Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Esmee
( ik was dus op vakantie haha )
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
catootje76 schreef op 29 mei 2012 @ 12:23:

[...]

ow dit is wel heel ernstig ,kan je niet een schriftelijke klacht indienen want dit gaat een stuk verder dan verkeerd bezorgen

Daarin zijn ze dan heel consequent; werkt net zo goed/slecht als telefonisch klagen. Nul resultaat afgezien van de inmiddels bloedirritante "sorry, uw postbezorger"-kaart. Nou ja, als die goed bezorgd wordt althans. Heb hem ook al van de buurvrouw gekregen die hem uit haar brievenbus moest plukken -die toch totaal aan de andere kant van de galerij postbussen zit-. Consequent volhardende foutbezorging. O_o

Lekker zit het natuurlijk niet, er hoeft maar 1 kwaadwillende tussen te zitten. Of ik hoef maar 1 belangrijke brief van bijv. het UWV te missen. Theoretisch zijn instanties op de hoogte van de problemen rondom mijn postbezorging, maar 1 keer daar niet op letten en het kan nog aardig wat rompslomp geven.

Goed trouwens dat ik hier lees over de verwarring met de MRB envelop, dat scheelt mij weer. De post komt hier straks pas, dus niet meteen te blij zijn met een blauwe envelop. ;-]
when you wish upon a star...
Starshine schreef op 29 mei 2012 @ 12:35:

ja, maar ik heb mijn aangifte helaas pas op 3 april v erstuurd, ben bang dat ze tot september laten wachten. :'-(

En dat terwijl ik normaal gesproken begin maart al klaar ben.

(nou ja, dan heb ik lekker geld in september en jullie niet -dikke neus- ;-))

X-D

Wat in het vat zit, verzuurd niet.
Pixiedust schreef op 29 mei 2012 @ 12:42:

[...]

Daarin zijn ze dan heel consequent; werkt net zo goed/slecht als telefonisch klagen. Nul resultaat afgezien van de inmiddels bloedirritante "sorry, uw postbezorger"-kaart. Nou ja, als die goed bezorgd wordt althans. Heb hem ook al van de buurvrouw gekregen die hem uit haar brievenbus moest plukken -die toch totaal aan de andere kant van de galerij postbussen zit-. Consequent volhardende foutbezorging. O_o

Lekker zit het natuurlijk niet, er hoeft maar 1 kwaadwillende tussen te zitten. Of ik hoef maar 1 belangrijke brief van bijv. het UWV te missen. Theoretisch zijn instanties op de hoogte van de problemen rondom mijn postbezorging, maar 1 keer daar niet op letten en het kan nog aardig wat rompslomp geven.

Goed trouwens dat ik hier lees over de verwarring met de MRB envelop, dat scheelt mij weer. De post komt hier straks pas, dus niet meteen te blij zijn met een blauwe envelop. ;-]

en als je de post nou dreigt dat je eventuele schade voortkomend uit de slecht postbezorging (aanmaningskosten bv) bij hun gaat verhalen, of trappen ze daar niet in?

Ik zou kijken of er dingen zijn die je digitaal kunt ontvangen. Rekeningen van Ziggo bv krijg ik via de mail en ik ken mensen die hun loonstrook ook digitaal krijgen.
Starshine, daar zijn ze niet van onder de indruk.

Waar mogelijk gaat zo veel mogelijk digitaal of telefonisch, maar veel dingen zoals oproep uwv, beschikkingen etc. kan niet anders dan per post.
en krijg jij ook post van andere mensen bezorgd? Het zou wel eens kunnen helpen dan om een paar dagen naast de brievenbus te bivakkeren en de postbezorger meteen op zijn/haar fout te wijzen. (hoewel, straks is het zomer en krijg je tig vakantiebezorgers die nog erger zijn).

Let er trouwens wel op dat je bij het juiste bedrijf klaagt. De PTT (TNT/Postnl whatever) is allang de enige niet meer. Toen ik nog bezorgde kreeg ik vaak klachten over poststukken die door SANDD of selectmail waren bezorgd.
Pixiedust, zou het een optie zijn om een postbus te nemen? Ben je misschien van het gezeik af.
Yep, dat verschil ken ik, Starshine. Sandd en anderen hebben ook problemen met post in juiste nrs gooien maar dan niets geopend gelukkig. Aanspreken resulteert alleen in loze beloften.

Nella, een postbus is helaas geen optie. Dichtstbijzijnde zijn 15 km verderop. Mijn gezondheid is niet geweldig, lig veel op bed en de bus in de galerij is vaak al een uitdaging, dus 15 km gaat het niet worden. Het is gewoon hoog tijd dat mijn pakketbezorger van post.nl ook mijn post gaat doen, die beste man hecht wel aan goed werk. :-)
oh okay, nou ja het was even voor de goede orde, want (toen) bleken veel mensen het verschil niet te kennen en klagen bij de verkeerde werkt natuurlijk nooit.

Blijft de vraag: maakt de bezorger je post open of doet een buurtbewoner dat als die verkeerde post krijgt?

Wel aso, ik heb ook wel eens een verkeerde brief opengemaakt, maar dat doe je een keer en daarna let je wel op. En dan bij jou bezorgen in een blanco envelop? Heel typisch... Briefje aan de deur voor de 'geachte buurtbewoner' Dat je het op prijs stelt dat die jouw post alsnog komt bezorgen alleen dat je het liever niet geopend krijgt?
Starshine, die goede bedoelingen snap ik helemaal, hoor. Het verschil is ook lastig voor velen, valt me op.

Inderdaad enorm aso, en ook zo lastig iemand aanspreken als je niet zeker weet in welke hoek te zoeken. En als het een buur is; welke van de tig? Het kan inderdaad een keer gebeuren in onoplettendheid als je van een afzender zelf ook post krijgt, maar dan even aanbellen of briefje erop en terug in de bus o.i.d. en klaar. Maar dit? Zeker die opengesneden blanco envelop is me een mysterie. Dat was bijv. destijds jaaropgaaf 2010, kreeg die halverwege de zomer in ene in een blanco envelop met mijn naam erop maar geen frankering. Knap, want het UWV gebruikt altijd logo-enveloppen hiervoor, en verstuurd die dingen al in februari. Een prachtig gladde envelop, met de brief zelf enorm verkreukeld. Klopt van geen kanten, maar heeft dus maanden kennelijk bij iemand gelegen. En zo dus wel meer.

Briefjes hangen hier ook regelmatig, maar (nog?) niet het gewenste effect. Bepaalde buren letten er zelfs ook al extra op voor me, waar mogelijk. Allemaal hebben we problemen, maar ik lijk de enige met regelmatig opengemaakte (altijd belangrijke zoals van de BD, gemeente, UWV etc.) post te zijn. Er lijkt totaal geen logica in te zitten waardoor we inzicht krijgen in wie, hoe of waarom. Even heb ik nog gehoopt dat het de creep van een huismeester was omdat die wel vaker zijn boekje te buiten ging, maar sinds zijn vertrek is het postprobleem nog niet opgelost.
Is het ook niet zo dat hoe later je het geld krijgt er meer rente bij krijgt?
kruisbekie25 schreef op 29 mei 2012 @ 19:03:

Oh, dan mogen ze het van mij nog wel een poosje houden X-D

Ben wel benieuwd waar de volgorde door wordt betaald, sommigen hebben heel vroeg al aangifte gedaan en nog niets gehad, terwijl andere eind maart aangifte hebben gedaan en hun geld al terug hebben. Zelf heb ik eind maart aangifte gedaan en nog niets terug, dus hoe later aangifte, hoe eerder bericht geldt ook niet.

Ze hebben idd tot 1 juli, dus ik moet nog even geduld hebben...

Is dat zo? Waarom heb ik moeite dat te geloven? *mompelt iets over leuker-kunnen-we-het-niet-maken" Bron? ;-)
Geen brief! Ik uit de auto hysterisch naar de brievenbus... Niks.

Op naar morgen :-p
Ik heb een brief, ik heb een brief! :jump:
chrissiy schreef op 29 mei 2012 @ 19:50:

Ik heb een brief, ik heb een brief! :jump:

Joehoe!!!!!

Even in mijn achterhoofd de aangifte van vorig jaar erbij genomen en ik meen echt dat ik daar toen 15 euro rente over heb gekregen.

vanavond zal ik de aangifte erbij pakken weet ik het zeker

Is wettelijke rente, maar 2%. :'-(
Nou ja is in mijn geval dan weer bijna 25 euro! Heb ik weer een leuk laat schoenen voor.bij van haren hihi
shit ey nog niks word leip O_o
Ik ook nog niks. Straks nog eens kijken.
haha het wordt hier wel steeds spannender hè X-D
Ik was gisteren helemaal blij want er lag een brief van de BD in de bus.

Toen zag ik dat het een of andere onzinbrief was voor vriend. :'-(
rodeui schreef op 29 mei 2012 @ 20:19:

[...]

Is wettelijke rente, maar 2%. :'-(

Klopt is heffingsrente, voor 2012 is het 2,85% om precies te zijn, en het loopt toch best op.. mn vriend kreeg op 27 april zn brief, op 4 mei stond het geld erop mét rente 13euri. Als je moet betalen is dat minder leuk. Bij teruggave heeft de belasting er dus alle baat bij om dit snel uit te betalen. Ik zit ook nog steeds met smart te wachten op mn eigen brief. Als je jaren achter elkaar rond begin/half mei het geld al terug hebt ga je er toch op rekenen (lekker handig)

Ik belde een week of 2 terug om te checken of mn aangifte uberhaupt goed is aangekomen, met meteen de vraag of het normaal is dat mn partner en ik deze keer voor het eerst niet gelijktijdig onze blauwe brieven kregen.

Ik kreeg een heel chaggoo vrouwtje aan de lijn (ze had deze vraag vast al tig keer gehad hihih) die zei; alleen als er aanleiding voor is behandelen we aanvragen van fiscale partners gelijktijdig. Dit antwoord riep eigenlijk nog meer vragen op, maar ik dacht ach laat maar en zei oh okee nou dan weet ik genoeg :D

We wachten af..
februari al verstuurd. Nog niks :(
Hier wel 2 brieven, tegelijk voor lief en voor mij, d.d. 26-5. Gister was het nog niet gestort. :-(

Ik had het iets van 29 maart ingestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven