, of voldoende overwaarde in het huis. (ik weet het, ik zal hier bakken kritiek op krijgen)

Dan blijft enkel nog een groep erg arme mensen over voor wie het in sommige gevallen zin kan hebben om een uitvaartverzekering te nemen. En dan nog enkel wanneer de naaste familie ook arm is.
Wat een vreselijk vooringenomen standpunt Stapas. Ik denk dat de financiele situatie van de gemiddelde landgenoot er veel minder rooskleurig voor staat dan jij schetst. En dan nog, dan moet je ook nog willen dat dat geld daarvoor gebruikt wordt (overigens, bij opname van de overwaarde zul je toch eerst naar de bank moeten, en eer die ophoging rond is, zit je met een stinkend lijk).
quote:Starshine schreef op 14 januari 2011 @ 11:59:

ik weet het! Rider is sekteleider. En al die volgelingen onderhouden hem en zijn vele vele kinderen die hij bij verschillende vrouwen heeft.

Wat heb ik nu gewonnen?Een prijs.
Ik heb pasgeleden mijn vader begraven. Het fijne aan de uitvaartverzekering die hij had afgesloten, vond ik, dat de Dela (in dit geval) alle organisatie op zich nam en je bovendien een soort geestelijk bijstaan in de eerste tijd waarin zoveel geregeld moet worden. Ik twijfel zelf ook over zo'n verzekering omdat ik in principe genoeg spaargeld heb (nu nog). Maar wie gaat het dan allemaal zo snel en goed regelen als ik dood ben? Ik had dat zelf allemaal niet gekund op dat moment. Ik zou niet weten hoe en waar ik zou moeten beginnen.
Ik geloof dat ik inmiddels wel een beetje off topic ben geworden maar goed.
Nee hoor Sabrina, jij brengt ons juist weer on topic .

Maar iedere begrafenisondernemer kan, mits er genoeg geld op de plank ligt (let op de woordspeling), jouw nabestaande(n) het organiseren van je uitvaart uit handen nemen. Je hoeft zelf niet op zoek naar een oven en een potje of een spade en een lapje grond.
Een begrafenisondernemer zorgt voor ondersteuning bij het regelen van een uitvaart, dat is hun beroep. Je hebt Dela niet nodig om zo iemand in de arm te nemen.

Het kan heel fijn zijn voor nabestaanden als je al hebt beschreven hoe jij je uitvaart wilt hebben, dat kun je ook al doorgeven aan een begrafenisondernemer, dan hoef je de nabestaanden alleen maar te laten weten bij welke ondernemer ze moeten zijn. Je zou het zelfs al vooraf kunnen betalen, maar dat zou ik alleen doen als het einde al nadert.

Toen mijn neefje overleed bleek hij samen met zijn vriendinnetje de avond van te voren een soort van vragenlijst op internet te hebben ingevuld, daar stonden een aantal dingen in over hoe hij het wilde hebben. Dat was heel fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven