Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2011

13-02-2012 14:38 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren de belastingaangifte 2011 ingevuld en wederom krijgen we een flink bedrag (tegen de 3000 euro) terug. Volgens manlief is het goed zo, maar ik snap niet dat we zoveel terug kunnen krijgen.

We hebben bijna 20.000 aan hypotheekrente betaald, ongeveer 3000 euro Eigenwoningforfait, dus 17.000 aftrekbaar.

In totaal krijgen we hiervan 9200 euro terug (= voorlopige teruggave, wat je per maand al krijgt + de 3000 die we nu nog gaan krijgen).

Dat kan toch nooit zoveel zijn (=54%)??

Salarissen in 2011 man: 66.000 mijn salaris 41.000.

Wie snapt dit? Overigens kregen we de laatste jaren steeds veel geld terug.
Hoi ,

Mag ik ook iets vragen? Ik had het net met een collega over belastingdingen en zij had vorige jaar van de drie jaren ervoor opeens een aanslag gekregen! Omdat ze er niet zoveel van afwist heeft ze die rekeningen destijds maar betaald zonder bezwaar te maken of zo. Van die jaren dat zij moest terugbetalen was zij nog student en kreeg geen stufi. Nu blijkt dat zij de studiekosten nooit heeft meegenomen in de aftrek! Mijn vraag is dus of zij dat nu alsnog kan doen, ook al heeft ze destijds dus een aanslag gehad. Bedankt voor jullie hulp!!!!
Je kunt toch nog 5 jaar na dato geld terugvragen en/of betalen? dacht ik.
Uw collega kan een verzoek tot ambtshalve vermindering aanslag indienen. Dit kan tot 5 jaar terug. De aftrekpost wordt als correctie / aanvulling opgevoerd met het verzoek de vergeten aftrekpost alsnog in aanmerking te willen nemen. Een kort briefje / verzoek aan de inspecteur volstaat. Niet verplicht maar aan te raden is bewijsstukken mee te sturen van betalingen e.d. Ook een print van de gecorrigeerde aangifte kan als bijlage worden meegestuurd. Waaraan zo'n verzoek moet voldoen, zie de informatie van de Belastingdienst: http://download.belasting ... rmindering_al5211t4pl.pdf
oooh, ik heb wat doms gedaan.

We hebben een lijfrente en de premie mogen we aftrekken. In de aangifte moest ik het rekeningnr van die lijfrente opgeven maar die had ik op dat moment niet bij de hand, dus maar even 1245 ingevuld...ik zou het later wl opzoeken. Je raadt het al: niet meer aan gedacht en dus vorige weke de aangifte verstuurd met foutieve gegevens.

Kan ik gewoon de aangifte opnieuw versturen (maar nu juist) of moet ik het op een andere manier rechtzetten?
Polisnummer of rekeningnummer is geen wettelijk vereiste voor een juiste aangifte. Lijkt me daarom sterk dat je premie daarom niet in aftrek gebracht zou kunnen worden.

Zou geen correctie indienen. Mocht er een vraag over komen kun je altijd nog het bewuste nummer opgeven.
Waarom geen correctie? Er kan tot 5 keer opnieuw worden verzonden.
ik was wat te snel in paniek. Heb later even logisch nagedacht en herinnerde me toen dat je gewoon een nieuwe aangifte met de juiste gegevens op kunt sturen. Sorry, ik dacht niet meer zo helder, maar bedankt voor de antwoorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven