Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangiften 2017

24-02-2018 10:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf wanneer kun je je belastingaangiften over 2017 doen of zijn er mensen die dat al gedaan hebben.
vanaf 1 maart
Dat had je ook heel makkelijk zelf kunnen vinden: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ngaangifte
Het gaat mij erom dat iemand mij beweerde dat zij al belanstingaangiften heeft gedaan en al geld terug had en ik zei dat dat niet kon. Vandaar ik het hier verifieer.
Noomie82 ze liegt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Noomie82 schreef:
24-02-2018 11:02
belanstingaangiften
Belastingaangifte.
Waarom maak je je zo druk om wat een ander beweert?
Noomie82 schreef:
24-02-2018 11:02
Het gaat mij erom dat iemand mij beweerde dat zij al belanstingaangiften heeft gedaan en al geld terug had en ik zei dat dat niet kon. Vandaar ik het hier verifieer.
Misschien heeft zij met voorlopige teruggave aangifte gedaan?
LizBakker schreef:
24-02-2018 11:10
Misschien heeft zij met voorlopige teruggave aangifte gedaan?
Het ging om een bedrag van 2700€
Is dat niet wat veel voor een voorlopige teruggave?
Je kunt prima aangifte doen. De app/online aangifte komt pas op 1 maart beschikbaar, maar op papier kun je vanaf 1 januari al aangifte doen.
Ik maak me zorgen om haar plotselinge uitgave patroon vandaar. Ik wil haar behoeden voor problemen en heb er ook naar gevraagd hoe het komt dat ze ineens zo veel te besteden heeft.
En waarom zijn dat jouw zaken?
Noomie82 schreef:
24-02-2018 11:16
Het ging om een bedrag van 2700€
Is dat niet wat veel voor een voorlopige teruggave?
Oh, dat weet ik echt niet. Ik heb zelf nooit met voorlopige teruggave gewerkt (hoewel ik dit jaar ongevraagd verplicht al voorlopig aangifte voor 2018 moet doen). Maar goed, ik krijg zelden wat terug van de belasting, dus daar weet ik weinig van.
Nummer*Zoveel schreef:
24-02-2018 11:16
Je kunt prima aangifte doen. De app/online aangifte komt pas op 1 maart beschikbaar, maar op papier kun je vanaf 1 januari al aangifte doen.
Maar dan krijg je toch ook pas rond 1 juli bericht? Dan heb je nu nog geen geld ontvangen. Bovendien heb je vaak je jaaropgaven nog niet.
LizBakker schreef:
24-02-2018 11:21
Maar dan krijg je toch ook pas rond 1 juli bericht? Dan heb je nu nog geen geld ontvangen. Bovendien heb je vaak je jaaropgaven nog niet.
Nee, juist nu kan het heel snel gaan omdat de massa op 1 maart wacht.
Nummer*Zoveel schreef:
24-02-2018 11:19
En waarom zijn dat jouw zaken?
In principe zijn dat mijn zaken ook niet.
Ze stelde voor om samen op vakantie te gaan terwijl ze daar nooit geld voor had om mee te gaan.
Ik grapte nog of ze tegenwoordig dr geld op een louche manier verdient. Ik kreeg er een onderbuikgevoel van. Vandaar mijn zorgen en vraag.
Bij een belastingadviseur kan je al aangifte inkomstenbelasting 2017 doen vanaf januari 2018.

Dus ja, die kan al aangifte hebben gedaan maar nog geen eventueel geld terug, dat gebeurt vanaf mei en juni 2018 pas.

Heeft diegene misschien aangifte over 2016 gedaan?
Je kunt zeker veel terugkrijgen. Inkomensafhankelijke combinatiekorting. Hoe meer je werkt, hoe meer korting.

Daarentegen heb ik ooit de fout gemaakt het aan één iemand te vertellen (omdat ik na jaren op de houtje bijten eindelijk een extraatje kreeg). Dit werd zeker een jaar tegen me gebruikt. Of het afgunst was of misschien ongeloof, ik weet het niet. Wel weet ik dat ik het nooit meer aan iemand vertel.

Ik vind jouw vraag daarom ook niet gepast.
apestaartje30 schreef:
24-02-2018 11:44
Je kunt zeker veel terugkrijgen. Inkomensafhankelijke combinatiekorting. Hoe meer je werkt, hoe meer korting.

Daarentegen heb ik ooit de fout gemaakt het aan één iemand te vertellen (omdat ik na jaren op de houtje bijten eindelijk een extraatje kreeg). Dit werd zeker een jaar tegen me gebruikt. Of het afgunst was of misschien ongeloof, ik weet het niet. Wel weet ik dat ik het nooit meer aan iemand vertel.

Ik vind jouw vraag daarom ook niet gepast.
Het is meer uit bezorgdheid. Ik zou het niet tegen haar gebruiken want wat extra geld is haar zeker gegund. Alleen mijn onderbuik gevoel zegt dat iets niet klopt. Ik wil niet met haar op vakantie gaan en volop geld uitgeven en dat ze over een paar maanden in de problemen zit of verkeerde keuzes heeft gemaakt.
Nummer*Zoveel schreef:
24-02-2018 11:24
Nee, juist nu kan het heel snel gaan omdat de massa op 1 maart wacht.
Ah, oké. Dat wist ik nooit.
Ff een ander vraagje.
Ik wil vandaag op basis van mijn jaaropgave etc. vandaag de voorlopige teruggave van 2017 aanvragen en daarna op 1 maart de verplichte aangifte over 2017 doen.
Zodat ik het geld sneller heb.

Normaal skip ik de voorlopige teruggave en doe ik meteen aangite maar dit kan gewoon toch ? Of is dit onhandig?
Girlmusic schreef:
24-02-2018 12:03
Ff een ander vraagje.
Ik wil vandaag op basis van mijn jaaropgave etc. vandaag de voorlopige teruggave van 2017 aanvragen en daarna op 1 maart de verplichte aangifte over 2017 doen.

Normaal skip ik de voorlopige teruggave en doe ik meteen aangite maar dit kan gewoon toch ? Of is dit onhandig?
Lijkt mij een rete onhandig plan.
Girlmusic schreef:
24-02-2018 12:03
Ff een ander vraagje.

gewoon over een week de aangifte doen, dat gaat echt sneller.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 12:50
1.59% gewijzigd
En 2017n kan echt nog niet, programma is nog niet eens beschikbaar. (ik doel op het aangifteprogramma via je digid)
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 12:50
26.78% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
24-02-2018 12:29
En 2017n kan echt nog niet, programma is nog niet eens beschikbaar.
2017 kan echt al wel, alleen met het aangifteprogramma van de belastingsdienst niet. Belastingadviseurs maken gebruik van professionele pakketten en die kunnen al vanaf januari 2018 aangifte doen over 2017.
Oki. Ik wacht een weekje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven