Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Esmee
Nee, dat verrekent de belastingdienst niet automatisch. Dat had je zelf nog moeten aanvragen voor 1 april 2012
quote:nellaaa schreef op 15 mei 2012 @ 12:23:

Nee, dat verrekent de belastingdienst niet automatisch. Dat had je zelf nog moeten aanvragen voor 1 april 2012Okee, bedankt voor je antwoord. Ik heb tot 1 juli de tijd omdat ik in het buitenland woon.
Misschien een domme vraag, maar waarom heb je recht op zorgtoeslag als je niet in Nederland woont ???
Wanneer je in nederland werkt en inkomstenbelasting betaald heb je daar recht op
quote:kruisbekie25 schreef op 15 mei 2012 @ 22:10:

Wanneer je in nederland werkt en inkomstenbelasting betaald heb je daar recht opDat dus
quote:mama4kids schreef op 11 mei 2012 @ 08:47:

Bahh ligt er een blauwe enveloppe in de bus. Ik helemaal blij daar komt ons geld......is het die van mij en niet van mijn man terwijl daar alle centjes van terug moeten komen zuchtHier precies hetzelfde.. 27 april kreeg hij het bericht, 4 mei het geld. Nu de mijne nog. Ik lees dat veel meer mensen ondanks gelijktijdige aangifte apart de brieven krijgen. Al die jaren is dat bij ons nog niet gebeurd, dus ik heb gebeld. Het was in behandeling zeiden ze dus gelukkig wel goed aangekomen. ..ik krijg aardig wat terug dus kom op met die brief
Even een vraagje: man en ik zijn fiscaal partner en hebben 1 aangifte gedaan. Uiteindelijk zo verdeeld dat ik 2500 betaal en hij 3500 terugkrijgt. Netto krijgen we dus samen 1000 Euro terug. Toch kreeg ik eergisteren een brief dat ik inderdaad moet betalen, en wel voor 27 juni. Hij heeft nog geen brief gehad. Moet ik dat geld nu echt overmaken? In voorgaande jaren verrekende de belastingdienst het verschil volgens mij, en storten zij dus dus 1000 Euro of wat het dan ook was terug. Hoe doen jullie dat?
Ik heb ook een vraag:

Ik heb begin maart aangifte gedaan.

Echter 4 april heb ik opnieuw aangifte gedaan, de aangifte gewijzigd dus.

(Dit omdat ik 3 april een brief kreeg van mijn bank dat het door hun verstrekte overzicht van ontvangen en betaalde (hypotheek)rente niet klopte).

Welke datum telt nu voor de stelling 'aangifte gedaan voor 1 april = geld ontvangen voor 1 juli?'.

Ben ik op tijd, omdat mijn oorspronkelijke aangifte voor 1 april was en telt de tweede alleen als wijziging, of telt de datum van de wijziging nu als datum en ben ik dus te laat (en krijg dan misschien dus niet mijn geld voor 1 juli)?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:annabel_k schreef op 16 mei 2012 @ 19:17:

Even een vraagje: man en ik zijn fiscaal partner en hebben 1 aangifte gedaan. Uiteindelijk zo verdeeld dat ik 2500 betaal en hij 3500 terugkrijgt. Netto krijgen we dus samen 1000 Euro terug. Toch kreeg ik eergisteren een brief dat ik inderdaad moet betalen, en wel voor 27 juni. Hij heeft nog geen brief gehad. Moet ik dat geld nu echt overmaken? In voorgaande jaren verrekende de belastingdienst het verschil volgens mij, en storten zij dus dus 1000 Euro of wat het dan ook was terug. Hoe doen jullie dat?

Ze sturen meestal de "betaalbrief" een week eerder dan de "geldterugkrijg" brief.

Dit is door onze accountant gezegd, maar kan mss 2012 anders zijn.

Wij hadden vorig jaar ook dat we moesten terugbetalen. En idd de eerste brief was van mijn man terugbetalen en een week later kwam met Geld terug brief.
Zaterdag de brief van mijn man, die niets terug kreeg.

Maandag geld op de rekening, dinsdag de brief. Dus eerder geld dan brief! Heeeel fijn!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hier ook nog aan het wachten, zie het wel verschijnen.
Jeej, de brief is binnen met dagtekening 19 mei. Kom maar op met dat geld :D
Hier nog geen geld en ook geen brief binnen,we wachten dus rustig af.
quote:annabel_k schreef op woensdag 16 mei 2012 19:17 Even een vraagje: man en ik zijn fiscaal partner en hebben 1 aangifte gedaan. Uiteindelijk zo verdeeld dat ik 2500 betaal en hij 3500 terugkrijgt. Netto krijgen we dus samen 1000 Euro terug. Toch kreeg ik eergisteren een brief dat ik inderdaad moet betalen, en wel voor 27 juni. Hij heeft nog geen brief gehad. Moet ik dat geld nu echt overmaken? In voorgaande jaren verrekende de belastingdienst het verschil volgens mij, en storten zij dus dus 1000 Euro of wat het dan ook was terug. Hoe doen jullie dat?Wat is de reden dat jullie het zo verdeeld hebben dat jij moet betalen ? Nu moet je ook rente betalen.
Hier ook de brief! Dagtekening van vandaag,heb hem nogniet... Kanniet wachten :-)
quote:rodeui schreef op 18 mei 2012 @ 18:22:

[...]

Wat is de reden dat jullie het zo verdeeld hebben dat jij moet betalen ? Nu moet je ook rente betalen.

Idd. Wij verdeelden het altijd zo dat de één op 44 euro(?) in de min kwam. Iig dat bedrag dat je dan dus niks hoeft terug te betalen, weet niet meer precies wat het is en de ander dan de rest. Dan ben je volgens mij het voordeligst uit.

Hier nog steeds niks. Ik zit er eigenlijk wel op te wachten, maar gelukkig uit een luxe positie. Ik krijg een vrij aardig bedrag terug ivm aankoop nieuw huis en ik wil met het geld mijn terras gaan leggen. En 30 juni ofzo zou wel laat zijn, zul je net zien dat we de hele zomer in juni hebben gehad ;)
Wordt de brief bezorgd door postnl of door een andere bezorger
Wat bedoel je? Een kleiner postbezorgbedrijf? Volgens mij gebruiken ze gewoon PostNL en niet Sandd ofzo. Alleen schijn je dan recentelijk nogal kans te hebben dat het helemaal niet aankomt ;)
Ja idd. Dat bedoel ik zazu.

Vorige jaar heb ik hem niet bij de post gekregen meende ik maar apart later bezorgd dan de gewone post
Kanzowel met Sandd als met Postnl.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Precies zazu, dat is ook het slimste om te doen (gebruik maken van het feit dat je bedragen tot 44 euro of zo niet hoeft terug te betalen). Dat is juist ook zo handig van electronisch aangifte doen; je kunt net zolang schuiven met de verdeling tot je per saldo zo min mogelijk hoeft te betalen/zoveel mogelijk terug krijgt. Ik snap ook niet waarom annabel dat niet heeft gedaan.
Yvonjaspers: omdat dit belastingvoordeel van ¤ 44 er lang niet altijd uit te halen valt. Laten we zeggen: 50% kans van wel, 50% kans van niet. Overigens niet te gauw denken: bij mij zit dit belastingvoordeel er niet in. Altijd proberen 1 van de partners iets te laten betalen: gebied - ¤ 0 tot ¤ 44 euro - wordt nihil.
Ik heb het zo verdeeld omdat we op deze manier het meeste terug krijgen. Dacht ik tenminste. Dat van die 44 Euro wist ik niet, bedankt voor de tip. In voorgaande jaren betaalde de bd gewoon het verschil terug dus dan hadden we dit probleem ook niet! Ik snap niet zo goed waarom dat nu anders is eigenlijk, blijkbaar heb ik iets gemist... nu ja, het is geen ramp. Ik hoop alleen wel dat het geld terug tegelijk of bijna tegelijk komt met dat we moeten betalen.. nu nog steeds geen brief daarover gehad.
Annabel, daar zou ik me geen zorgen over maken. Als je de aangiftes voor 1 april verstuurd hebt, dan krijg je voor 1 juli bericht. Gezien je betalingstermijn (eind juni) gaat dat vast wel in orde komen.
quote:annabel_k schreef op 20 mei 2012 @ 21:33:

Ik heb het zo verdeeld omdat we op deze manier het meeste terug krijgen. Dacht ik tenminste. Dat van die 44 Euro wist ik niet, bedankt voor de tip. In voorgaande jaren betaalde de bd gewoon het verschil terug dus dan hadden we dit probleem ook niet! Ik snap niet zo goed waarom dat nu anders is eigenlijk, blijkbaar heb ik iets gemist... nu ja, het is geen ramp. Ik hoop alleen wel dat het geld terug tegelijk of bijna tegelijk komt met dat we moeten betalen.. nu nog steeds geen brief daarover gehad.

Bij ongewijzigde situate had u waarschijnlijk in voorgaande jaren ook al de belastingwinst van ruim ¤ 40 kunnen realiseren. Voor dit jaar is dit ook nog mogelijk. Zolang de aangifte niet definitief is kan die gewoon opnieuw worden ingestuurd. Met een andere verdeling.

Tip; blijf altijd minimaal 1 euro beneden de maximumgrens - ¤ 44 voor belastingjaar 2011 / ¤ 45 voor belastingjaar 2012. De Belastingdienst kan anders afronden en ¤ 44 op ¤ 45 zetten. (meegemaakt) Er moet dan opnieuw worden ingestuurd, dit gedoe wil je vermijden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven