Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Esmee
quote:juf_deetje schreef op 11 mei 2012 @ 08:58:

Het fijne vind ik dat het nu een definitieve aanslag is. Ik hoef me geen zorgen te maken dat er iets fout is gegaan en later nog eens een keer onder de loep word genomen.

Ik kreeg eind april de brief en vorige week het geld gestort. Kan de verbouwing verder gaan;-)Wel even goed lezen he, want het is niet voor iedereen een definitieve.
Zeg maar Spijker.
Nu ik weet dat het geld eraan komt, zit ik regelmatig op m'n rekening te kijken. Nu wil ik het hebben ook...
Wij hebben de enveloppen ook binnen. Maar ze zijn mijn rekeningnummer weer eens kwijt, elk jaar weer roeptoeteren ze dat mijn rekeningnummer niet bekend bij ze is en elk jaar weer moet ik weer weken langer wachten voordat het allemaal weer geregeld is en ik mijn geld krijg.

Zegt de meneer van de Belastingtelefoon: we willen wel voor u uitzoeken waarom uw rekeningnummer niet bekend is. Was ie nog verbaasd ook dat ik zei, nah laat maar. Ze weten namelijk nooit waarom mijn rekeningnummer altijd lijkt te vaporiseren zodra mijn aangifte binnenkomt
Ik had dat gezeur met dat rekeningnummer ook dit jaar. Terwijl de HRA wel gewoon gestort wordt, maar hey, das dan weer een andere afdeling he. Overigens hebben ze mijn rekeningnummer al 13 jaar en is deze nog nooit gewijzigd, maar ineens is ie weg. Dus ik had ook al gebeld waar dat nu weer vandaan kwam, zeker ook omdat je die gewoon moet opgeven bij je aangifte!

Maar goed, er was eind vorig jaar iets veranderd ofzo en daarom kon dat. Geen idee hoe het nu precies zat, maar zo te lezen hebben veel mensen dat dus en zal de belastingtelefoon wel overuren draaien op die missende rekeningnummers, haha.
Weet iemand wat voor invloed heeft het als je minder uren gaat werken en daarnaast een MBO opleiding gaat volgen?

Situatie 2011: fulltime + eigen huis

Situatie 2012: jan - aug : 36 uur / week Aug -dec 32 uur / week en 1 dag studie. + eigen huis

Geen kinderen, vriend werkt fulltime
oh de eerste bedragen zijn alweer betaald?

Ik zit er ook op te wachten, maar ik heb door omstandigheden pas op 3 april aangifte gedaan. Geen idee of ik nu 'gestraft' wordt en dat ze me tot ruim na 1 juli laten wachten.
Wij zaten in de proef dus ik had begin april al een brief en een paar dagen later het geld op mijn rekening.
ik heb nog steeds geen brief gezien.
Hier mag het ook wel komen, komt nu erg goed van pas! Vorig jaar aankoop eigen huis, dus is een mooi bedrag!! Wf hebben de aanvraag in februari of maart verzonden.

Wachten duurt laaaang!
Hier ook nog geen brief, vorig jaar had ik het al op 6 mei op mijn rekening staan en beide keren in januari al de aangifte gedaan.

Het zegt dus volgens mij allemaal niets, wanneer je aangifte doet.
Hier ook nog niets,dat geduld een schone zaakis heb ik maar al te goed bij de belastingdienst geleerd. Vorig jaar blokkeerde de ene aanvraag de andere waardoor ik uiteindelijk in sept ofzo mijn geld kreeg. Mij werd toen daarvoor verteld dat het binnen 3 jaar (!) wel werd bij geschreven.

Afgelopen half jaar heb ik wel 4x de vraag gekregen mijn rekening nummer opnieuw op te geven, voor de zekerheid. 4x gedaan trouwens dus ik ben benieuwd of ze mijn rekening nummer nu wel weten!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Hahaha, dat van dat rekeningnummer klinkt bekend. Mij hebben ze 7 (!!!) brieven geschreven dat ze mijn rekeningnummer niet hadden, ik elke keer netjes invullen en terugsturen...om vervolgens 2 dagen later weer zo'n zelfde brief te krijgen

En daarnaast krijg ik mijn HRA maandelijks gestort, dus het rekeningnummer hebben ze wel. Ik heb toen een keer gebeld naar de BD, zeiden ze serieus tegen mij: ''ja mevrouw dat rekeningnummer klopt niet, dat is geblokkeerd''
quote:Maja82 schreef op 11 mei 2012 @ 11:45:

Weet iemand wat voor invloed heeft het als je minder uren gaat werken en daarnaast een MBO opleiding gaat volgen?

Situatie 2011: fulltime + eigen huis

Situatie 2012: jan - aug : 36 uur / week Aug -dec 32 uur / week en 1 dag studie. + eigen huis

Geen kinderen, vriend werkt fulltime

Dat kunnen wij zo niet zeggen, is helemaal afhakelijk van de bijbehorende bedragen en belastingschrijven etc. Je kunt het programma voor de voorlopige aanslag downloaden en de gewijzigde (eventueel geschatte) bedragen invoeren en dat zie je het verschil.

Betaal je die mbo opleiding zelf (dus niet je werkgever)? dan kun je studiekosten als aparte aftrekpost opvoeren. Daarvoor goed de rekeningen en bonnetjes bewaren dus (cursusgeld, maar ook van bijv studieboeken, studiemateriaal etc.).
hier brief binnen zojuist 15 mei is dagtekening. Dus ik hoop dinsdag mijn geld binnen. Joepie
quote:catootje76 schreef op 10 mei 2012 @ 13:44:

[...]

wij hadden het vorig jaar ook 12 mei gekregen ,nu helaas nog niets binnenWe wachten rustig af je kunt er niks aan doen,hoeveel ontvangen jullie terug,dit is voor iedereen bedoeld!!!!
hier ook al januari/feb aangifte gedaan (wordt gedaan voor ons) maar nog geen envelop met bericht. we wachten maar af
quote:robast schreef op 12 mei 2012 @ 18:35:

[...]

We wachten rustig af je kunt er niks aan doen,hoeveel ontvangen jullie terug,dit is voor iedereen bedoeld!!!! iets meer dan duizend euro ,we krijgen ook de maandelijkse voorlopige teruggave voor de hypotheek dus vandaar dat het lager is....
Jaa het geld is binnen! Maar de brief nog niet.
nog beter eerst het geld dan de brief!! ,heb het enkele jaren geleden ook wel eens gehad dat eerst het geld kwam en dan pas de brief

wanneer heb je aangifte gedaan ?
Hier stond vanochtend het geld op de rekening dagtekening was ook 15 mei joepie!
diepe zucht ,heb maar weer gebeld ,is nog steeds in behandeling ,was die twee weken geleden ook al ,...........

baal als een stekker...........
Maar waarom baal je nu al als een stekker? Het is toch bekend dat je het voor 1 juli hebt? Tuurlijk heb ik het ook het liefs zo snel mogelijk, maar om nou steeds te gaan bellen, komt het vast niet sneller van.
Volgens mij heb ik halverwege maart aangifte gedaan. Ik zal de brief vanmiddag wel ontvangen.

Vorig jaar had ik het ook al zo snel. Best fijn.
quote:LadyPhoxy schreef op 15 mei 2012 @ 09:16:

Maar waarom baal je nu al als een stekker? Het is toch bekend dat je het voor 1 juli hebt? Tuurlijk heb ik het ook het liefs zo snel mogelijk, maar om nou steeds te gaan bellen, komt het vast niet sneller van.als je het nodig hebt ,zoals in mijn situatie (heb veel tegenslagen gehad)baal je wel als een stekker,en als je belt kunnen ze wel eventueel een dagtekening geven ,
Ik heb over 2011 geen zorgtoeslag aangevraagd terwijl ik er wel recht op had. Verrekend de belasting dienst dit automatisch of moet ik dat zelf invullen op mijn papieren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven