Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 6
donderdag 9 maart 2017 om 08:06
Happy new topic!!
Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache
Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money
Deel 5
Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache
Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money
Deel 5
Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
anoniem_221685 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 12:12
50.97% gewijzigd
vrijdag 10 november 2017 om 11:03
Zwartvlekje schreef: ↑10-11-2017 10:01Marana, volgens mij komt die situatie vaker voor dan je denk hoor. Koopopties op huizen zijn zeker binnen families niet heel ongebruikelijk.
Mijn boerenverstand zegt dat dit hetzelfde zou zijn als wanneer je eigen geld in zou leggen. Of een huis koopt met een schenking. Dan is de hypotheek ook lager dan de taxatiewaarde. Ik heb het nog even opgezocht en je hebt recht op rentekorting als je hypotheek lager is dan de marktwaarde. Dat is in jouw situatie het geval, de koopprijs is daarbij niet van belang.
Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat je wel bij de bank moeten kunnen laten zien dat de marktwaarde hoger ligt dan de aankoopprijs.
Ah ja, binnen families zal dat inderdaad wel eens voorkomen, het huis van je ouders voor een prikkie kopen bijvoorbeeld. Fijn om te weten, en zeker iets om aan te kaarten als het zover is dat we een hypotheek afsluiten. Er zal dan toch getaxeerd moeten worden (en de taxatie ligt dan ook hoger dan nu).
vrijdag 10 november 2017 om 11:08
Het huis van je ouders voor een prikkie kopen gaat niet zomaar, er moet een taxatie gedaan worden (liefst ook een taxatie extra door Belastingdienst) en dan kun je daar niet veel van afwijken met de prijs. Schenken kan wel, maar ook daar zitten grenzen aan wat wel en niet belastingvrij mag.
Hier ook een huis voor minder gekocht en toen is de rentekorting meteen meegenomen daarin.
Hier ook een huis voor minder gekocht en toen is de rentekorting meteen meegenomen daarin.
vrijdag 10 november 2017 om 11:34
Daar maak ik me nog wel eens een beetje zorgen over, of het niet als schenking wordt gezien of zo, omdat de prijs zo afwijkt. We hebben een goede uitleg (mocht alles doorgaan he, is nog lang niet zeker of het allemaal lukt) waarom de waarde in het koopcontract zoveel lager is dan de taxatiewaarde tzt. We kopen het niet van familie.
zaterdag 11 november 2017 om 16:57
Marana, de vraag is waarom een overeen gekomen prijs zoveel afwijkt van de taxatie. Weet je waar dat hem in zit? En, zoals gezegd, is een taxatie van de Belastingdienst aan te raden voordat je alles in gang zet, zodat je achteraf niet verrast wordt. Evt kan de Belastingdienst contact opnemen met jullie eigen taxateur om te overleggen over evt grote verschillen.
zaterdag 11 november 2017 om 22:15
Ik snap niet zoveel van eigenhuizen/hypotheken dus laat jullie even lekker uit discussieren.
Ik heb vandaag even kunnen profiteren van singles day door een artikel (als ik zeg wat is het te herkenbaar) voor 2/3 van de eigenlijke prijs te kopen. Mooie deal. Was het perse nodig? Nou nee, maar een cadeautje aan mezelf
.
Vandaag ook de meeste zorgpremies bekend. Jullie al gekeken wat jullie doen? Ik ben er bijna uit, nog even de laatste paar afwachten. Dan heb ik tot nu toe de op 1 na goedkoopste met maximaal eigen risico. Ik kan hier echter wel sparen voor extra'tjes zoals bioscoopbonnen. (Vind het persoonlijk eigenlijk raar voor een zorgverzekeraar maar leuk meegenomen). Neem ook aankomend jaar geen aanvullende verzekering meer. Dit jaar maakte ik er nog winst op, maar volgend jaar gaat dat niet meer lukken, dus dan schrappen we hem maar. Gebruik het toch niet. Oh ja en ik betaal hem vast per jaar, scheelt me weer 1% korting en vermogensbelasting
Ik heb vandaag even kunnen profiteren van singles day door een artikel (als ik zeg wat is het te herkenbaar) voor 2/3 van de eigenlijke prijs te kopen. Mooie deal. Was het perse nodig? Nou nee, maar een cadeautje aan mezelf
Vandaag ook de meeste zorgpremies bekend. Jullie al gekeken wat jullie doen? Ik ben er bijna uit, nog even de laatste paar afwachten. Dan heb ik tot nu toe de op 1 na goedkoopste met maximaal eigen risico. Ik kan hier echter wel sparen voor extra'tjes zoals bioscoopbonnen. (Vind het persoonlijk eigenlijk raar voor een zorgverzekeraar maar leuk meegenomen). Neem ook aankomend jaar geen aanvullende verzekering meer. Dit jaar maakte ik er nog winst op, maar volgend jaar gaat dat niet meer lukken, dus dan schrappen we hem maar. Gebruik het toch niet. Oh ja en ik betaal hem vast per jaar, scheelt me weer 1% korting en vermogensbelasting
zondag 12 november 2017 om 00:56
Skye_ schreef: ↑11-11-2017 16:57Marana, de vraag is waarom een overeen gekomen prijs zoveel afwijkt van de taxatie. Weet je waar dat hem in zit? En, zoals gezegd, is een taxatie van de Belastingdienst aan te raden voordat je alles in gang zet, zodat je achteraf niet verrast wordt. Evt kan de Belastingdienst contact opnemen met jullie eigen taxateur om te overleggen over evt grote verschillen.
Ja er is een heel goede verklaring voor die lagere prijs. We kopen het niet van familie of zo.
Waarom een taxatie van de Belastingdienst?
zondag 12 november 2017 om 09:30
welke site gebruik jij voor het vergelijken van die zorgpremies? ik zie door de bomen het bos niet meer...RP7 schreef: ↑11-11-2017 22:15Ik snap niet zoveel van eigenhuizen/hypotheken dus laat jullie even lekker uit discussieren.
Ik heb vandaag even kunnen profiteren van singles day door een artikel (als ik zeg wat is het te herkenbaar) voor 2/3 van de eigenlijke prijs te kopen. Mooie deal. Was het perse nodig? Nou nee, maar een cadeautje aan mezelf.
Vandaag ook de meeste zorgpremies bekend. Jullie al gekeken wat jullie doen? Ik ben er bijna uit, nog even de laatste paar afwachten. Dan heb ik tot nu toe de op 1 na goedkoopste met maximaal eigen risico. Ik kan hier echter wel sparen voor extra'tjes zoals bioscoopbonnen. (Vind het persoonlijk eigenlijk raar voor een zorgverzekeraar maar leuk meegenomen). Neem ook aankomend jaar geen aanvullende verzekering meer. Dit jaar maakte ik er nog winst op, maar volgend jaar gaat dat niet meer lukken, dus dan schrappen we hem maar. Gebruik het toch niet. Oh ja en ik betaal hem vast per jaar, scheelt me weer 1% korting en vermogensbelasting![]()
zondag 12 november 2017 om 12:48
Independer?gemberpannekoek schreef: ↑12-11-2017 09:30welke site gebruik jij voor het vergelijken van die zorgpremies? ik zie door de bomen het bos niet meer...
Nu alle prijzen bekend zijn denk ik niet dat ik ga overstappen. Ik zit bij menzis en die hebben nog steeds de goedkoopste basisverzekering.
Ik houdt mij eigen risico op 385 en heb geen aanvullende verzekeringen. Ik heb wel wat maar met al die pakketten ben ik duurder uit dan wanneer ik zelf betaal.
zondag 12 november 2017 om 12:53
Ik stap om principiële redenen niet over. Ik heb niet de goedkoopste maar wel de beste verzekering, vind ik. Met de beste voorwaarden en een restitutiepolis (dus ik ben altijd vrij om mijn eigen zorgverlener te kiezen).
Ik heb sinds vorig jaar geen aanvullend pakket meer, en dat heb ik niet gemist. Ik heb al een paar jaar mijn eigen risico maximaal, en kom jaarlijks nog niet eens boven de verplichte 385 euro uit, dus die winst heb ik er ook allang uit.
Ik heb sinds vorig jaar geen aanvullend pakket meer, en dat heb ik niet gemist. Ik heb al een paar jaar mijn eigen risico maximaal, en kom jaarlijks nog niet eens boven de verplichte 385 euro uit, dus die winst heb ik er ook allang uit.
zondag 12 november 2017 om 14:00
Ik denk dat wij ook bij Menzis blijven. Daar zijn we al jaren bij en het bevalt goed. Ook kunnen wij gebruik maken van een collectiviteit. Ik heb wel een tandartsverzekering die blijft wel. De aanvullende verzekering twijfel ik nog over. Eigen risico kom ik niet boven die 385 uit, maar durf het risico om hem hoger te zetten niet te nemen. Een buffer om het te betalen als ik wel in het ziekenhuis kom heb ik niet.
Momenteel zit ik wel in een goede marktplaatsflow. Verdien geen hoge bedragen, maar als ik alles bij elkaar optel en iedereen houd zich aan de afspraken heb ik in een week tijd toch 100 euro verdiend.
Momenteel zit ik wel in een goede marktplaatsflow. Verdien geen hoge bedragen, maar als ik alles bij elkaar optel en iedereen houd zich aan de afspraken heb ik in een week tijd toch 100 euro verdiend.
zondag 12 november 2017 om 15:59
@gemberpannenkoek ik zoek op de verschillende zorgverzekeraars, durf wel te zeggen dat ik bijna alle labels ken door mijn werk. Ik weet inmiddels wel een beetje waar ik absoluut niet hoef te kijken ivm de premie en sommige principieel niet. Zorgwijzer.nl is een nuttige vergelijker, en minder afhankelijk van subsidies dan independer (achmea kuch).
Let op dat die sites geen rekening houden met collectiviteit. Ik heb bij Menzis PMA collectiviteit (is voor iedereen) en krijg dan einde van het jaar 33 euro terug. Ook niet de beste verzekeraar, ik zou eigenlijk principieel naar DSW willen maar die zijn toch iets duurder. Misschien dat ik het nog doe, nog even over denken.
Let op dat die sites geen rekening houden met collectiviteit. Ik heb bij Menzis PMA collectiviteit (is voor iedereen) en krijg dan einde van het jaar 33 euro terug. Ook niet de beste verzekeraar, ik zou eigenlijk principieel naar DSW willen maar die zijn toch iets duurder. Misschien dat ik het nog doe, nog even over denken.
zondag 12 november 2017 om 17:04
Ik heb ook een Menzis PMA zorgverzekering, en denk dat ik daar blijf. Ben momenteel wel tevreden met de vergoedingen. De enige waar ik principieel echt niet heen wil is Achmea. Wel lang gelopen, omdat ik bij Agis heb gewerkt en daardoor een collectiviteit kreeg. Maar heb daardoor ook uit de eerste hand meegekregen hoe ze daar met werknemers omgaan en daar wil ik in ieder geval niet bewust aan meewerken. Of ze dat soort acties bij andere verzekeraars niet ook uithalen weet ik niet, maar bij hen wéét ik het, en dan kan ik het voor mezelf niet goedpraten dat ik daar wel geld aan (uit-)geef.
zondag 12 november 2017 om 17:12
Independer is inderdaad niet onafhankelijk, maar gelieerd aan Achmea. Dat is ook waarom ik niet van vergelijkingssites, je weet vaak niet waar ze banden mee hebben en of de info wel zo betrouwbaar is dus. Zelf de voorwaarden induiken dus en goed zoeken waar je gebruik kunt maken van collectiviteiten.RP7 schreef: ↑12-11-2017 15:59@gemberpannenkoek ik zoek op de verschillende zorgverzekeraars, durf wel te zeggen dat ik bijna alle labels ken door mijn werk. Ik weet inmiddels wel een beetje waar ik absoluut niet hoef te kijken ivm de premie en sommige principieel niet. Zorgwijzer.nl is een nuttige vergelijker, en minder afhankelijk van subsidies dan independer (achmea kuch).
Er is een nieuw label vanaf 2018: Caresq
zondag 12 november 2017 om 18:46
schattigmeisje schreef: ↑12-11-2017 17:04Ik heb ook een Menzis PMA zorgverzekering, en denk dat ik daar blijf. Ben momenteel wel tevreden met de vergoedingen. De enige waar ik principieel echt niet heen wil is Achmea. Wel lang gelopen, omdat ik bij Agis heb gewerkt en daardoor een collectiviteit kreeg. Maar heb daardoor ook uit de eerste hand meegekregen hoe ze daar met werknemers omgaan en daar wil ik in ieder geval niet bewust aan meewerken. Of ze dat soort acties bij andere verzekeraars niet ook uithalen weet ik niet, maar bij hen wéét ik het, en dan kan ik het voor mezelf niet goedpraten dat ik daar wel geld aan (uit-)geef.
Ik heb met met verschillende verzekeraars zo iets, maar dan ivm omgang met de zorgverleners. Zilveren kruis (achmea), CZ en VGZ zijn sowieso daarom voor mij uitgesloten inclusief hun labels. Ze hebben bijna allemaal wel iets hoor. Ook menzis maar die is dan nog de goedkoopste dus eigenbelang. En ik heb in 2017 nog winst kunnen maken op mijn aanvullende verzekering.
DSW doet aan die gekkigheid niet mee. Daarom zou twijfel ik nog om voor hogere premie daarheen te gaan. Gewoon uit principe.
zondag 12 november 2017 om 19:00
Het is alweer even geleden dus ik weet het niet precies meer. Maar wat handig is is om te weten of de Belastingdienst akkoord is voordat je een huis aankoopt. En zo kwam het bij ons erop neer dat iemand van de Belastingdienst langskwam voor taxatie, heeft ook overleg gehad met onze taxateur.
zondag 12 november 2017 om 19:13
Als je een huis sterk onder de taxatie waarde koopt kan dit worden gezien als een schenking en moet er dus evt. schenkingsbelasting worden betaald.Skye_ schreef: ↑12-11-2017 19:00Het is alweer even geleden dus ik weet het niet precies meer. Maar wat handig is is om te weten of de Belastingdienst akkoord is voordat je een huis aankoopt. En zo kwam het bij ons erop neer dat iemand van de Belastingdienst langskwam voor taxatie, heeft ook overleg gehad met onze taxateur.
zondag 12 november 2017 om 20:44
Maar hoe moet je hier als 'gewone' consument achter komen?RP7 schreef: ↑12-11-2017 18:46Ik heb met met verschillende verzekeraars zo iets, maar dan ivm omgang met de zorgverleners. Zilveren kruis (achmea), CZ en VGZ zijn sowieso daarom voor mij uitgesloten inclusief hun labels. Ze hebben bijna allemaal wel iets hoor. Ook menzis maar die is dan nog de goedkoopste dus eigenbelang. En ik heb in 2017 nog winst kunnen maken op mijn aanvullende verzekering.
DSW doet aan die gekkigheid niet mee. Daarom zou twijfel ik nog om voor hogere premie daarheen te gaan. Gewoon uit principe.
Ik overweeg nu Zorg en Zekerheid, is die OK?
zondag 12 november 2017 om 21:33
Dat kom je bijna niet te weten als 'gewone' consument (eigenlijk aparte term als het over zorg gaat, maar even geen beter alternatief). Probleem is een beetje dat vaak een soort zwijgclausule in de contracten staat. Er zijn wel verschillende wegen om enigzins meer duidelijkheid te krijgen. Morgen is er bijvoorbeeld weer een item bij Radar over de zorgcontracten, beroepsverenigingen van beroepen in de zorg uiten zich soms, via social media zijn er enkele die zich durven uiten. Echter dan moet je de wegen weten. Vorig jaar is er bij een programma zorg.nu ook vrij veel, en best diepgaangde aandacht besteed aan verschillende problemen.gemberpannekoek schreef: ↑12-11-2017 20:44Maar hoe moet je hier als 'gewone' consument achter komen?
Ik overweeg nu Zorg en Zekerheid, is die OK?
Zorg en zekerheid zijn een kleine verzekering. Hier kun je een beetje inzicht krijgen in hoe dat in elkaar steekt, wie waar label van zijn: https://www.zorgwijzer.nl/faq/welke-zor ... rs-zijn-er
Zoals je dan ziet is dat zorg en zekerheid een klein op zichzelf staand label is. Ik heb hier eigenlijk niet direct klachten over gehoord vanuit beroepsoogpunt. Als consument geen ervaring mee.
zondag 12 november 2017 om 22:00
Ik wil misschien ook wel overstappen. We zitten sinds een paar jaar bij Zilveren Kruis Achmea, die was van de reguliere verzekeraars de goedkoopste wegens collectiviteitskorting. Maar die korting verdwijnt nu, dus dan liggen de kaarten ook weer anders. En als ik jullie posts lees dan is het ook niet de beste verzekeraar (al heb ik zelf nooit problemen met ze gehad en met Centraal Beheer Achmea zelfs zeer goede ervaringen op het gebied van auto- en rechtsbijstandsverzekering).
En spuit11 over het huis van Marana: ze kijken voor de korting (of eigenlijk: minder opslag) puur naar het percentage hypotheek t.o.v. taxatiewaarde / WOZ waarde. Dus dat klinkt gunstig voor je! Wel mogen ze zelf hun eisen stellen wat betreft wat ze accepteren als taxatierapport, dus daar moet je wel goed op letten. Als het door jullie gekocht is dan beïnvloedt dat ook weer de taxatie: bij ons is altijd ook de laatste aankoopwaarde van het huis zelf als een van de onderdelen meegenomen in de taxatie en bepaling van de WOZ waarde. De laatste aankoopprijs is over het algemeen namelijk een heel goede indicator van de waarde, meer dan de aankoopprijs van andere woningen in de buurt. Ik zou me dus kunnen voorstellen dat ze eisen dat je een taxatierapport levert van na de aankoop / waar jullie aankoopprijs in is meegenomen en dan kom je dus lager uit dan je gehoopt had.
Verder losstaand hiervan inderdaad heel goed opletten m.b.t. de belastingdienst, als zij de aankoopprijs niet reeel vinden t.o.v. de waarde dan zien ze het verschil als schenking en zullen ze er schenkbelasting over rekenen.
En spuit11 over het huis van Marana: ze kijken voor de korting (of eigenlijk: minder opslag) puur naar het percentage hypotheek t.o.v. taxatiewaarde / WOZ waarde. Dus dat klinkt gunstig voor je! Wel mogen ze zelf hun eisen stellen wat betreft wat ze accepteren als taxatierapport, dus daar moet je wel goed op letten. Als het door jullie gekocht is dan beïnvloedt dat ook weer de taxatie: bij ons is altijd ook de laatste aankoopwaarde van het huis zelf als een van de onderdelen meegenomen in de taxatie en bepaling van de WOZ waarde. De laatste aankoopprijs is over het algemeen namelijk een heel goede indicator van de waarde, meer dan de aankoopprijs van andere woningen in de buurt. Ik zou me dus kunnen voorstellen dat ze eisen dat je een taxatierapport levert van na de aankoop / waar jullie aankoopprijs in is meegenomen en dan kom je dus lager uit dan je gehoopt had.
Verder losstaand hiervan inderdaad heel goed opletten m.b.t. de belastingdienst, als zij de aankoopprijs niet reeel vinden t.o.v. de waarde dan zien ze het verschil als schenking en zullen ze er schenkbelasting over rekenen.
zondag 12 november 2017 om 22:22
zondag 12 november 2017 om 23:10
nicole123 schreef: ↑12-11-2017 22:00En spuit11 over het huis van Marana: ze kijken voor de korting (of eigenlijk: minder opslag) puur naar het percentage hypotheek t.o.v. taxatiewaarde / WOZ waarde. Dus dat klinkt gunstig voor je! Wel mogen ze zelf hun eisen stellen wat betreft wat ze accepteren als taxatierapport, dus daar moet je wel goed op letten. Als het door jullie gekocht is dan beïnvloedt dat ook weer de taxatie: bij ons is altijd ook de laatste aankoopwaarde van het huis zelf als een van de onderdelen meegenomen in de taxatie en bepaling van de WOZ waarde. De laatste aankoopprijs is over het algemeen namelijk een heel goede indicator van de waarde, meer dan de aankoopprijs van andere woningen in de buurt. Ik zou me dus kunnen voorstellen dat ze eisen dat je een taxatierapport levert van na de aankoop / waar jullie aankoopprijs in is meegenomen en dan kom je dus lager uit dan je gehoopt had.
Normaal gesproken is de aankoopprijs inderdaad een reeele schatting van de waarde. In ons geval is de prijs al ruim voor de overdracht overeengekomen. Mogelijk kunnen we pas over 2 jaar de overdracht laten plaatsvinden. Er is een hele duidelijke reden voor de lagere waarde op het moment van prijsbepaling.
Als ik al jullie opmerkingen zo lees ben ik er niet bang. Het komt wel goed, zowel met de rentekorting als met de belastingdienst. Nu alleen nog minstens een paar maanden, mogelijk dus zelfs 2 jaar duimen dat we het daadwerkelijk kunnen kopen.
zondag 12 november 2017 om 23:20
Promovendum is 1 van de labels die wordt overgenomen door de nieuwe zorgverzekeraar Caresq. Even goed opletten dus of de voorwaarden niet erg veranderen. En of die korting nog blijft gelden.
Ik heb vandaag mijn nieuwe premie gekregen. Mijn verzekeraar verhoogt de premie met enkele euro’s per maand. Balen, maar het is niet anders, de principiële redenen vind ik zwaar wegen in dit geval.
Bij de zorgzoeker van Zilveren Kruis Achmea kun je zien met welke zorgverleners in jouw omgeving ze een contract hebben. Ik heb even gezocht naar mijn huisarts, fysiotherapeut, ziekenhuis, tandarts en apotheek. Het valt mij op dat ik met een basisbudgetpolis niet in ieder ziekenhuis terecht kan, met een basiszekerpolis staan er nog een aantal vraagtekens bij de ziekenhuis (waar een rood kruis staat bij budget). Heel opvallend is dat voor de apotheek alles hier in de omgeving een vraagteken heeft?
maandag 13 november 2017 om 07:02
Komt waarschijnlijk ook omdat de contracten nog niet allemaal getekend zijn voor 2018. Dat is ieder jaar nog zo in november. Kijk in januari opnieuw, dan zullen ze waarschijnlijk rond zijn._Marana_ schreef: ↑12-11-2017 23:20Promovendum is 1 van de labels die wordt overgenomen door de nieuwe zorgverzekeraar Caresq. Even goed opletten dus of de voorwaarden niet erg veranderen. En of die korting nog blijft gelden.
Ik heb vandaag mijn nieuwe premie gekregen. Mijn verzekeraar verhoogt de premie met enkele euro’s per maand. Balen, maar het is niet anders, de principiële redenen vind ik zwaar wegen in dit geval.
Bij de zorgzoeker van Zilveren Kruis Achmea kun je zien met welke zorgverleners in jouw omgeving ze een contract hebben. Ik heb even gezocht naar mijn huisarts, fysiotherapeut, ziekenhuis, tandarts en apotheek. Het valt mij op dat ik met een basisbudgetpolis niet in ieder ziekenhuis terecht kan, met een basiszekerpolis staan er nog een aantal vraagtekens bij de ziekenhuis (waar een rood kruis staat bij budget). Heel opvallend is dat voor de apotheek alles hier in de omgeving een vraagteken heeft?