Geld & Recht alle pijlers

Buurman vraagt me iets aan de tuin te doen.

15-04-2017 18:28 2934 berichten
Ik ben even op zoek naar wat advies.



Ik woon sinds kort in een dorp. De mensen hier houden keurig hun tuintjes bij en trekken elk stukje onkruid eruit zodra het de kop opsteekt.



Ik heb chronische rugklachten en moet mijn energie verdelen. Er is nog veel te doen in de woning zelf. Daar ben ik me nu vooral op aan het richten. Als dat richting afronden gaat, wil ik de tuin aanpakken. Alles gaat dan op de schop. De paden en terrassen worden anders gelegd etc. Ik had ook bedacht om dan de tuin af te laten graven en de onnodige beplanting mee te laten nemen. Dit ga ik wel grotendeels uitbesteden.



Nu heb ik een buurman die mij heel af en toe een handje helpt met klussen. Heel fijn, maar hij is ook iemand die altijd wat te zeggen heeft over anderen en zich irriteert als iemand in de buurt eens een kliko in het gangpad laat staan. Hij is ook het type dat in actie komt en bijvoorbeeld al een buurtonderzoek heeft gestart om buren uitgezet te krijgen (buren waren drugsdealers en bedreigen zo'n beetje de hele buurt dus dat was ook niet zomaar)



Ik ga zo af en toe eens wat drinken bij hem om het burencontact goed te houden. Vandaag was ik daar en toen sprak hij me aan op het volgende:



Hij zei dat ik een contract heb getekend toen ik hier kwam wonen waarin staat dat ik de tuin zou bijhouden. Hij vertelde ook het verhaal van iemand waarvan de tuin helemaal verwilderd was en helemaal afgegraven is door een tuinman van de woningbouw waarvan de bewoners vervolgens de kosten moesten betalen. Hij waarschuwde mij het niet zover te laten komen. Nu ben ik een newbie op tuin gebied en vroeg ik hem wat er dan aan onkruid staat. Er staan paardebloemen in het gras en er groeien wat wilde aardbeien. Het kwam erop neer dat dat hem een doorn in het oog is en hij bang is dat het straks zijn tuin in waait en hij meer last van onkruid krijgt. Toen ik hem vroeg of hij daar nu al last van heeft, was het antwoord nee. Ik vind de paardebloemen in het gras eigenlijk wel mooi.



Mijn vraag is nu. Is zijn bemoeienis terecht en moet ik nu de paardebloemen tussen het gras vandaan gaan halen en het onkruid tussen de tegels om hem tevreden te stellen of moet ik juist een grens trekken, om duidelijk te maken dat ik niet wil dat hij zich met mijn tuin bemoeit?



Ik wil hem graag te vriend houden, maar wil ook niet dat hij gaat denken dat hij mij straks precies kan gaan vertellen wat ik wanneer in mijn eigen tuin doe.
Sue-Heck schreef:
27-06-2018 21:47
Ons is het ooit gelukt om de buren uitgezet te krijgen. Dat waren terroristen 1e klas. Dus er is hoop!!! En dat blijven we houden
Zeker. Ik ken ook een zaak waar het gelukt is. Het kost helaas alleen bloed, zweet en tranen.
Sabeltandcavia schreef:
27-06-2018 22:06
Maar TO heeft alle bewijzen. Buurman heeft niets omdat hij alles verzint.
Dat zegt helaas niets. Hij heeft al de hele buurt gemanipuleerd, dus wie weet wat de rechter zal doen: trapt hij er in of niet?

En dan is er nog de wet die gehandhaafd moet worden.

Voorbeeldje: zijkant van huis van het slachtoffer staat een paar centimeter over de erfgrens en het riool loopt door de tuin van de gekke buurman. Gekke buurman spant een zaak aan en wint (alles moet weg), want de juridische kant van de zaak is overduidelijk. Hoe krankzinnig dit ook uitpakt in de praktijk.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
27-06-2018 22:08
Zeker. Ik ken ook een zaak waar het gelukt is. Het kost helaas alleen bloed, zweet en tranen.
Klopt en er moest ook veeeeeeel geterroriseer aan vooraf gaan. Maar ik blijf hopen dat dit TO ook gegund is. Rust en woongenot.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Sue-Heck schreef:
27-06-2018 21:47
Ons is het ooit gelukt om de buren uitgezet te krijgen. Dat waren terroristen 1e klas. Dus er is hoop!!! En dan blijven we houden

Maar waar wonen die nu dan want dat is toch eigenlijk verplaatsen van het probleem? Volgens mij kun je beter het slachtoffer verplaatsen en dan zoekt die vent het daar maar uit met z'n vriendjes.
En als het al lukt, duurt het vast lang voordat buurman daadwerkelijk weg is. En hij zal dan alsnog blijven stoken, want zij heedt ervoor gezorgd dat hij weg moet. Zit TO daar straks met haar baby. Echt heel sneu voor haar.
Als ik een gastenhuisje had, mocht ze er zo in.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
27-06-2018 20:08
Pertinent niet waar.
Je moet alleen de procedures volgen om je juridische gelijk te krijgen. En dat is wat zij nu aan het doen is. Al een jaar lang. Camera's ophangen, precies goed, opnames maken, overlast dagboek, politie bellen, woningbouw. En nu mediation.
Alles voor de dossieropbouw waar een rechter en advocaat geen speld meer tussen kan krijgen. En zo komt ze nu nog niet zoveel vooruit, maar straks wel, met sprongen zelfs.

Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
27-06-2018 22:25
Maar waar wonen die nu dan want dat is toch eigenlijk verplaatsen van het probleem? Volgens mij kun je beter het slachtoffer verplaatsen en dan zoekt die vent het daar maar uit met z'n vriendjes.

Nou ja, het slachtoffer verplaatsen lost natuurlijk niets op want dan komen er weer nieuwe buren die ook van niets weten, en begint het ge-etter weer opnieuw. Tenzij buurman enorme tokkieburen krijgt die, als wraak op een in brand gestoken poort, gewoon het hele huis affikken, maar of je dat moet willen is maar de vraag.

Maar ja, buurman verplaatsen lost ook niets op, tenzij je hem in een container midden in een weiland zet. Mag 'ie de koeien lastig gaan vallen met z'n paardenbloempjesdebacle.

Mag je iemand überhaupt op straat zetten als wbv zonder voor een vervangende woning te zorgen, of heb je in die zin ook een zorgplicht?
maechtje wijzigde dit bericht op 27-06-2018 22:38
8.32% gewijzigd
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
27-06-2018 22:25
Maar waar wonen die nu dan want dat is toch eigenlijk verplaatsen van het probleem? Volgens mij kun je beter het slachtoffer verplaatsen en dan zoekt die vent het daar maar uit met z'n vriendjes.
Ze zijn in een probleemwijk gekomen en naar wat wij hebben vernomen, pasten ze daar prima tussen en wonen ze er na jaaaaaaren nog steeds
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Pb, heb je nog zin om antwoord te geven op de vraag of het de bedoeling is dat je gaat samenwonen met je vriend nu jullie een babietje krijgen? En scheelt dat in stressgevoel? Is het huis van je vriend groot genoeg om een gezin te zijn?
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
30-06-2018 11:07
Pb, heb je nog zin om antwoord te geven op de vraag of het de bedoeling is dat je gaat samenwonen met je vriend nu jullie een babietje krijgen? En scheelt dat in stressgevoel? Is het huis van je vriend groot genoeg om een gezin te zijn?
PB is helemaal niet verplicht om daar op te antwoorden.
Uiteindelijk gaat het om de buurman.
Ik vind ook zeker niet dat ze het verplicht is. Maar het kan misschien schelen in stress als je nu al weet dat je straks samen in dat huis woont. Kan me voorstellen dat het een beetje van de angst kan wegnemen.
Alle reacties Link kopieren
In het traject van mediation is het natuurlijk niet de bedoeling om actief te zijn op een forum waarin wordt gesproken over de wederpartij, anders heeft mediation natuurlijk geen zin. Paardenbloempjes zal zonder twijfel gevraagd zijn om zich rustig te houden op sociale media.

Ik weet dat de partner van Paardenbloempjes erg klein behuisd is en er geen ruimte is voor een gezin. Haar eigen woning is veel groter.
helmadepelma schreef:
30-06-2018 14:46
PB is helemaal niet verplicht om daar op te antwoorden.
Uiteindelijk gaat het om de buurman.
Lijkt me dat je op een forum gewoon een vraag aan TO kan stellen.
Alle reacties Link kopieren
Mwaw... misschien komt het omdat het getypte tekst is en je de toon er niet bij hoort, maar het kwam op mij ook over of TO ter verantwoording geroepen werd. In die post althans, later werd dat genuanceerd. En TO heeft al wat te verduren gehad hier de laatste dagen, dus ik begrijp die opmerking wel.
Ik vind hier dingen van.
diyer schreef:
30-06-2018 17:26
Ik vind ook zeker niet dat ze het verplicht is. Maar het kan misschien schelen in stress als je nu al weet dat je straks samen in dat huis woont. Kan me voorstellen dat het een beetje van de angst kan wegnemen.
Heb jij daar stress van?
Het lijkt eerder dat je nieuwsgierig bent.. zo komt het wel een beetje over, ik zou er ook niet op antwoorden.. :nope:
Kan je nagaan hoeveel stress Paardenbloempjes ervaart elke dag en nu de wetenschap dat buurman of zijn vriendinnetje hier vrolijk mee aan het schrijven en lezen zijn; geen enkele reden om dat volk -ook al worden veel berichten uit die hoek verwijderd- op de hoogte te houden; ze lezen mee weet iedereen nu.
Al ga ik ervanuit dat je het vraagt uit medeleven, het komt op mij ook een beetje apart over, sorry.

Daarom zou ik hier ook niet alvast vertellen wat mijn plannen zijn voor 'later', gaat die buurman en zijn vriendinnetjes en vriendjes toch niks aan?
Als je het topic goed leest van a tot z zijn er al een paar vragen beantwoordt.

Ik zou sowieso nog een keer willen benadrukken dat die psycho's daar mee zitten te lezen hier en wie weet ook reageren. Misschien is iemand die zich bij wijze van spreken Juffrouw-Ooievaar noemt in werkelijkheid gewoon de buurman of een andere zuiplap uit zijn entourage.

Hou daar rekening mee bij wat je zegt of vraagt. Ik begrijp wel dat ze weinig zin heeft om hier uit te leggen wat haar toekomstplannen zijn aan dat volk.

Paardenbloempjes, hou je taai; ik zou vragen evt. beantwoorden via PB en alleen als je het echt vertrouwt maar je moet het natuurlijk zelf weten en als je denkt even mensen op de hoogte houden hier zou ik het heel zakelijk bij de feiten houden zodat het niet interessant is voor die buurtasocialen daar.

Er wordt aan jou en je familie gedacht!! :rose:
Als ik k*t zou wonen om wat voor reden dan ook, zou ik als ik zwanger was ook bij mijn vriend gaan wonen. Zelfs om minder erge redenen dan een krankzinnige buurman.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
30-06-2018 18:11
Als ik k*t zou wonen om wat voor reden dan ook, zou ik als ik zwanger was ook bij mijn vriend gaan wonen. Zelfs om minder erge redenen dan een krankzinnige buurman.
Zo makkelijk praten achter een scherm als je zelf niet in die situatie zit.
Vlinder1963 schreef:
30-06-2018 18:45
Zo makkelijk praten achter een scherm als je zelf niet in die situatie zit.
Ik zeg alleen wat ik zou doen.
Nou nou, wat vreemd op een forum, je mening geven. Poeh zeg, het moet niet gekker worden.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
30-06-2018 18:50
Ik zeg alleen wat ik zou doen.
Nou nou, wat vreemd op een forum, je mening geven. Poeh zeg, het moet niet gekker worden.
Nou nou wat erg als iemand daar op reageert zeg poeh poeh
Vlinder1963 schreef:
30-06-2018 18:52
Nou nou wat erg als iemand daar op reageert zeg poeh poeh
Ah, jij vond jouw reactie dus normaal. Juist ja. Good to know!
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
30-06-2018 18:55
Ah, jij vond jouw reactie dus normaal. Juist ja. Good to know!
Ja mijn reactie is volkomen normaal want het is makkelijk praten achter een schermpje.
Euh juist ja, heel knap.

Anyhow, ik hoop dat ze nog een update geeft. Denk het bijna niet, aangezien gekke buur meeleest.

Als je nog wel meeleest paardenbloempjes, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
27-06-2018 22:37

Mag je iemand überhaupt op straat zetten als wbv zonder voor een vervangende woning te zorgen, of heb je in die zin ook een zorgplicht?
Nee hoor, als de rechter zegt dat de huurovereenkomst wordt ontbonden en de wbv mag ontruimen, dan is dat zo. Dan mogen de opvanginstanties zich daarmee gaan bezighouden. Gaat wel een melding richting Veilig Thuis als er kinderen bij betrokken zijn, maar that’s it.

Voor types als buurman hebben ze op verschillende plaatsen concepten zoals Skaeve Huse. Alle aso’s op een kluitje ergens afgezonderd van de rest.
Alle reacties Link kopieren
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
30-06-2018 18:11
Als ik k*t zou wonen om wat voor reden dan ook, zou ik als ik zwanger was ook bij mijn vriend gaan wonen. Zelfs om minder erge redenen dan een krankzinnige buurman.
Dat weten we nu inmiddels wel
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Sue-Heck schreef:
30-06-2018 20:56
Dat weten we nu inmiddels wel
Wat bedoel je? Heel veel mensen in dit topic hebben wel vaker posts met dezelfde strekking hoor. Jij ook.
anoniem_370916 wijzigde dit bericht op 30-06-2018 23:09
27.83% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven