Geld & Recht alle pijlers

Bestelling Esprit annuleren

16-12-2009 22:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zaterdag een bestelling geplaats bij Esprit. ZOndag kreeg ik een mailtje dat de bestelling ontvangen was. Verder heb ik niets meer vernomen, terwijl normaal al gauw een mailtje volgt met de boodschap dat de order is verzonden.

Weet iemand of je bij Esprit kunt annuleren? Dit duurt me te lang. Normaal is een pakket al binnen een paar dagen in huis.
Volgens mij kan het niet. Maar als het binnenkomt kun je het toch meteen terugsturen?
Dat is ook wel waar, maar dat kost me een euro, haha.

En dan zit ik er weer mee dat ze het bij de buren afgeven als ik er niet ben.
Mocht U vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op:

Hotline: 0900/2658 927 (10 cent/minute)

Bel morgen even dan. Als het nog niet verstuurd is, kan het wellicht nog geannuleerd worden.

PS ik laat mijn pakjes altijd afleveren bij een Kialapunt, juist omdat ik geen geduld heb voor burengedoe.
De buren mogen je pakketje niet aannemen, er moet persoonlijk voor getekend worden. En die 95ct, als je die niet overmaakt, doen ze daar niks mee. Ik bestel vaak via Esprit, en heb het wel eens vergeten over te maken, en niks meer van gehoord.

Je zult waarschijnlijk snel een mailtje krijgen, dat de bestelling vertraging heeft opgelopen.
Esprit heeft een levertijd van 3-5 werkdagen, ben je niet een beetje ongeduldig?
je kunt toch gewoon proberen te annuleren en anders kost het je maar een euro. Dat geeft toch niet? En ja, levering duurt altijd een paar dagen.

Ook ik laat het bij een Kialapunt afleveren, een benzinestation. Lekker makkelijk, kun je het ook 's avonds ophalen als je wilt en op die manier geen geleur aan de deur. En ook gemakkelijk als je wat terugstuurt.
Dikke kans dat het dus gewoon morgen komt. Ik vind dat je wel erg ongeduldig bent, als je het meteen nodig hebt, kun je beter naar de winkel gaan.
Beste Ristretto,

Indien er sprake is van koop op afstand (in dit geval dus) dan kun je binnen 7 dagen annuleren (art.7:46d BW). Er zijn een paar uitzonderingsgevallen namelijk:

* zaken met schommelende prijzen,

* zaken die duidelijk persoonlijk van aard zijn of

* snel kunnen bederven of verouderen,

* kranten en tijdschriften (art. 7:46d lid 4 BW).

* Ook geldt de bedenktijd niet voor financiele diensten,

*weddenschappen en loterijen

* gereserveerde diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding (dus bijvoorbeeld reizen, etentjes, concertkaartjes) (art. 7:46i BW).

* Verzegelde producten (waarvan de verzegeling is verbroken)

* Op maat of naar wens gemaakte producten (art. 7:46d lid 4 BW)

Ik neem aan dat jouw bestelling kleding betreft en dat je het niet op maat hebt laten maken. Je kunt juridisch gezien dus de bestelling binnen zeven dagen annuleren.
Ik heb ook afgelopen zaterdag iets besteld en heb het zojuist binnen gekregen. 3-5 werkdagen is normaal bij Esprit. En volgens mij hoef je niks te betalen voor terugsturen, heb ik iig nog nooit gedaan bij Esprit. Betalen voor terugsturen dus.
Ik zit nu even op de factuur te kijken en je hoeft niks te betalen voor terugsturen. Er zit een sticker op die je over je eigen adres op het pakket moet plakken. Op de sticker staat een adres met antwoordnumer en dat is altijd gratis.
Ik bestel zelf ook regelmatig bij de e-shop van Esprit en heb ook toevallig afgelopen zondag bij hen een bestelling geplaatst.

Wel een bevestigingsmail gekregen, maar nog niets ontvangen.

Normaal gesproken ontvang je de bestelling sneller, dus ik denk dat ze wat vertraging hebben ivm last minute kerstoutfit bestellingen;-)?
quote:jessy schreef op 17 december 2009 @ 15:09:

Ik zit nu even op de factuur te kijken en je hoeft niks te betalen voor terugsturen. Er zit een sticker op die je over je eigen adres op het pakket moet plakken. Op de sticker staat een adres met antwoordnumer en dat is altijd gratis.

Jawel, je betaalt 0,95 verzend en verpakkingskosten, ook als je alles terugstuurt.

Ik heb inmiddels mail gehad dat alle items die ik besteld had, uitverkocht zijn. Jammer.
Dinsdag een bestelling gedaan, donderdag ontvangen.

Bevalt prima, maar als dit niet het geval was gewoon retour sturen.

Jammer dan van die 0,95 cent.

Daarentegen berekenen ze nl geen verzendkosten a 5,95 zoals andere post orderbedrijven.
quote:Ristretto schreef op 18 december 2009 @ 23:40:

[...]

Jawel, je betaalt 0,95 verzend en verpakkingskosten, ook als je alles terugstuurt.

Ik heb inmiddels mail gehad dat alle items die ik besteld had, uitverkocht zijn. Jammer.Nee hoor, je betaalt alleen 0,95 voor de heenzending, niet voor evt. retourzending.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven