boodschappen bezuinigen
zondag 3 maart 2013 om 12:30
ben zelf vrij 'goed' met geld maar ik vraag me nu toch echt wat af.
(ik weet dat dit trouwens topic nummer 600.000 is over dit onderwerp maar goed)
ik geef al niet belachelijk veel geld uit aan boodschappen, zo'n 300 E per maand (woon met zn 2en en 3 katten. is wel exclusief kattenvoer, dat gaat via mn schoonzus, een zak van 10 kilo, een stuk goedkoper dan in de winkel. 45 E, gaat een paar maanden mee), maar vraag me af of ik toch niet een klein beetje kan besparen.
ik heb de neiging om te 'bunkeren' en nogal veel in te slaan (bijv.4 pakken pastasaus ), ik denk dat het al heel veel scheelt als ik dat wat minder doe...
en niet voor 3 dingen naar de winkel gaan scheelt ook al wel denk ik...
van de andere kant: ik weet dat bijv. brood van de super goedkoper is dan van de bakker, maar dat vertik ik aangezien ik brood van de bakker 100 x lekkerder vind.
en bijv. vlees wil ik eigenlijk niet meer bij de supermarkt aangezien ik zeer veel moeite heb met vlees eten van beestjes die een rotleven gehad hebben in van die kleine hokkies (bio-industrie).
nou ja mijn vraag, zou het nog wat minder kunnen of doe ik het al goed zo ?
ik wil ook niet te extreem gaan doen en nog wel een beetje lekker leven...
ter info: we roken niet en drinken doen we ook niet zo heel erg veel...
(ik weet dat dit trouwens topic nummer 600.000 is over dit onderwerp maar goed)
ik geef al niet belachelijk veel geld uit aan boodschappen, zo'n 300 E per maand (woon met zn 2en en 3 katten. is wel exclusief kattenvoer, dat gaat via mn schoonzus, een zak van 10 kilo, een stuk goedkoper dan in de winkel. 45 E, gaat een paar maanden mee), maar vraag me af of ik toch niet een klein beetje kan besparen.
ik heb de neiging om te 'bunkeren' en nogal veel in te slaan (bijv.4 pakken pastasaus ), ik denk dat het al heel veel scheelt als ik dat wat minder doe...
en niet voor 3 dingen naar de winkel gaan scheelt ook al wel denk ik...
van de andere kant: ik weet dat bijv. brood van de super goedkoper is dan van de bakker, maar dat vertik ik aangezien ik brood van de bakker 100 x lekkerder vind.
en bijv. vlees wil ik eigenlijk niet meer bij de supermarkt aangezien ik zeer veel moeite heb met vlees eten van beestjes die een rotleven gehad hebben in van die kleine hokkies (bio-industrie).
nou ja mijn vraag, zou het nog wat minder kunnen of doe ik het al goed zo ?
ik wil ook niet te extreem gaan doen en nog wel een beetje lekker leven...
ter info: we roken niet en drinken doen we ook niet zo heel erg veel...
zondag 3 maart 2013 om 12:40
hahaha Rosa, je hebt gelijk hoor...
lichtpuntje: doe ik al wel, zal er nog wat beter op letten...
heb nog een goede besparing bedacht net, ik ging even in de diepvries kijken. nogmaals ik ben een bunkertype en ben snel bang dat hij leeg is. heb net eens goed gekeken: er zit nog genoeg in voor 8 (!!!) maaltijden.
komt bij dat ik ook 1 of 2 x in de week vegetarisch kook...
lichtpuntje: doe ik al wel, zal er nog wat beter op letten...
heb nog een goede besparing bedacht net, ik ging even in de diepvries kijken. nogmaals ik ben een bunkertype en ben snel bang dat hij leeg is. heb net eens goed gekeken: er zit nog genoeg in voor 8 (!!!) maaltijden.
komt bij dat ik ook 1 of 2 x in de week vegetarisch kook...
zondag 3 maart 2013 om 12:42
Door brood en vlees gewoon bij de supermarkt te halen kun je al flink bezuinigen. Wil je dat niet dan doe je dat niet.
Je halve post is gevuld met dat je vindt dat je al goed bezig bent. Wil je soms complimenten van ons. Nou bij deze dan to wat ben jij toch fantastisch bezig. Wat goed van jou dat je rekening houd met dierenwelzijn en fantastisch dat je de plaatselijke kleine bakker en slager steunt.
In de andere helft geef je zelf al aan waar je op kunt bezuinigen.
Goed hoor dat je dat al zelf hebt bedacht wat ben jij slim.
Wil je echt weten hoe je kan bezuinigen.
Lees het vrekkentopic en de andere boodschappen topics.
Je halve post is gevuld met dat je vindt dat je al goed bezig bent. Wil je soms complimenten van ons. Nou bij deze dan to wat ben jij toch fantastisch bezig. Wat goed van jou dat je rekening houd met dierenwelzijn en fantastisch dat je de plaatselijke kleine bakker en slager steunt.
zondag 3 maart 2013 om 12:43
1x in de week boodschappen. Bij de aldi en lidl hebben ze trouwens ook steeds meer biologisch vlees. Bij de aldi zijn deze week de bio hamburgers in de aanbieding.
Heb me ook aangemeld bij de nieuwsbrief van wakkere winkelaar van eakkerdier, zo krijg je iedere week de diervriendelijke aanbiedingen binnen.
Onze bakker heeft iedere wornsdag een broodactie, heeft een bakker bij jou datin de buurt ook niet?
Succes!
Heb me ook aangemeld bij de nieuwsbrief van wakkere winkelaar van eakkerdier, zo krijg je iedere week de diervriendelijke aanbiedingen binnen.
Onze bakker heeft iedere wornsdag een broodactie, heeft een bakker bij jou datin de buurt ook niet?
Succes!
zondag 3 maart 2013 om 12:58
Ik koop groenten en fruit op de markt. Haal boodschappen bij de Aldi (alleen sommige dingen ben ik nogal merkvast, dus die haal ik bij een andere supermarkt, bv Heinz tomatenketchup). Brood wil ik graag van de bakker van dat vind ik lekkerder, dus dat mag van mij wat meer kosten. Verder haal ik verzorgingsproducten als ze in de aanbieding zijn.( Rexona, Elmex, Andrelon o.i.d. zijn heel vaak in de aanbieding 2+1 of 1+1).
zondag 3 maart 2013 om 13:09
quote:sugarmiss schreef op 03 maart 2013 @ 12:42:
Door brood en vlees gewoon bij de supermarkt te halen kun je al flink bezuinigen. Wil je dat niet dan doe je dat niet.
ik vind jou ook knap, dat je in mijn hoofd kan kijken en dus de rede weet waarom ik dit topic open.
alsjeblieft zeg... ik vroeg me alleen af of ik nog iets over het hoofd zag. moet dat nou zo sarsastisch, ik heb je niks misdaan hoor..
choco: ik koop nooit vleesvervangers, ik kook liever met kaas, ei, noten enz.
ik vind jou ook knap, dat je in mijn hoofd kan kijken en dus de rede weet waarom ik dit topic open.
alsjeblieft zeg... ik vroeg me alleen af of ik nog iets over het hoofd zag. moet dat nou zo sarsastisch, ik heb je niks misdaan hoor..
choco: ik koop nooit vleesvervangers, ik kook liever met kaas, ei, noten enz.
zondag 3 maart 2013 om 13:09
Een paar weken geleden zag ik bij Kassa groen hoe je zelf schoonmaakmiddelen en wasmiddel kan maken.
Ik heb een stuk Marseille zeep van 4,- gekocht (125 gram).
Ik heb 1 liter water + 16 gram zeep gebruikt voor het maken van vloeibare zeep.Hiervan kan ik de kleding wassen.Van een paar lepels zeep + baking soda + water heb ik een liter allesreiniger gemaakt.
Ik heb een stuk Marseille zeep van 4,- gekocht (125 gram).
Ik heb 1 liter water + 16 gram zeep gebruikt voor het maken van vloeibare zeep.Hiervan kan ik de kleding wassen.Van een paar lepels zeep + baking soda + water heb ik een liter allesreiniger gemaakt.
zondag 3 maart 2013 om 13:24
Naar de Aldi ben ik trouwens ook een tijd lang gegaan en ga nog wel eens, maar het probleem bij mij is dat ik dan ook naar de andere moet omdat ze daar nou eenmaal niet alles hebben.
Daar gaat het mis bij mij, dan kom ik altijd met te veel thuis.
Bij de Aldi neem ik sowieso te veel mee, het is de Aldi dus denk je erg snel dat het toch goedkoop is en daarom dit en dat ook nog wel mee kunt nemen.
Naar 1 winkel werkt bij mij toch beter ben ik bang...
Daar gaat het mis bij mij, dan kom ik altijd met te veel thuis.
Bij de Aldi neem ik sowieso te veel mee, het is de Aldi dus denk je erg snel dat het toch goedkoop is en daarom dit en dat ook nog wel mee kunt nemen.
Naar 1 winkel werkt bij mij toch beter ben ik bang...
zondag 3 maart 2013 om 13:51
Ik werk met lijstjes. Ik haal bij de Lidl veel basisdingen, zoals melk/boter/kaas/beleg/groente/fruit/diepvriesvis etc.
Bij andere supermarkten kijk ik wat er in de aanbieding is van producten die ik regelmatig gebruik en koop daar dan voorraad van. Vlees haal ik bij de turkse slager, is lekker en goedkoop.
Brood bij een supermarkt of bij de bakker. Onze bakker heeft op woensdag 3 broden voor de prijs van 2.
Verzorgingsspullen in de aanbieding (1+1 gratis) of bij de Action.
Groente en fruit haal ik bij de Lidl of op de markt.
Bij andere supermarkten kijk ik wat er in de aanbieding is van producten die ik regelmatig gebruik en koop daar dan voorraad van. Vlees haal ik bij de turkse slager, is lekker en goedkoop.
Brood bij een supermarkt of bij de bakker. Onze bakker heeft op woensdag 3 broden voor de prijs van 2.
Verzorgingsspullen in de aanbieding (1+1 gratis) of bij de Action.
Groente en fruit haal ik bij de Lidl of op de markt.
zondag 3 maart 2013 om 13:56
zondag 3 maart 2013 om 14:47
Vraag het eens aan Wentelteefje hier op het forum. In het topic 'Bezuinigen' onder Geld en Recht schrijft ze dat ze van 20 Euro per week boodschappen kan doen. Boodschappen = inclusief non food. Helaas is dat topic naar onderen gezakt en heeft ze niet meer gereageerd, maar wellicht dat ze dit ziet en alsnog kan vertellen hoe ze dat doet (met concrete tips!).
zondag 3 maart 2013 om 15:18
Maak pasta sausen zelf. Dat scheelt ontzettend veel geld. Voor een basis tomatensaus: uitje en knoflook fruiten. Voeg basilicum en een half blik tomatenblokjes toe (Euroshopper is het goedkoopst). Daarna een lepeltje balsamico azijn en beetje peper. Dit is voor 1 persoon.
Ik kook zonder vis en vlees. Ik maak zelf vega burgers en notenpasta, goedkoper en lekkerder dan kant en klaar in de supermarkt. Voor fruit en groente ga ik naar de markt en lidl. Soms naar de ah, want de lidl is heel ver van mijn huis.
Ik koop vrijwel geen merken. En ik koop veel seizoens producten. Aardbeien zou ik bijvoorbeeld nooit kopen nu. En ik koop geen dingen in zakjes, zoals voorgesneden groente.
Drink alleen water (met vers schijfje citroen) en thee (bosje munt kost 50 cent op de markt). Ik snoep niet. Daar hou ik niet van.
Ik kook zonder vis en vlees. Ik maak zelf vega burgers en notenpasta, goedkoper en lekkerder dan kant en klaar in de supermarkt. Voor fruit en groente ga ik naar de markt en lidl. Soms naar de ah, want de lidl is heel ver van mijn huis.
Ik koop vrijwel geen merken. En ik koop veel seizoens producten. Aardbeien zou ik bijvoorbeeld nooit kopen nu. En ik koop geen dingen in zakjes, zoals voorgesneden groente.
Drink alleen water (met vers schijfje citroen) en thee (bosje munt kost 50 cent op de markt). Ik snoep niet. Daar hou ik niet van.
zondag 3 maart 2013 om 15:55
Weinig kant en klaar of half kant en klaar kopen. Pasta van een pakje gezeefde tomaten vind ik lekkerder dan van zo'n zakje sauspoeder en het is veel goedkoper. Groenten zelf wassen en snijden levert ook aardig wat winst op. En heel precies kopen, hier gaan elke avond de pannen leeg. Zijn er toch restjes dan verzin ik weer iets van die restjes. Er gaat hier zelden eten de kliko in.