belastingvraagje
maandag 31 maart 2014 om 12:53
het volgende: vorig jaar kreeg ik rond de 1500 euro terug van de belastingdienst. in 2012 had ik gewerkt tot en met augustus en daarna uitkering. in 2013 heb ik het gehele jaar uitkering gekregen. We hebben twee kinderen van 2 en 4 jaar. Nu krijg ik dit jaar (over het jaar 2013 )volgens de opgave niks meer terug maar wordt er ook niet meer over de kinderen gesproken ( die komen in de belasingopgave niet meer voor). Ik had begrepen dat ik over 2012 geld terug kreeg ivm de kinderen dan is het toch raar dat ik nu niks meer terugkrijg of niet? Verder geen eigen huis o.i.d
maandag 31 maart 2014 om 12:58
maandag 31 maart 2014 om 14:58
quote:stitch77 schreef op 31 maart 2014 @ 12:53:
Ik had begrepen dat ik over 2012 geld terug kreeg ivm de kinderen dan is het toch raar dat ik nu niks meer terugkrijg of niet? Verder geen eigen huis o.i.d
Nee, dat is niet raar omdat je een aantal kortingen (o.a. Inkomensafhankelijke combinatiekorting) alleen maar krijgt als je werkt cq. inkomen uit tegenwoordige arbeid hebt.
Omdat jij in 2013 het hele jaar niet hebt gewerkt, krijg je dat geld dus ook niet (terug).
Ik had begrepen dat ik over 2012 geld terug kreeg ivm de kinderen dan is het toch raar dat ik nu niks meer terugkrijg of niet? Verder geen eigen huis o.i.d
Nee, dat is niet raar omdat je een aantal kortingen (o.a. Inkomensafhankelijke combinatiekorting) alleen maar krijgt als je werkt cq. inkomen uit tegenwoordige arbeid hebt.
Omdat jij in 2013 het hele jaar niet hebt gewerkt, krijg je dat geld dus ook niet (terug).
maandag 31 maart 2014 om 15:03
quote:Kamparie schreef op 31 maart 2014 @ 13:24:
Een inbreken als het mag.
Voor het eerst sinds jaren geen blauwe envelop gekregen. Mijn toestand is nu jaren stabiel, voorheen had ik met ex ivm ouderschap belastingtechnisch nog dingen te regelen.
Betekent het dat ik niets op hoef te sturen?
Heb al in mijn DigiD gekeken maar vond geen gegevens, vorig jaar nog wel.
Pfff, altijd bang dat je het verkeerde doet...
Wie o wie?
Bel de belastingdienst.
En in je digiD kijken?
Je digiD is een code om dingen online te kunnen versturen/regelen
Voor het eerst sinds jaren geen blauwe envelop gekregen. Mijn toestand is nu jaren stabiel, voorheen had ik met ex ivm ouderschap belastingtechnisch nog dingen te regelen.
Wie o wie?
Bel de belastingdienst.
En in je digiD kijken?
Je digiD is een code om dingen online te kunnen versturen/regelen
maandag 31 maart 2014 om 15:04
quote:Kamparie schreef op 31 maart 2014 @ 13:24:
Wie o wie?
bedoel je dat je geen brief hebt gehad met de uitnodiging om aangifte te doen? als dat zo is dan mag je wel aangifte doen. Ik zou zeker de aangifte invullen, want wellicht dat je zelf geld terug krijgt en dan laat je dus geld liggen.
Mijn partner heeft ook geen brief gehad maar die heeft wel recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting en krijgt dus een aardig bedrag terug.
Wie o wie?
bedoel je dat je geen brief hebt gehad met de uitnodiging om aangifte te doen? als dat zo is dan mag je wel aangifte doen. Ik zou zeker de aangifte invullen, want wellicht dat je zelf geld terug krijgt en dan laat je dus geld liggen.
Mijn partner heeft ook geen brief gehad maar die heeft wel recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting en krijgt dus een aardig bedrag terug.
maandag 31 maart 2014 om 18:48
quote:Mugske schreef op 31 maart 2014 @ 15:04:
[...]
Dank je wel voor jullie reacties.
De afgelopen jaren heb ik nooit meer iets terug gehad, voorheen eenouderschap dat is anders.
[...]
Dank je wel voor jullie reacties.
De afgelopen jaren heb ik nooit meer iets terug gehad, voorheen eenouderschap dat is anders.