Geld & Recht alle pijlers

Beschuldigd van diefstal

17-05-2020 17:22 223 berichten
Goede middag

Ik werk in de huishouding
Sinds november 2019 bij 1 vast gezin
Waar ik 1x per week 3 uurtjes kom
Man werkt altijf kinderen zijn altijd op school..
Vrouw is zwanger en is met ziekte verlof en eigenlijk bijna altijd thuis..

Vrouw is 5 maart 2020 bevallen
En kreeg 14 dagen kraamzorg
Omdat ze meedere kinderen hebt
Mocht 12 maart 2020 weer komen omdat ze dan weer thuis was vanuit het ziekenhuis
Ik nam een kado mee voor de baby we hebben nog gezellig gepraat ook met de kraamverzorgster erbij...
19maart
26maart
2april
Hebben via whatsap besproken dat ik even niet meer zou komen ivm de corona
6april apte mevrouw of ik 9 april wilde komen
Ik zei dat het goed was
Eenmaal 9april nog gezellig gepraat samen ook de baby nog gezien..
De hele beneden boel schoongemaakt
Ik zei ik ga nu naar boven beneden is alles klaar
Eenmaal boven nog geen 3min later kwam mevrouw ook naar boven...
Ze zei dat er geld weg was
Ik heb gezegt dat ik het niet heb en vroeg wanneer het weg was en dat wist mevrouw niet... ze gaf mij de schuld ik heb toen gezegt dat ik stop met werken en dat ik naar huis ging eenmaal beneden ging de voordeurbel
Stond ineens haar schoonzus binnen in de woonkamer schoonzus zei dat ik moest gaan zitten maar dat wilde ik niet maar het moest toch die schoonzus en die vrouw begonnen te schreeuwen en zeiden dat het om 1200€ ging wat gesloten was ik vroeg nog maals wanneer is dat dan volgens jullie gestolen weer kreeg ik een antwoord dat ze het niet wisten..
En bleven maar schreeuwen.. ik werd er bang van voelde mij echt geïntimideerd... die schoonzus zei als je het toegeeft dan losse we het op zonder politie... als je het niet toegeeft gaan we aangifte doen.. ik zei een paar keer dat ik iets niet toe ga geven als ik het niet gedaan heb... en bleven naar mij schreeuwen ik zei jullie blijven schreeuwen praat normaal..
Kan ik niet beter met u man praten waarop de vrouw zei oooo dat kan je beter uit je hoofd laten want die kan jou momenteel wel wat aan doen want die is woest! Ik werd eigenlijk nog banger en voelde mij ook bedreigd ik was bang dat hij voor de deur zou staan en mij echt wat aan ging doen de vrouw en haar schoonzus wilde mijn kleding en tas en portemenee checken of er geld in zat tegen mijn wil in heb ik mij uitgekleed om te bewijzen dat ik geen geld heb heb mij tas en portemenee ook laten zien opeens zie ik die schoonzus opstaan en dat ze haar telefoon in haar jas verstopt en zag dat zei op een opname knopje drukte ik zei nog ik ben niet gek ik weet wat je aan het doen bent mij opnemen... ze zei ja helaas was ik dat eerder vergeten te doen...
Ze stelde nog 1x de vraag geef het toe dan oplossen zonder politie en anders gaan we aangifte doen ik stelde nog voor om de politie nu telaten komen ze zeiden beide dat ze dat niet wilde...
Ik heb toen gezegt dat ik maar huis wilde..
Ik mocht gaan... ik ben uiteindelijk zelf naar de politie gegaan als eerste om alles uit teleggen wat er heeft afgespeeld die ochtend.. ook voor mij werk heb ik niet betaald gekregen...
Tijdje niets meer gehoord tot 2 dagen terug werd ik gebeld door de politie er was aangifte gedaan en of ik a.s 27mei 2020 wil komen op verhoor...

Voel mij rot en geeft mij stress...
Er stond ook in de brief van de politie
(Niet gekwalificeerd) wie weet wat dat betekend?

Is een advocaat belangrijk?
Ik heb geen rechtsbijstand..

Wie weet wat ik nu kan verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO in de EBI zit "for a crime she didn't commit "

:mrgreen:
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
doinkie schreef:
19-08-2020 17:57
Ik denk dat TO in de EBI zit "for a crime she didn't commit "

:mrgreen:
Niet grappig.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Nee vond ook niet zo’n leuke grap eerlijk gezegd @(
Alle reacties Link kopieren
Jansen, hoe is het hiermee? Weet je al meer?
Such fun!1
doinkie schreef:
19-08-2020 17:57
Ik denk dat TO in de EBI zit "for a crime she didn't commit "

:mrgreen:
:facepalm: :-? :nooo:

Ze reageert niet. Dus wie weet is ze wel daar slachtoffer van geworden.
Ellerlilalinne schreef:
21-08-2020 21:05
Niet grappig.
Nee idd is niet grappig
Hallo allemaal

Lief dat jullie nog steeds mee leven
En vragen hoe het gaat❤
Sorry voor mij hele hele hele late reactie
Ik heb het gelukkig lekker naast mij neer kunnen leggen en het een plekje kunnen geven
Maar helaas nog steeds geen uitspraak of iets gehoord van de rechter of poltie
Heb de politie wel nog 2x gebeld het kan helaas lang duren zeiden ze en door de corona helemaal... dus het blijft nog steeds afwachten.... had gehoopt het nieuwe jaar te starten zonder dit maar denk niet dat ik nog antwoord krijg deze maand nog eerder volgend jaar....😔
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg!
Jansenjansenjansen schreef:
10-12-2020 23:42
Nee idd is niet grappig
Niets van aantrekken, sommige mensen vinden zichzelf nu eenmaal erg grappig.
Mensen beseffen niet altijd in welke kwetsbare positie je zit als huishoudhulp of poetshulp. Als ik iets kwijt ben thuis, kan ik enkel naar mezelf of mijn man kijken. Iemand die een hulp heeft, kijkt makkelijk eerst de poetshulp erop aan. En bewijs maar eens dat je niets meegenomen hebt. Ik werk zelf al 16 jaar als poetshulp en ben helaas ook enkele keren verdacht van diefstal. Gelukkig is het telkens opgelost geraakt maar het blijft erg rot. In één geval bleek het de puberzoon te zijn die geld van zijn ouders pakte op de dag dat ik kwam poetsen. Ik heb het geluk gehad dat de ouders zo eerlijk waren om het kantoor te bellen toen dit uitkwam, maar ik kan me inbeelden dat er genoeg zijn die dit niet doen en dan heb je als hulp dus een ernstige aantekening in je dossier, als je je job al niet direct kwijt bent.
TO, ik hoop dat het snel opgelost geraakt, sterkte !
Alle reacties Link kopieren
De kans is groot dat de OM het nooit oppakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Jemig, goede vraag!
Such fun!1
Truusdemier1981 schreef:
04-06-2021 22:58
Hoe gaat het inmiddels?
Helaas nog steeds niks hoord
Vind mega lang duren heb ook nog gebeld naar het politiebureau en gevraagd maar het politiebureau zei gewoon dat het door de corona mega uitloopt al maanden
MarindaH schreef:
14-06-2021 15:40
Jemig, goede vraag!
Duurt nu al ruim 1.5jaar heb nog steeds niks gehoord zou het graag wel eens willen weten of eens kunnen afsluiten
Ik zou een brief sturen met verzoek om sepot ivm de lange afhandelingsduur.

Dat je onevenredig lang in onzekerheid moet zitten wat er gaat gebeuren en dat dit veel stress geeft.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat duurt dat lang. Ik heb geen verstand van dit soort procedures maar het aanvragen van een sepot klink wel logisch.
Verder veel sterkte TO, twijfel niet aan jezelf, hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Jansenjansenjansen schreef:
19-06-2021 10:09
Duurt nu al ruim 1.5jaar heb nog steeds niks gehoord zou het graag wel eens willen weten of eens kunnen afsluiten
My two cents: ik kan mij niet voorstellen dat een Officier van Justitie (hierna OvJ) je hiervoor gaat vervolgen. Zelfs al zou men de overtuiging hebben dat jij het geld zou hebben ontvreemd, dan nog is dat op geen enkele manier te bewijzen. Het gaat hier om een langere periode - van enkele dagen waarin er meerdere mensen over de voer zijn geweest bij dat gezin.

Voor de duidelijkheid: een OvJ moet bewijzen dat jij het ten laste gelegde feit hebt begaan en een rechtbank moet die overtuiging op grond van bewijsmiddelen hebben om tot een veroordeling te komen. Die gaat (op basis van jouw verhaal) in dit geval niet vliegen (tenzij jij bijvoorbeeld een bekentenis zou hebben afgelegd en er video beelden zijn dat jij dat geld daadwerkelijk meegenomen hebt, etc). Als dat er niet is, zou ik mij geen zorgen maken. Te meer nu jij aangeeft het niet te hebben gedaan. Ik hoop dat je snel een bericht krijgt dat deze bizarre zaak geseponeerd wordt zodat jij het kan afsluiten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoor je daar dan niet iets over vanuit justitie zeg maar ..?
Dat het is afgesloten ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam dit topic weer tegen en vroeg me af hoe het nu gaat?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Wat een toestand. Zij moeten bewijzen dat jij dat geld gepakt hebt. Dat kunnen ze niet. Einde zaak.
Heeft de kraamverzorgster het gedaan? Of schoonzus? Heeft ze het zelf verbrast en durft dat nu niet aan dr man op te biechten?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees, dit topic is bijna 2 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, had al 2 pagina’s gelezen voor mijn ‘Frank’ viel dat dit een oud topic is...
In de plaats van TO had ik trouwens de politie ter plaatse laten komen om me te fouilleren.
Is eens gebeurd, toen ik een tiener was, er was geld gestolen waar ik een baantje had, baas politie gebeld en die hebben het geld in de handtas van mijn collega gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven