Geld & Recht alle pijlers

Belogen en bedrogen

06-10-2010 19:05 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand in mijn directe omgeving is, door een zogenaamde vriendin, ruim een jaar lang belogen en bedrogen. Het heeft niks te maken met sexuele intimidatie of met geld. Ze is voor de gek gehouden en heeft daar enorm onder geleden. Zo erg dat zij, en de mensen in haar directe omgeving, hulp hebben moeten zoeken.

Haar vertrouwen in mensen is weg en dat heeft plaatsgemaakt voor angst en wantrouwen jegens mensen in het algemeen en vriendschappen in het bijzonder.

Eigenlijk voelen wij ons "misbruikt", juist door de impact die de gebeurtenissen op ons leven hebben. Ik heb er geen ander woord voor. Een korte vraag inzake een lang verhaal: Ik wil de dame in kwestie aangeven bij de politie. Ze is echter minderjarig. Bovendien vraag ik me af of ik wel een "zaak" hebt.

Wie heeft advies/raad?
okee!
Heb je contact met de ouders van deze leugenaar?

Ik zou anders eens met hun een gesprek willen hebben, want dit is niet gezond. En als ze dit nu al doet, dan houd je je hart vast als ze volwassen is. Dat kind moet behandeld worden.....
Is het verhaal al weer weg of komt het nog?
Eens met juf,dit kind is ziek en heeft psychiatrische hulp nodig.
Het verhaal moet nog komen. En ik zou contact opnemen met de ouders.
Gaat ie...

......

Voor anderen misschien een lachertje, maar voor ons bittere ernst.....
Ach, wat onzettend sneu voor je dochter. Ik kan me voorstellen dat je hier als gezin ondersteboven van bent.

Kan me alleen niet voorstellen dat aangifte hiervan mogelijk is. et lijkt me voor je dochter verschrikkelijk dat ze een jaar lang zo is bedonderd, nota bene door een ' vriendin'.

Maar ergens vind ik het ook zo erg voor dat meisje. Hoe wanhopig moet je zijn om dit op touw te zetten.
Ik wil ook een motto
Jeetje heb je verhaal gelezen...heftig hoor
ach voor je dochter! Das zwaar k*t en ik begrijp dat haar vertrouwen zwaar is aangetast! Ik durf alleen niet te zeggen of je hiermee een zaak heb, ik zal het met de politie overleggen, maar ik ben bang van niet!!

Heel heel heel veel sterkte gewenst in ieder geval! En ik hoop dat je dochter snel weer een beetje vertrouwen krijgt in de medemens. Misschien een idee om haar met iemand te laten praten om weer wat meer vertrouwen te krijgen?

nogmaals een
Bergje

Ik zal niet teveel in detail reageren, zodat je straks je verhaal weg kunt halen zonder herkenbaar te zijn.

Ik kan me de impact op jullie gezin goed voorstellen...

Ik denk niet dat je haar kunt aanklagen, maar vraag me ook af of je dat moet willen. Ik geloof dat dit meisje hulp nodig heeft, geen politie. Volgens mij moet zo'n meisje zo met zichzelf overhoop liggen, dat ze zo ver gaat.

Dus ik vind deze situatie eigenlijk voor alle betrokkenen alleen maar heel erg triest....

Sterkte
668, the neighbour of the Beast
Hoe verzin je het! Wat sneu zeg. Voor je dochter vooral. Dat kind is ziek, en moet hulp hebben. Heeft ze nog ouders?

Ik denk niet dat je ver komt met aangifte doen enzo, maar ik zou gewoon eens informeren bij het politiebureau!

Sterkte! voor jullie!
Hoe vervelend dit ook mag zijn, ik zou niet weten waarvan je in dit geval aangifte zou moeten doen.

Ik zou het wel zorgelijk vinden dat jouw dochter een jaar lang een relatie met iemand meende te hebben die zij nog nooit gezien had. Kun je niet beter je energie aanwenden om je dochter wat meer assertiviteit en kritisch vermogen bij te brengen op dit vlak? Dan komt er tenminste nog iets goeds uit deze situatie.
Ik kan me voorstellen dat dit niet in je koude kleren gaat zitten, maar ik denk dat het 'leugen' meisje verliefd is op je dochter.

En inderdaad een 'nep' vriendje heeft verzonnen om zo je dochter te 'behagen'.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik dit niet zie als een zware misdaad, maar meer een sneu, zielige actie van een verliefd meisje. Misschien zie ik het verkeerd, maar zo denk ik er over.

Ik zou er wel met haar ouders over gaan praten, want dit kan natuurlijk niet.
Een gelijk verhaal heb ik een tijd geleden op tv gezien op tmf ofzo maar dan dat meisje in antwerpen woonde maar in werkelijkheid bij die gast in het dorp woonde. Hele msn gesprekken. Wat een rot streek eigenlijk! Maar ik denk maar daar moet je voor informeren bij instanties die je het juiste antwoord kunnen geven maar ik ben bang dat het niet echt strafbaar is.. Tenzij die jongen er problemen mee heeft gehad! Dit zijn nieuwe dingen ook voor het rechtssysteem! Eigenlijk is het verschrikkelijk wat kinderen elkaar tegenwoordig aandoen (en dan ben ik nog niet eens zo oud) weleens ook van bezemen gehoord mafkezen!
Ach jeetje arme meid (jouw dochter)..

Wat moet zij zich vreselijk voelen...

Hebben jullie die zogenaamde vriendin met haar leugens geconfronteerd en hoe reageerde ze daar op?

En de ouders van dit meisje heb je die ook ingelicht?
Hoe lullig ik het ook vind voor je dochter en voor je gezin, ergens ben ik toch ook van mening dat je de verantwoordelijkheid wel erg buiten jezelf zoekt. Een minderjarig kind een jaar lang in de waan laten dat je een relatie kunt hebben met iemand die ze nooit gesproken of gezien heeft vind ik toch ook echt de ouders aan te rekenen.
Eens met Marels. Hulp is hier eerder aan de orde dan politie.

Eerder triest en wanhopig dan misdadig.

Ook je dochter kan wel wat hulp gebruiken lijkt me. Het is rot dat ze zo bedonderd is, maar die leeftijd een internetvriend hebben die je nooit ontmoet hebt is ook geen wenselijke situatie.
quote:wuiles schreef op 06 oktober 2010 @ 21:07:

Hoe vervelend dit ook mag zijn, ik zou niet weten waarvan je in dit geval aangifte zou moeten doen.

Ik zou het wel zorgelijk vinden dat jouw dochter een jaar lang een relatie met iemand meende te hebben die zij nog nooit gezien had. Kun je niet beter je energie aanwenden om je dochter wat meer assertiviteit en kritisch vermogen bij te brengen op dit vlak? Dan komt er tenminste nog iets goeds uit deze situatie.Klopt.. je hebt helemaal gelijk. Mn dochter heeft een gesprek gehad met een psycholoog die haar dit ook adviseerde! Ze heeft van de situatie an sich ook al heel veel geleerd! maar wat ze er ook aan over heeft gehouden is een sceptische houding naar leeftijdsgenoten. Ze kan niet meer onbevangen genieten van vriendschappen.
Ow als ik teveel erop in gegaan ben zeg het maar. haal ik 't weg.. En 't programma heette loverboys van BNN bedenk ik me net
gelezen!

Ontzettend kut voor je dochter dat ze zo in de zeik is genomen, maar wettelijk gezien heb je geen poot om op te staan. Ook al heeft ze nu 'n enorm heftige rotervaring die haar vertrouwen verneukt heeft, de kans bestaat altijd dat ze nog wel 'ns iemand zal vertrouwen die haar voorliegt. Mensen zijn nu eenmaal niet altijd betrouwbaar. Jammer dat het bedrog zo vreselijk lang heeft kunnen voortduren, dan is de impact ervan nog groter. Als jullie de bedriegster redelijk goed kennen kun je misschien 'n koekje van eigen deeg geven?
quote:elninjoo schreef op 06 oktober 2010 @ 21:13:

Als jullie de bedriegster redelijk goed kennen kun je misschien 'n koekje van eigen deeg geven?He ja, leuk. Fijn een minderjarig en psychisch niet al te stabiel meisje een hak zetten
quote:Bergje65 schreef op 06 oktober 2010 @ 21:11:

[...]

Klopt.. je hebt helemaal gelijk. Mn dochter heeft een gesprek gehad met een psycholoog die haar dit ook adviseerde! Ze heeft van de situatie an sich ook al heel veel geleerd! maar wat ze er ook aan over heeft gehouden is een sceptische houding naar leeftijdsgenoten. Ze kan niet meer onbevangen genieten van vriendschappen.

Geef de dingen wat tijd.

Betekent dit ook dat jij wat kritischer naar de wereld kijkt?
quote:twinkeling schreef op 06 oktober 2010 @ 21:10:

Hoe lullig ik het ook vind voor je dochter en voor je gezin, ergens ben ik toch ook van mening dat je de verantwoordelijkheid wel erg buiten jezelf zoekt. Een minderjarig kind een jaar lang in de waan laten dat je een relatie kunt hebben met iemand die ze nooit gesproken of gezien heeft vind ik toch ook echt de ouders aan te rekenen.

Je slaat de spijker op de kop. Ik heb haar in dat jaar zo vaak gezegd: "wanneer komt x je eens opzoeken?" Wanneer zien we hem eens een keer? Hij woonde echter ver weg. Geen afstand waarvan je zegt.. pak de fiets en kom ff een bakkie doen!

Ik heb zelf ook met hem op msn gezeten. In het begin van hun relatie (ik chatte dus met haar en had geen idee). Dan vertelde hij in het laatste jaar van zn VWO te zitten en dat hij hard moest leren voor zn examen. Hij wilde medicijnen gaan studeren en was dag en nacht bezig. Daarnaast was hij verbonden aan een dansschool waar hij streetdance wedstrijden voor danste. daarvoor moest hij vaak naar het buitenland. Na een half jaar ben ik ook gaan twijfelen hoor. Ik had echter tegen mijn dochter moeten zeggen: Hij komt zich NU voorstellen!

We hebben er allemaal veel van geleerd!
Bergje, ik vind het voornamelijk ontzettend naïef en dom van je dochter en denk niet dat je aangifte kan doen hiervan. Zij ging hierin mee OOK zonder te weten om wie het allemaal ging.

Wat ik me wel afvraag is hoe jij hier tegen aankeek (je kende die "knul" /ander niet). Hoe heb jij je dochter voorgelicht over het aangaan van relaties en hoe dat in zijn werk gaat? Waarom jij je dochter hier zo in op liet gaan zonder te weten over wie het ging enzo. Ik maak uit dit verhaal op dat je dochter nog erg jong is. Dan wil je toch als ouder zijnde weten met wie ze omgaat en als ze daar niet duidelijk over kan zijn dan is daar een reden voor. En als zij jong is had je daar dus consequenties aan kunnen verbinden.

Nu achteraf, zit je dochter met de gebakken peren en een gebroken hart. Dubbelop, want haar vriendin is ze ook kwijt. Laat dit een les zijn, een erg harde maar wel een goede les, dat ze eerst iemand moet leren kennen alvorens ze een relatie aangaat.
Een koekje van eigen deeg heeft totaal geen zin, maar ik zou wel willen weten waarom ze dit heeft gedaan. En dat ze beseft wat dit voor het slachtoffer betekent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven