Budget recepten
donderdag 13 augustus 2026 om 14:19
Hi Allemaal,
ik ben aan het sparen voor een verbouwing en ben opzoek naar jullie ultieme budget recepten.
Omdat ik een groot spaardoel voor ogen heb en nogal impulsieve aankopen doe wil ik komende weken/maanden op mijn uitgaven letten en ook experimenteren met goedkope maaltijden.
Misschien niet het meest gezonde maar denk aan:
Chili sin carne ovenshotel:
- Chili sin carne potje PLUS, 1,50
- aardappel purree zakje in verhouding 0,21ct
- geraspte kaas 2,00
3 porties voor 3.70 totaal
of met rijst ipv aardappel purree zonder kaas 2,05
Pannenkoeken 1,-
3 porties 1,- totaal
Goulash
Goulash Plus Blik 3,-
doperwten uit potje 0,55
rijst 0,55
4x porties 4,10
2x Diepvries hamburgers
bolletjes brood in verhouding 0,40
diepvries hamburgers verhouding 0,44
per maaltijd 0,80
Graag hoor ik jullie tips en ideeën
Ik woon alleen, eet tussen door genoeg groenten en fruit
ik ben aan het sparen voor een verbouwing en ben opzoek naar jullie ultieme budget recepten.
Omdat ik een groot spaardoel voor ogen heb en nogal impulsieve aankopen doe wil ik komende weken/maanden op mijn uitgaven letten en ook experimenteren met goedkope maaltijden.
Misschien niet het meest gezonde maar denk aan:
Chili sin carne ovenshotel:
- Chili sin carne potje PLUS, 1,50
- aardappel purree zakje in verhouding 0,21ct
- geraspte kaas 2,00
3 porties voor 3.70 totaal
of met rijst ipv aardappel purree zonder kaas 2,05
Pannenkoeken 1,-
3 porties 1,- totaal
Goulash
Goulash Plus Blik 3,-
doperwten uit potje 0,55
rijst 0,55
4x porties 4,10
2x Diepvries hamburgers
bolletjes brood in verhouding 0,40
diepvries hamburgers verhouding 0,44
per maaltijd 0,80
Graag hoor ik jullie tips en ideeën
Ik woon alleen, eet tussen door genoeg groenten en fruit
zaterdag 15 augustus 2026 om 12:20
Ik lees dat heel vaak maar ik heb nog nooit een 70% bak gezien hier in de buurt en ik kom in de Lidl, de Appie en de Dirk.blijfgewoonbianca schreef: ↑15-08-2026 11:45Even uitvogelen wanneer de 70% bak in je super gevuld wordt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
zaterdag 15 augustus 2026 om 12:20
Ligt er een beetje aan wat je haalt. Van eigenlijk alle groente kun je soep maken.JellyBeans99 schreef: ↑13-08-2026 14:43, als ik dan week aan boodschappen haal kan het meeste zo weer de prullenbak in
Misschien is het wel handiger voor jou als je je vriezer volgooit met diepvriesgroente waar je per keer van kunt pakken wat je nodig hebt. ( avocado, paprika, bonen, bloemkool, spinazie, pompoen ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 15 augustus 2026 om 12:21
Jumbo heeft eigenlijk altijd een goed gevulde bak. Bij de rest weet ik het niet.OlleGrieze schreef: ↑15-08-2026 12:20Ik lees dat heel vaak maar ik heb nog nooit een 70% bak gezien hier in de buurt en ik kom in de Lidl, de Appie en de Dirk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 15 augustus 2026 om 12:23
Dat heet hier 'vergeten-groenten-soep'. Veel groenten blijven trouwens heel lang goed: wortelen, koolsoorten, paprika, prei, lof, ...blijfgewoonbianca schreef: ↑15-08-2026 12:20Ligt er een beetje aan wat je haalt. Van eigenlijk alle groente kun je soep maken.
Misschien is het wel handiger voor jou als je je vriezer volgooit met diepvriesgroente waar je per keer van kunt pakken wat je nodig hebt. ( avocado, paprika, bonen, bloemkool, spinazie, pompoen ) .
zaterdag 15 augustus 2026 om 12:24
Die zit dan weer net niet in mijn buurt. Dat zal het zijn. Soms liggen er in de Lidl in een bak wel producten met een sticker maar meer dan 35 % korting zie ik nooit en dan is het product op datum.blijfgewoonbianca schreef: ↑15-08-2026 12:21Jumbo heeft eigenlijk altijd een goed gevulde bak. Bij de rest weet ik het niet.
zaterdag 15 augustus 2026 om 13:25
OlleGrieze schreef: ↑15-08-2026 12:20Ik lees dat heel vaak maar ik heb nog nooit een 70% bak gezien hier in de buurt en ik kom in de Lidl, de Appie en de Dirk.
Is bij AH geen aparte bak. Er zit een sticker op en in de AH app kun je je winkel selecteren en de hele lijst zien met 25% - 40% - 70% korting. Meeste korting is ‘s avonds.
Ik haal regelmatig zo’n maaltijddoos bij AH met 70%. Het gerecht maakt me niet zo uit, ik kijk naar wat erin zit: paprika’s, courgette, pakje kokosmelk enz en of ik dat kan gebruiken.
zaterdag 15 augustus 2026 om 13:34
Daarnet een ui gesnipperd, en een rode paprika gesneden en tegelijkertijd gefruit in olijfolie extra vierge, een half blik linzen bij gedaan, 200 gram verse spinazie even omgeschept, wat peper en zout. Het was lekker, voedzaam, gezond.
Spinazie en paprika waren in de aanbieding. Blik linzen was over van een Indiase maaltijd.
Spinazie en paprika waren in de aanbieding. Blik linzen was over van een Indiase maaltijd.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in