Geld & Recht alle pijlers

Concurrentiebeding

13-12-2016 16:42 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag, ik werk momenteel als secretaresse bij een verhuurmakelaar in het zuiden van het land. Afgelopen weekend heb ik een sollicitatie verstuurd en ik mag op gesprek komen. De werkzaamheden zijn soortgelijk en het andere bedrijf zit in dezelfde stad. Mijn huidige arbeidscontract heeft een concurrentiebeding wat inhoud dat ik binnen een straal van 15 km niet bij een concurrent mag gaan werken. Heeft het zin om op dat gesprek te gaan of zijn werkgevers hier heel strikt in?

Bedankt alvast en groetjed
Exact PP, daarom ga ik er ook vanuit dat de soep niet zo heet gegeten wordt. Maar de beste manier is natuurlijk om er in onderling overleg uit te komen (zonder betaling).
Voor zover ik het lees brengt de wisseling van baan voor TO geen enorme voordelen met zich mee (niet veel dichter bij huis, geen promotie, enz). De werkgever heeft een lokaal bedrijf in een lokale markt met hevige concurrentie. En in de functie van secretaresse beschikt iemand vrijwel altijd over concurrentiegevoelige informatie. Bovendien is het beding slechts heel lokaal van toepassing, namelijk binnen een beperkte straal. Ik acht de kans daarom best aannemelijk dat de werkgever TO aan het beding houdt en dat een eventuele rechter dat in stand zal houden.
quote:Principe-Prinses schreef op 13 december 2016 @ 19:51:

Mwoah, volgens mij loopt het zo'n vaart niet. Kom op zeg, het gaat niet over een multinational met enorme bedrijfsbelangen. Maar om een doodgewone buurtmakelaar.En het beschermen van het inkomen van een makelaar en zijn/haar personeel zou niet belangrijk zijn ofzo?
quote:-NummerZoveel- schreef op 13 december 2016 @ 20:02:

[...]