Bestelling Esprit annuleren
woensdag 16 december 2009 om 22:39
Ik heb zaterdag een bestelling geplaats bij Esprit. ZOndag kreeg ik een mailtje dat de bestelling ontvangen was. Verder heb ik niets meer vernomen, terwijl normaal al gauw een mailtje volgt met de boodschap dat de order is verzonden.
Weet iemand of je bij Esprit kunt annuleren? Dit duurt me te lang. Normaal is een pakket al binnen een paar dagen in huis.
Weet iemand of je bij Esprit kunt annuleren? Dit duurt me te lang. Normaal is een pakket al binnen een paar dagen in huis.

woensdag 16 december 2009 om 22:50
woensdag 16 december 2009 om 22:56
De buren mogen je pakketje niet aannemen, er moet persoonlijk voor getekend worden. En die 95ct, als je die niet overmaakt, doen ze daar niks mee. Ik bestel vaak via Esprit, en heb het wel eens vergeten over te maken, en niks meer van gehoord.
Je zult waarschijnlijk snel een mailtje krijgen, dat de bestelling vertraging heeft opgelopen.
Je zult waarschijnlijk snel een mailtje krijgen, dat de bestelling vertraging heeft opgelopen.
woensdag 16 december 2009 om 23:49
je kunt toch gewoon proberen te annuleren en anders kost het je maar een euro. Dat geeft toch niet? En ja, levering duurt altijd een paar dagen.
Ook ik laat het bij een Kialapunt afleveren, een benzinestation. Lekker makkelijk, kun je het ook 's avonds ophalen als je wilt en op die manier geen geleur aan de deur. En ook gemakkelijk als je wat terugstuurt.
Ook ik laat het bij een Kialapunt afleveren, een benzinestation. Lekker makkelijk, kun je het ook 's avonds ophalen als je wilt en op die manier geen geleur aan de deur. En ook gemakkelijk als je wat terugstuurt.
donderdag 17 december 2009 om 09:42
Beste Ristretto,
Indien er sprake is van koop op afstand (in dit geval dus) dan kun je binnen 7 dagen annuleren (art.7:46d BW). Er zijn een paar uitzonderingsgevallen namelijk:
* zaken met schommelende prijzen,
* zaken die duidelijk persoonlijk van aard zijn of
* snel kunnen bederven of verouderen,
* kranten en tijdschriften (art. 7:46d lid 4 BW).
* Ook geldt de bedenktijd niet voor financiele diensten,
*weddenschappen en loterijen
* gereserveerde diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding (dus bijvoorbeeld reizen, etentjes, concertkaartjes) (art. 7:46i BW).
* Verzegelde producten (waarvan de verzegeling is verbroken)
* Op maat of naar wens gemaakte producten (art. 7:46d lid 4 BW)
Ik neem aan dat jouw bestelling kleding betreft en dat je het niet op maat hebt laten maken. Je kunt juridisch gezien dus de bestelling binnen zeven dagen annuleren.
Indien er sprake is van koop op afstand (in dit geval dus) dan kun je binnen 7 dagen annuleren (art.7:46d BW). Er zijn een paar uitzonderingsgevallen namelijk:
* zaken met schommelende prijzen,
* zaken die duidelijk persoonlijk van aard zijn of
* snel kunnen bederven of verouderen,
* kranten en tijdschriften (art. 7:46d lid 4 BW).
* Ook geldt de bedenktijd niet voor financiele diensten,
*weddenschappen en loterijen
* gereserveerde diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding (dus bijvoorbeeld reizen, etentjes, concertkaartjes) (art. 7:46i BW).
* Verzegelde producten (waarvan de verzegeling is verbroken)
* Op maat of naar wens gemaakte producten (art. 7:46d lid 4 BW)
Ik neem aan dat jouw bestelling kleding betreft en dat je het niet op maat hebt laten maken. Je kunt juridisch gezien dus de bestelling binnen zeven dagen annuleren.

vrijdag 18 december 2009 om 16:07
Ik bestel zelf ook regelmatig bij de e-shop van Esprit en heb ook toevallig afgelopen zondag bij hen een bestelling geplaatst.
Wel een bevestigingsmail gekregen, maar nog niets ontvangen.
Normaal gesproken ontvang je de bestelling sneller, dus ik denk dat ze wat vertraging hebben ivm last minute kerstoutfit bestellingen;-)?
Wel een bevestigingsmail gekregen, maar nog niets ontvangen.
Normaal gesproken ontvang je de bestelling sneller, dus ik denk dat ze wat vertraging hebben ivm last minute kerstoutfit bestellingen;-)?
vrijdag 18 december 2009 om 23:40
quote:jessy schreef op 17 december 2009 @ 15:09:
Ik zit nu even op de factuur te kijken en je hoeft niks te betalen voor terugsturen. Er zit een sticker op die je over je eigen adres op het pakket moet plakken. Op de sticker staat een adres met antwoordnumer en dat is altijd gratis.
Jawel, je betaalt 0,95 verzend en verpakkingskosten, ook als je alles terugstuurt.
Ik heb inmiddels mail gehad dat alle items die ik besteld had, uitverkocht zijn. Jammer.
Ik zit nu even op de factuur te kijken en je hoeft niks te betalen voor terugsturen. Er zit een sticker op die je over je eigen adres op het pakket moet plakken. Op de sticker staat een adres met antwoordnumer en dat is altijd gratis.
Jawel, je betaalt 0,95 verzend en verpakkingskosten, ook als je alles terugstuurt.
Ik heb inmiddels mail gehad dat alle items die ik besteld had, uitverkocht zijn. Jammer.

zaterdag 19 december 2009 om 07:24
quote:Ristretto schreef op 18 december 2009 @ 23:40:
[...]
Ik heb inmiddels mail gehad dat alle items die ik besteld had, uitverkocht zijn. Jammer.Nee hoor, je betaalt alleen 0,95 voor de heenzending, niet voor evt. retourzending.
[...]
Ik heb inmiddels mail gehad dat alle items die ik besteld had, uitverkocht zijn. Jammer.Nee hoor, je betaalt alleen 0,95 voor de heenzending, niet voor evt. retourzending.