Geld & Recht alle pijlers

Boete niet op afspraak verschenen

09-11-2019 12:18 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug had ik met zoon een afspraak bij een GGZ centrum, het zou de 5e afspraak zijn. Gewoon helemaal vergeten om te gaan. Dus heel terecht krijg ik een boete.

Echter op de 3e afspraak had de secretaresse in de mail gemaild dat afspraak in plaats A is. Wij wonen in plaats B en normaliter is de afspraak in plaats B.
Ik ben met zoon naar plaats A gereden (25 km verderop) blijkt dat een fout te zijn en moest de afspraak toch in plaats A. De behandelaar had geen tijd om op ons te wachten en er is toen een nieuwe afspraak gemaakt. Ik heb toen hun excuses geaccepteerd en ben naar huis gegaan. Nu ik de boete krijg moet ik hier weer aan denken. Kan ik het maken om dit te melden. De boete naar mij toe is geheel terecht, maar toch voelt het krom dat ik hun geen boete kon geven op het moment dat ik voor niks met zoon naar plaats A ben gereden.
Wat vinden jullie?
Onzorgvuldig van hen. Maar eigenlijk had je daar toen wat van moeten zeggen. Want het staat los van de vergeten afspraak.
Rosalind schreef:
09-11-2019 15:22
Onzorgvuldig van hen. Maar eigenlijk had je daar toen wat van moeten zeggen. Want het staat los van de vergeten afspraak.
Het is wel een beetje met een dubbele standaard meten. Zelf maken ze een fout en er niks aan de hand. Jij maakt een fout en je kan een bedrag dokken dat voor sommige mensen meer dan een weekbedrag aan eten is. Beide fouten hebben hetzelfde resultaat, een uur verspild waarin iemand niet geholpen wordt.
YellowLemon schreef:
09-11-2019 15:33
Het is wel een beetje met een dubbele standaard meten. Zelf maken ze een fout en er niks aan de hand. Jij maakt een fout en je kan een bedrag dokken dat voor sommige mensen meer dan een weekbedrag aan eten is. Beide fouten hebben hetzelfde resultaat, een uur verspild waarin iemand niet geholpen wordt.
Ik ben het met je eens.
Echter was de eerste keer het verlies voor TO, en daar had ze dus prima iets van kunnen zeggen.
Nu is het verlies voor de behandelaar, en die stuurt daar een rekening voor. Wat heel gebruikelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wel dat je er nu weer aan moet denken, en het lijkt mij ook niet zo vreemd om even te bellen en de situatie te schetsen. Ik vind het wel redelijk als ze je de boete kwijtschelden gegeven hun eerdere fout.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
gioia82 schreef:
09-11-2019 15:41
Ik begrijp wel dat je er nu weer aan moet denken, en het lijkt mij ook niet zo vreemd om even te bellen en de situatie te schetsen. Ik vind het wel redelijk als ze je de boete kwijtschelden gegeven hun eerdere fout.
Proberen kan altijd natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
09-11-2019 15:21
Grapjas.

Vraag jij ook geld als de huisarts uitloopt en je een half uur extra zit te wachten?
Als ik vlak ervoor een boete heb gekregen omdat ik de afspraak ben vergeten, ja. Dan zou ik het zeker aankaarten.
Maar dat is niet dezelfde situatie als bij TO. Of had je dat niet gelezen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
09-11-2019 16:13
Als ik vlak ervoor een boete heb gekregen omdat ik de afspraak ben vergeten, ja. Dan zou ik het zeker aankaarten.
Maar dat is niet dezelfde situatie als bij TO. Of had je dat niet gelezen?

Nou dan zullen ze vast lol hebben bij je huisartsenpraktijk. Maf.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
09-11-2019 16:52
Nou dan zullen ze vast lol hebben bij je huisartsenpraktijk. Maf.
Jammer dan. Iedereen maakt daarin zijn eigen keuzes.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik snap het eigenlijk niet. Zij hebben voor afspraak 4 verkeerde plaats aangegeven, daardoor kon afspraak niet doorgaan. Vervolgens nieuwe afspraak (5) gemaakt waar je vergeten bent te verschijnen. Twee verschillende dingen naar mijn idee. En ja, het is zuur dat je zelf mag betalen (omdat de zorgverzekeraar niet vergoedt) als je een no-show bent, maar als je behandelaar ziek/zwak/misselijk/whatever is is het jammerdebammer voor jou. Zakelijk gezien staan deze afspraken los van elkaar, maar je kan het altijd proberen. Is de 'boete' van de GGZ instelling of van de zorgverzekeraar?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
09-11-2019 15:39
Ik ben het met je eens.
Echter was de eerste keer het verlies voor TO, en daar had ze dus prima iets van kunnen zeggen.
Nu is het verlies voor de behandelaar, en die stuurt daar een rekening voor. Wat heel gebruikelijk is.
Ik vind het op zich wel logisch dat TO op dat moment niet al te moeilijk doet. Wel balen natuurlijk, maar een fout is menselijk.

Dan snap ik ook dat je toch flink baalt als je vervolgens een rekening gepresenteerd krijgt als jij een menselijke fout maakt (waarvan duidelijk is dat TO snapt hoe het werkt en dat ze verder in hun recht staan). Een beetje coulance zou dan best op zijn plaats zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven