Geld & Recht alle pijlers

Belastingdienst en adres

31-01-2018 09:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Probleem is opgelost, bedankt voor de reacties!
anoniem_362336 wijzigde dit bericht op 31-01-2018 11:39
Reden: -
92.59% gewijzigd
Je moet je inschrijven waar je woont.
daar officieel gaan wonen??
liegen tegen Belastingdienst is niet zo´n goed idee
Inschrijven daar waar je woont. Woon je echt bij je vriend? Betaal je mee aan kosten ed? Of zit je daar gewoon vaak en woon je nog echt bij je ouders? In het eerste geval inschrijven op adres vriend, in het tweede geval adres van je ouders gebruiken voor alles.

Dus of het ene adres voor alles of het andere adres voor alles. Maar aangezien je het hebt over dat je samenwoont, dan inschrijven bij vriend.
dianaf wijzigde dit bericht op 31-01-2018 09:25
21.62% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Waarom sta je niet ingeschreven op het adres waar je woont?
je moet ingeschreven staan waar je woont, anders is het fraude
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
doe niet zo moeilijk. schrijf je in daar waar je woont en klaar.
Als je niet ingeschreven staar op het adres waar je woont, maar je dat wel opgeeft omdat je dan meer reiskostenvergoeding krijgt, ben je dus aan het frauderen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De grens tussen nog thuis wonen en bij mijn vriend gaan wonen is vaag verlopen. Ik heb zelf niet veel aandacht besteed aan alles officieel maken (wat wellicht niet zo handig was), omdat alles op zijn naam zou staan en ik gewoon in zou komen wonen. Niet gedacht dat er zoveel bij kwam kijken. Ik ga me direct inschrijven bij de gemeente..
Bedankt!
lilalinda schreef:
31-01-2018 09:06
daar officieel gaan wonen??
liegen tegen Belastingdienst is niet zo´n goed idee
Liegen tegen je werkgever ook niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
31-01-2018 09:45
daar had ik geen invloed meer op ;)
Maakt niet uit. Je kunt ieder adres als postadres opgeven natuurlijk.
willem1959 schreef:
31-01-2018 09:55
Maakt niet uit. Je kunt ieder adres als postadres opgeven natuurlijk.
TO wil graag reiskosten vergoeding, daar gaat het om.
Mocht je vriend toeslagen krijgen kijk even na of hij wat terug moet betalen, kan je dat alvast als op zij leggen.
Ook gemeentebelastingen gaan omhoog met samen wonen.
En wanneer je straks een berg naheffingen krijgt van de belastingdienst dan heeft de belastingdienst het allemaal helemaal fout gedaan zeker ?
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
31-01-2018 11:06
En wanneer je straks een berg naheffingen krijgt van de belastingdienst dan heeft de belastingdienst het allemaal helemaal fout gedaan zeker ?
Wat een negatieve opmerking zeg, wie zegt dat ik de belastingdienst zal verwijten? :-) Ik zou mij zelf verwijten, aangezien ik hierin dan nalatig ben geweest. Ik ben vrij nonchalant in die dingen. Gelukkig woon ik er pas en ben ik er redelijk op tijd bij.

Bedankt voor alle reacties!
Inschrijven per januari. Is sowieso handig want als jullie toeslagen ontvingen had je grote kans gehad dat jullie die over heel 2017 terug moeten betalen.
Tess1981 schreef:
31-01-2018 12:14
Inschrijven per januari. Is sowieso handig want als jullie toeslagen ontvingen had je grote kans gehad dat jullie die over heel 2017 terug moeten betalen.
Dit!!
Ook al ga je pas in november samenwonen, moet je bij sommige toeslagen alles van het hele jaar terugbetalen.
Waterverf schreef:
03-02-2018 12:40
Dit!!
Ook al ga je pas in november samenwonen, moet je bij sommige toeslagen alles van het hele jaar terugbetalen.
Over welke toeslagen heb je het dan?

Want bijv. huurtoeslag gaat per maand.
Ze kunnen geen geld terug vragen voor de maanden dat je wel recht had op huurtoeslag.
Zodra er iemand bij je komt wonen en het inkomen is te hoog dan zeg je het af of je moet het terug betalen als je het niet af zegt.
JollyRider schreef:
31-01-2018 09:45
Liegen in het algemeen niet.
Waterverf schreef:
03-02-2018 12:40
Dit!!
Nee hoor. Dat is alleen als je al samenwoonde en halverwege het jaar gaat trouwen, samenlevingscontract aangaat of geregistreerds partners wordt (en vast nog andere dingen, kind krijgt ofzo: in elk geval fiscaal partners wordt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven