Belastingaangifte 2008 fout ontdekt Wat nu?
vrijdag 12 maart 2010 om 15:17
Hallo,
Ik vul diverse formulieren in. Nu heb ik bij 1 persoon ontdekt dat ik een fout heb gemaakt bij het formulier van 2008. Die heeft meerdere inkomensbronnen en heb bij 1 ervan de ziekenfondspremie per ongeluk als loonbelasting ingevuld bij inkomsten. Hierdoor komt de teruggave stuk hoger uit. Vind het vreselijk diegene erg te moeten teleurstellen.
Mijn vraag, kan die persoon een boete krijgen als ze hier achter komen?
Wordt alleen het het teveel terug betaalde geld terug gevorderd? Of volgt hierop ook een boete
Wat moet ik nu doen? Hopen dat het erdoor slipt deze keer of corrigeren en nieuw aangifte 2008 indienen Zou het vreselijk voor diegene vinden is echt mijn fout.
Tot dusver is alleen een voorlopige aanslag gekregen over 2008.
Voel me verschrikkelijk rot hierover.
Anouk
Ik vul diverse formulieren in. Nu heb ik bij 1 persoon ontdekt dat ik een fout heb gemaakt bij het formulier van 2008. Die heeft meerdere inkomensbronnen en heb bij 1 ervan de ziekenfondspremie per ongeluk als loonbelasting ingevuld bij inkomsten. Hierdoor komt de teruggave stuk hoger uit. Vind het vreselijk diegene erg te moeten teleurstellen.
Mijn vraag, kan die persoon een boete krijgen als ze hier achter komen?
Wordt alleen het het teveel terug betaalde geld terug gevorderd? Of volgt hierop ook een boete
Wat moet ik nu doen? Hopen dat het erdoor slipt deze keer of corrigeren en nieuw aangifte 2008 indienen Zou het vreselijk voor diegene vinden is echt mijn fout.
Tot dusver is alleen een voorlopige aanslag gekregen over 2008.
Voel me verschrikkelijk rot hierover.
Anouk
zaterdag 13 maart 2010 om 18:16
Niet iedereen heeft de mogelijkheid en geld om gebruik te maken van de professional en zoals je hier verder leest halen die niet altijd alles eruit en maken ook die fouten. Verder weet ik niet waar je vandaan haalt dat ik mijn verantwoordelijkheid niet zou nemen. Ik zal niet rusten voor dit allemaal netjes en goed in orde is gekomen. Weet niet waar je het idee vandaan haalt dat ik niet zo fatsoenlijk zou zijn. Waarom zou ik anders de moeite nemen de vraag hier te stellen?quote:Curley schreef op 13 maart 2010 @ 09:53:
[...]
Laat voortaan het invullen van 'formuliertjes' voortaan maar over aan de echte professional. Sorry hoor maar dit soort opmerkingen :puke:
Niemand is foutloos, maar een echte fiscalist lost tenminste het probleem fatsoenlijk op en neemt zijn verantwoordelijkheid.
[...]
Laat voortaan het invullen van 'formuliertjes' voortaan maar over aan de echte professional. Sorry hoor maar dit soort opmerkingen :puke:
Niemand is foutloos, maar een echte fiscalist lost tenminste het probleem fatsoenlijk op en neemt zijn verantwoordelijkheid.