Geld & Recht alle pijlers

Buurman

16-04-2013 10:27 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een buurman en die zorgt voor nogal wat overlast voor mij. Ik woon in een kleine studio en we hebben een gezamenlijke gang en gehorige kamers.

Bijvoorbeeld gisteren: ik ben laatste tijd erg moe en slaap slecht dus ik wou om kwart voor 10 naar bed. Ik heb tot half 12 wakker gelegen van zijn TV en het "gooien" van de deuren. Dit gebeurd vaker als ik eerder naar bed ga als hij naar bed gaat. Ik weet bijna zeker dat hij dit expres doet. Ik hoor hem namelijk vaak zat praten over mij.

Zelf hou ik altijd rekening met hem als ik thuiskom en hij al op bed ligt. Hij geeft ook vaak genoeg aan dat hij mij nooit hoort en nooit hoort thuiskomen.

Van het weekend heb ik bij mijn ouders geslapen om wat slaap in te halen. Dit was redelijk gelukt maar ik ben nu straks weer terug bij af. (reden is dat ik in het weekend in de horeca werk tot laat als extra bijbaan buiten mijn kantoorbaan om en hij er nogal een handje van heeft om de wasmachine om half 10 aan te zetten en de muziek keihard aan te zetten om half 11 en ik dan het hele weekend 6 uurtjes per nacht slaap en ook niet echt uitrust in het weekend)

Ik weet ook dat hij al 6 eerdere bewoners heeft "weggepest" en hij de laatste waarschuwing heeft gekregen voordat ik erin kwam. Nu heb ik zitten zoeken op internet en er is eigenlijk geen enige mogelijkheid dat de verhuurder hem eruit kan gooien.

Het is trouwens een rare vent want hij praat in zichzelf en over mij in zijn eigen kamer. Best eng als je hoort waar hij het allemaal over heeft. Daarom weet ik bijna zeker dat hij zoveel herrie maakt om te "zieken".

Ik wil het best tegen hem zeggen, maar ik mag zijn wasmachine lenen en hij heeft vaker gedreigd dat ik die niet meer mag gebruiken. Tevens gaat hij dan s'morgens met de deuren gooien als hij weggaat. Wat dus ook niet helemaal bevorderend

Optie tot andere huurkamer of appartement is geen optie. Ik zit nu goedkoop en iets anders is er in de omgeving niet te vinden en wil ook niet naar de stad toe.

Heeft er iemand ervaring of tips voor me?
quote:het vervelende is dat ik echt bijna zeker weet dat hij dit doet om mij te zieken en te treiteren en dat vind ik het allerergste.En waarom zou hij dat doen? Jij bent niet het centrum van de wereld. Ik sla soms de deur ook hard dicht als ik in gedachten al in de kamer ben waar ik naartoe op weg ben. En niet om de buren even flink te zieken. Maak jezelf niet zo belangrijk.
quote:lauwssie schreef op 16 april 2013 @ 16:40:

Om even op iedereen te reageren. Hij heeft nu geen last meer van mij en hij hoort mij niet. Volgens mij weet hij nieteens dat ik thuis ben.

Een wasmachinerooster kan ik voorstellen. Hij heeft alleen een baan waarbij als zijn jas vuil is hij die moet wassen, kan dus voorkomen dat hij iedere avond zijn jas moet wassen. Normaal zette ik de wasmachine aan voordat ik naar mijn werk ging en haalde ik hem leeg als ik weer thuiskwam, hij wil alleen niet meer dat er niemand thuis is als de wasmachine aan staat i.v.m. brandgevaar.

Het klopt dat het erg gehorig bij mij is, maar ik weet ondertussen wel wanneer die de deur zacht dicht doet of hard dichtdoet. het vervelende is dat ik echt bijna zeker weet dat hij dit doet om mij te zieken en te treiteren en dat vind ik het allerergste.Dit zijn aannames. Je woont niet in zijn hoofd dus je weet niet of hij last van je heeft. En je weet al helemaal niet of hij je bewust probeert te treiteren. Zelfs als het daadwerkelijk zo is: het helpt niet om hem te zien als boosaardig persoon die erop uit is om je het leven zuur te maken.
quote:lauwssie schreef op 16 april 2013 @ 16:40:

Om even op iedereen te reageren. Hij heeft nu geen last meer van mij en hij hoort mij niet. Volgens mij weet hij nieteens dat ik thuis ben.

Een wasmachinerooster kan ik voorstellen. Hij heeft alleen een baan waarbij als zijn jas vuil is hij die moet wassen, kan dus voorkomen dat hij iedere avond zijn jas moet wassen. Normaal zette ik de wasmachine aan voordat ik naar mijn werk ging en haalde ik hem leeg als ik weer thuiskwam, hij wil alleen niet meer dat er niemand thuis is als de wasmachine aan staat i.v.m. brandgevaar.

Het klopt dat het erg gehorig bij mij is, maar ik weet ondertussen wel wanneer die de deur zacht dicht doet of hard dichtdoet. het vervelende is dat ik echt bijna zeker weet dat hij dit doet om mij te zieken en te treiteren en dat vind ik het allerergste.

Ik denk toch echt dat hier jou probleem zit. Jij denkt dat hij het doet om jou te pesten en daardoor ga jij je meer en meer ergeren.. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker door op deze manier te denken.. En al zou hij het expres doen, dan moet je nog je er niet aan ergeren. Daar heb je alleen jezelf mee.

Ik kan ook een keer per dag bij mijn buurman op de stoep staan omdat hij erg veel lawaai maakt waar ik echt last van heb. Ik heb alleen besloten omdat niet meer te doen, maar door een andere oplossing te zoeken (koptelefoon, oordoppen etc).
TO, je houdt je veel te veel bezig met je buurman en haalt je dingen in je hoofd die er volgens mij niet zijn. Hij zou jou opzettelijk treiteren, gooit deuren dicht (gebeurt mij ook wel eens), wéét wanneer jij op bed ligt, etc etc etc. Ik vind het allemaal heel kinderachtig klinken. Zoek een wasserette of zoek een andere oplossing voor je was. Doe eens wat aardiger tegen je buurman, want je behandelt hem alsof hij De Vijand is. En zit niet te miepen over dat slaaptekort of koop gewoon oordoppen. Ik zou echt knettergek worden van een buurvrouw die EIST dat ik op normale leeftijden muistil ben als tegenprestatie dat zij stil is op tijden dat het normaal is om je gedeist te houden.
quote:Louba schreef op 16 april 2013 @ 16:45:

[...]

En waarom zou hij dat doen? Jij bent niet het centrum van de wereld. Ik sla soms de deur ook hard dicht als ik in gedachten al in de kamer ben waar ik naartoe op weg ben. En niet om de buren even flink te zieken. Maak jezelf niet zo belangrijk.

Mijn eerste appartementje was in een zeer gehorig, oud huis (een 19e-eeuwse kast van een herenhuis dat was onderverdeeld in 6 appartementen). Daar kon het soms (als het stil was in huis) ook klinken alsof een deur heel hard werd dichtgedaan, terwijl dat helemaal niet zo was. Voetstappen op de houten trap konden dan ook best doorklinken, terwijl mensen echt niet overdreven hard stampten ofzo. En de buurman hoorde ik door de vrij dunne muur ook wel eens telefoneren (kon het weliswaar niet verstaan, maar je hoorde wel dat er gesproken werd), of muziek draaien, of de TV aan hebben. Dat was echt niet om mij te pesten en op den duur wen je ook aan die geluiden.

Ik kan me ook niet voorstellen dat die buurman haar zo vijandig gezind is. Immers, waarom zou hij haar dan die wasmachine ter beschikking stellen? Als hij haar écht wilde pesten, zou toch het eerste wat hij zou doen het gebruik van die wasmachine beëindigen, zodat ze met haar wasgoed zou moeten gaan lopen "zeulen"?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik denk dat jij maar lekker weer bij papa en mama moet gaan wonen, die natuurlijk wel muisstil zijn als het prinsesje op bed ligt omdat ze zo hard werkt laat in het weekend.

Ik zeg dit zo flauw omdat jij verwacht dat mensen rekening houden met jouw schema. Er zijn ook heel veel mensen die nachtdiensten werken, moeten al die buren en kinderen daarvan overdag ook stilletjes in een hoekje gaan zitten. En wassen om half 10 en radio aan om half 11 is heel normaal. Koop oordoppen en stop met dingen in je hoofd halen. Of ga echt ergens anders wonen.
Ieuw! wat een enge vent.

zorgen dat je in elk geval NIET afhankelijk bent van hem, enge man, hij probeert je zo te manipuleren!

Dan maar was wassen bij je ouders bijv: maar, hij mag en kan je niet manipuleren! dat mag je niet toelaten!

verder; zou ik het wel aankaarten bij de woningbouw, lijkt mij als hij al 6 bewoners heb weggepest, dat ze er wel degelijk wat aan kunnen doen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven