Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangiften 2017

24-02-2018 10:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf wanneer kun je je belastingaangiften over 2017 doen of zijn er mensen die dat al gedaan hebben.
Girlmusic schreef:
24-02-2018 12:03
Ff een ander vraagje.
Ik wil vandaag op basis van mijn jaaropgave etc. vandaag de voorlopige teruggave van 2017 aanvragen en daarna op 1 maart de verplichte aangifte over 2017 doen.
Zodat ik het geld sneller heb.

Normaal skip ik de voorlopige teruggave en doe ik meteen aangite maar dit kan gewoon toch ? Of is dit onhandig?
Daar ben je nu toch veel te laat mee? Dat kun je wel voor 2018 doen.
LizBakker schreef:
24-02-2018 13:34
Daar ben je nu toch veel te laat mee? Dat kun je wel voor 2018 doen.
Nou hij stond gewoon open op de belastingsite, dus in principe kon ik hem gewoon invullen.

Dit staat op de site:

Uiterste inzenddatum voorlopige aanslag 2017

Tot 1 mei 2019 kunt u een voorlopige aanslag 2017 aanvragen of wijzigen als u belasting en/of bijdrage Zorgverzekeringswet moet betalen.

U kunt uw voorlopige aanslag 2017 op de volgende manieren wijzigen:

met het online formulier 'Verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2017' op Mijn Belastingdienst
Kunt of wilt u niet digitaal een voorlopige aanslag wijzigen? Bestel dan het formulier 'Verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2017' bij de BelastingTelefoon.

Voorlopige aanslag belastingjaar 2016 of eerder

U kunt geen voorlopige aanslag meer aanvragen, wijzigen of stopzetten voor 2016 of eerder. U kunt voor die jaren alleen nog aangifte doen.
Belastingconsulenten maken meestal geen gebruik van de OLAV - het online programma van de Belastingdienst. Zij gebruiken bijvoorbeeld het Elsevier-Nextens programma. Met dit programma kan inderdaad al vanaf 1 januari aangifte worden gedaan. Uiteraard zonder de Vooringevulde Gegevens.

Een P-formulier 2017 aanvragen kan pas vanaf 1 maart a.s. De Belastingdienst stimuleert de online aangifte met Vooringevulde Gegevens en gaat dan natuurlijk niet in januari en februari een papieren formulier toesturen.

De voorlopige aanslag (teruggaaf) 2017 kan nog aangevraagd worden. Maar omdat het inmiddels bijna 1 maart is, heeft dat geen zin.
Zijn die vooraf ingevulde formulieren al beschikbaar op 1 maart? Ik vind eigenlijk dat we maar weinig tijd krijgen.
Saai maar spannend
bagagewagen schreef:
24-02-2018 17:46
Zijn die vooraf ingevulde formulieren al beschikbaar op 1 maart? Ik vind eigenlijk dat we maar weinig tijd krijgen.
nee, niet via je digid of app. Nog een weekje geduld.
bagagewagen schreef:
24-02-2018 17:46

Je hebt twee maanden de tijd en de meeste bedragen zijn al ingevuld. Dat lijkt me tijd genoeg om alles te controleren. En anders kun je uitstel aanvragen tot september.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven