Geld & Recht alle pijlers

Beschuldigd van diefstal

17-05-2020 17:22 223 berichten
Goede middag

Ik werk in de huishouding
Sinds november 2019 bij 1 vast gezin
Waar ik 1x per week 3 uurtjes kom
Man werkt altijf kinderen zijn altijd op school..
Vrouw is zwanger en is met ziekte verlof en eigenlijk bijna altijd thuis..

Vrouw is 5 maart 2020 bevallen
En kreeg 14 dagen kraamzorg
Omdat ze meedere kinderen hebt
Mocht 12 maart 2020 weer komen omdat ze dan weer thuis was vanuit het ziekenhuis
Ik nam een kado mee voor de baby we hebben nog gezellig gepraat ook met de kraamverzorgster erbij...
19maart
26maart
2april
Hebben via whatsap besproken dat ik even niet meer zou komen ivm de corona
6april apte mevrouw of ik 9 april wilde komen
Ik zei dat het goed was
Eenmaal 9april nog gezellig gepraat samen ook de baby nog gezien..
De hele beneden boel schoongemaakt
Ik zei ik ga nu naar boven beneden is alles klaar
Eenmaal boven nog geen 3min later kwam mevrouw ook naar boven...
Ze zei dat er geld weg was
Ik heb gezegt dat ik het niet heb en vroeg wanneer het weg was en dat wist mevrouw niet... ze gaf mij de schuld ik heb toen gezegt dat ik stop met werken en dat ik naar huis ging eenmaal beneden ging de voordeurbel
Stond ineens haar schoonzus binnen in de woonkamer schoonzus zei dat ik moest gaan zitten maar dat wilde ik niet maar het moest toch die schoonzus en die vrouw begonnen te schreeuwen en zeiden dat het om 1200€ ging wat gesloten was ik vroeg nog maals wanneer is dat dan volgens jullie gestolen weer kreeg ik een antwoord dat ze het niet wisten..
En bleven maar schreeuwen.. ik werd er bang van voelde mij echt geïntimideerd... die schoonzus zei als je het toegeeft dan losse we het op zonder politie... als je het niet toegeeft gaan we aangifte doen.. ik zei een paar keer dat ik iets niet toe ga geven als ik het niet gedaan heb... en bleven naar mij schreeuwen ik zei jullie blijven schreeuwen praat normaal..
Kan ik niet beter met u man praten waarop de vrouw zei oooo dat kan je beter uit je hoofd laten want die kan jou momenteel wel wat aan doen want die is woest! Ik werd eigenlijk nog banger en voelde mij ook bedreigd ik was bang dat hij voor de deur zou staan en mij echt wat aan ging doen de vrouw en haar schoonzus wilde mijn kleding en tas en portemenee checken of er geld in zat tegen mijn wil in heb ik mij uitgekleed om te bewijzen dat ik geen geld heb heb mij tas en portemenee ook laten zien opeens zie ik die schoonzus opstaan en dat ze haar telefoon in haar jas verstopt en zag dat zei op een opname knopje drukte ik zei nog ik ben niet gek ik weet wat je aan het doen bent mij opnemen... ze zei ja helaas was ik dat eerder vergeten te doen...
Ze stelde nog 1x de vraag geef het toe dan oplossen zonder politie en anders gaan we aangifte doen ik stelde nog voor om de politie nu telaten komen ze zeiden beide dat ze dat niet wilde...
Ik heb toen gezegt dat ik maar huis wilde..
Ik mocht gaan... ik ben uiteindelijk zelf naar de politie gegaan als eerste om alles uit teleggen wat er heeft afgespeeld die ochtend.. ook voor mij werk heb ik niet betaald gekregen...
Tijdje niets meer gehoord tot 2 dagen terug werd ik gebeld door de politie er was aangifte gedaan en of ik a.s 27mei 2020 wil komen op verhoor...

Voel mij rot en geeft mij stress...
Er stond ook in de brief van de politie
(Niet gekwalificeerd) wie weet wat dat betekend?

Is een advocaat belangrijk?
Ik heb geen rechtsbijstand..

Wie weet wat ik nu kan verwachten?
Als jij niks hebt gedaan heb je weinig te vrezen. De politie zal je willen horen nav de aangifte en daar kun je rustig je verhaal doen. De politie zal en kan er niks mee doen als het alleen hun woord tegen het jouwe is.

Goed overigens dat je zelf naar de politie bent gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Wie eist bewijst. Ben benieuwd hoe ze gaan bewijzen dat jij 1200 euro hebt gestolen. Die lagen dan in contanten op de eetkamertafel ofzo?

Edit: Mochten zij aangifte tegen jou hebben gedaan, overweeg dat zelf ook aangifte te doen: van intimidatie en van valse aangifte.
Alle reacties Link kopieren
werk je voor een zorginstelling of doe je dit zwart? Wat zegt je werkgever hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Niet gekwalificeerd betekent dat het een “gewone” diefstal is. Dus geen winkeldiefstal of diefstal met geweld of bedreiging ofzo.

Een strafrechtadvocaat krijg je niet via rechtsbijstand. Je kan wel vooraf - nu dus- contact opnemen met een advocaat, die kan dan met jou de mogelijkheden bespreken, succes!
meisje85 wijzigde dit bericht op 17-05-2020 17:49
1.64% gewijzigd
Is er van jouw bezoek eerder aan de politie wat schriftelijk vastgelegd?
Alle reacties Link kopieren
Wacht even je hebt je uitgekleed om te bewijzen dat je niks gestolen had? Jeetje dat gaat echt erg ver.

Inderdaad goed dat je zelf naar de politie bent gegaan. Wat een nare gebeurtenis zeg.
En daarnaast wie bewaard er nou 1200€ in huis?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Je bent erg herkenbaar in je op met alle details. Als je het niet gedaan hebt, hoef je niet te vrezen. Zij eisen, dus moeten zij ook bewijzen.
@Sansa_


Ik zou niet weten waar die 1200euro lag...
Zou niet eens weten of er überhaupt geld lag...
Dat is ook nog de vraag...

Bedankt! Ja ik was zo bang en angstig er gebeurde zoveel die ochtend..
Dus ik dacht rij gewoon meteen zelf door naar het politiebureau
Pergamon schreef:
17-05-2020 17:46
Mochten zij aangifte tegen jou hebben gedaan, overweeg dat zelf ook aangifte te doen: van intimidatie en van valse aangifte.

En vrijheidsberoving.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
17-05-2020 17:56
En vrijheidsberoving.

Dat ook nog inderdaad. TO, ze hebben geen poot om op te staan, tenzij jij 1200 euro in contanten hebt gejat en zij dat op camera beeld hebben.
@Pergamon

Ik was na het incident meteen door gereden naar de politie ik was zo bang en angstige ik dacht heb niks te verliezen en ga er meteen heen...

Of er überhaupt geld lag is ook nog de vraag zou het niet weten ook waren er nog andere mensen in huis
Jansenjansenjansen schreef:
17-05-2020 17:59
@Pergamon

Ik was na het incident meteen door gereden naar de politie ik was zo bang en angstige ik dacht heb niks te verliezen en ga er meteen heen...

Of er überhaupt geld lag is ook nog de vraag zou het niet weten ook waren er nog andere mensen in huis

Nogmaals; is er een verslag gemaakt van je bezoek aan de politie?
Alle reacties Link kopieren
Jansenjansenjansen schreef:
17-05-2020 17:53
@Sansa_


Ik zou niet weten waar die 1200euro lag...
Zou niet eens weten of er überhaupt geld lag...
Dat is ook nog de vraag...

Bedankt! Ja ik was zo bang en angstig er gebeurde zoveel die ochtend..
Dus ik dacht rij gewoon meteen zelf door naar het politiebureau
Heb je aangifte gedaan toen zelf? Zo nee, dat zou ik alsnog doen. Compleet bizar dat gedrag van die 'dames'.
Honey, you should see me in a crown
Wat een achterlijke lui.

Jij kunt aangifte doen. Je hebt je salaris niet gehad en je bent geïntimideerd.
@magick88

Ik heb geen werkgever...


@Meisje85

Super bedankt voor de uitleg
Ik ga morgen meteen bellen...
Alle reacties Link kopieren
Jansenjansenjansen schreef:
17-05-2020 17:59
@Pergamon

Ik was na het incident meteen door gereden naar de politie ik was zo bang en angstige ik dacht heb niks te verliezen en ga er meteen heen...

Of er überhaupt geld lag is ook nog de vraag zou het niet weten ook waren er nog andere mensen in huis


Maar heb je aangifte gedaan of gewoon je verhaal verteld en verder niks?
gizzmo-returns schreef:
17-05-2020 18:00
Nogmaals; is er een verslag gemaakt van je bezoek aan de politie?
Ja meteen.. politie nam dit serieus en maakte meteen eem verslag...
Alle reacties Link kopieren
Jansenjansenjansen schreef:
17-05-2020 18:02
@magick88

Ik heb geen werkgever...


@Meisje85

Super bedankt voor de uitleg
Ik ga morgen meteen bellen...

Werk je zwart of wit? Geef je je inkomsten op bij de belastingdienst? Dat staat los van een werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig voor je! Wat zei de politie toen je dit aan hun vertelde? Is daarvan ook iets vastgelegd?
Such fun!1
Pergamon schreef:
17-05-2020 18:04
Werk je zwart of wit? Geef je je inkomsten op bij de belastingdienst? Dat staat los van een werkgever.
Dit maakt voor de beschuldiging toch niks uit? Zal de politie een zorg zijn of ze wel of geen belasting aangifte doet.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 17-05-2020 18:05
13.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jansenjansenjansen schreef:
17-05-2020 18:04
Ja meteen.. politie nam dit serieus en maakte meteen eem verslag...

Ah goedzo!
Such fun!1
IBIopviva schreef:
17-05-2020 17:50
Wacht even je hebt je uitgekleed om te bewijzen dat je niks gestolen had? Jeetje dat gaat echt erg ver.

Inderdaad goed dat je zelf naar de politie bent gegaan. Wat een nare gebeurtenis zeg.
En daarnaast wie bewaard er nou 1200€ in huis?

Ja dat heb ik echt gedaan...
Mijn wereld stond op zn kop
Ik dacht werk zoveel mogelijk mee
Het is net een droom wat afspeelde
Neem iemand mee die je kan vertrouwen naar dat verhoor.
Blijf steeds consequent de zelfde antwoorden geven.
Ze doen een paar vragen maar dan steeds in een andere volgorde.
Schrijf voor jezelf een soort verslag van die dag! Sterkte er mee!
vivagirl2013 schreef:
17-05-2020 17:51
Je bent erg herkenbaar in je op met alle details. Als je het niet gedaan hebt, hoef je niet te vrezen. Zij eisen, dus moeten zij ook bewijzen.
Het bewijs wat ze hebben zei de politie
Dat de schoonzus getuigen is dat er daadwerkelijk geld lag en dat ze het getelt hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven