Geld & Recht alle pijlers

brutto netto

21-10-2011 09:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal.

Ik ga over 2 weken beginnen bij mijn nieuwe baan en weet nu wat ik brutto per uur ga verdienen. Een simpele rekensom en ik weet wat ik brutto heb per 4 weken.

Nu heb ik net op brutto netto check een berekening gedaan, maar vraag me af of hij klopt. Ik heb nl ook de brutto netto check gedaan van mijn man zijn inkomen en dat klopt helemaal niet. Zit 300 euries verschil in in ons nadeel.

iemand enig idee hoe ik het kan uitrekenen wat ik netto overhoud
Bij p en o een bruto netto berekening laten doen netto is niet alleen afhankelijk van de belasting maar ook reiskosten Zorgverzekering etc.
Een bruto-nettoberekening vragen aan je salarisadministratie. Want het verschilt per CAO hoeveel pensioenpremie je betaalt, wat je aan reiskosten krijgt etc.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Over het algemeen kloppen de bruto netto berekeningen redelijk maar dat geldt alleen als het een helemaal kaal loon is. Dus verder ook geen pensioen, auto van de zaak, overwerk etc.
Ik heb bij P&O al een berekening gevraagd en die krijg ik dinsdag of woensdag. Ik ben alleen een berekening aan het maken ivm diverse uitgaves en de kinderopvang.
Je zou eens kunnen kijken op: http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html

Deze klopt naar mijn idee heel aardig, alleen een eventuele netto reis- of onkostenvergoeding zitten daar niet in (die moet je er zelf nog bijtellen dus).
Het is trouwens bruto en geen brutto..
Maar het hangt idd van een hoop factoren af, ga je pensioen betalen, krijg je reiskostenvergoeding etc etc.
@12twister Dank je wel voor deze link. Hier zit idd nogal wat verschil in met de bruto netto check die ik gedaan heb.
www.raet.nl daar kun je bruto/netto berekenen aan de hand van je cao!
Zo grappig, Heb nu 3 websites de berekening gedaan en bij alle 3 zitten er behoorlijke verschillen in.

Ik ga woensdag afwachten
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je met dezelfde gegevens op totaal andere bedragen uitkomt. Heb je belangrijke dingen zoals loonheffingskorting toepassen wel goed ingevuld?
Ik gebruik al 2 jaar Raet voor berekeningen en het klopt bijna tot op de cent altijd. Gewoon de juiste CAO invoeren, en de betaaltermijn (4 weken of maand) goed invullen etc...
Raet is heel nauwkeurig! Wel de CAO invullen bovenaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven