Belastingdienst en adres
woensdag 31 januari 2018 om 09:09
Inschrijven daar waar je woont. Woon je echt bij je vriend? Betaal je mee aan kosten ed? Of zit je daar gewoon vaak en woon je nog echt bij je ouders? In het eerste geval inschrijven op adres vriend, in het tweede geval adres van je ouders gebruiken voor alles.
Dus of het ene adres voor alles of het andere adres voor alles. Maar aangezien je het hebt over dat je samenwoont, dan inschrijven bij vriend.
Dus of het ene adres voor alles of het andere adres voor alles. Maar aangezien je het hebt over dat je samenwoont, dan inschrijven bij vriend.
dianaf wijzigde dit bericht op 31-01-2018 09:25
21.62% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 31 januari 2018 om 09:28
De grens tussen nog thuis wonen en bij mijn vriend gaan wonen is vaag verlopen. Ik heb zelf niet veel aandacht besteed aan alles officieel maken (wat wellicht niet zo handig was), omdat alles op zijn naam zou staan en ik gewoon in zou komen wonen. Niet gedacht dat er zoveel bij kwam kijken. Ik ga me direct inschrijven bij de gemeente..
Bedankt!
Bedankt!
woensdag 31 januari 2018 om 09:45
woensdag 31 januari 2018 om 09:46
daar had ik geen invloed meer op
woensdag 31 januari 2018 om 10:04
TO wil graag reiskosten vergoeding, daar gaat het om.willem1959 schreef: ↑31-01-2018 09:55Maakt niet uit. Je kunt ieder adres als postadres opgeven natuurlijk.
Mocht je vriend toeslagen krijgen kijk even na of hij wat terug moet betalen, kan je dat alvast als op zij leggen.
Ook gemeentebelastingen gaan omhoog met samen wonen.
woensdag 31 januari 2018 om 11:15
Wat een negatieve opmerking zeg, wie zegt dat ik de belastingdienst zal verwijten?
Bedankt voor alle reacties!
zaterdag 3 februari 2018 om 12:40
Dit!!
Ook al ga je pas in november samenwonen, moet je bij sommige toeslagen alles van het hele jaar terugbetalen.
zaterdag 3 februari 2018 om 13:54
Over welke toeslagen heb je het dan?
Want bijv. huurtoeslag gaat per maand.
Ze kunnen geen geld terug vragen voor de maanden dat je wel recht had op huurtoeslag.
Zodra er iemand bij je komt wonen en het inkomen is te hoog dan zeg je het af of je moet het terug betalen als je het niet af zegt.
zaterdag 3 februari 2018 om 14:19
Liegen in het algemeen niet.
zaterdag 3 februari 2018 om 15:58
Nee hoor. Dat is alleen als je al samenwoonde en halverwege het jaar gaat trouwen, samenlevingscontract aangaat of geregistreerds partners wordt (en vast nog andere dingen, kind krijgt ofzo: in elk geval fiscaal partners wordt).