Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

dinsdag 4 augustus 2015 om 13:14
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
zondag 30 augustus 2015 om 20:52
Wij hielden van de gezamenlijke rekening geld over, dus we zijn mooi binnen de budgetten gebleven (ik wil alleen nog even alles nakijken en kijken waarop we op bespaard hebben, we proberen namelijk minder geld aan boodschappen uit te geven) en het geld wat 'over' was naar de spaarrekening geboekt.
Verder heb ik mijn persoonlijke spaardoel voor dit jaar nu al gehaald, dus daar ben ik ook trots op.
Voornemen voor volgende maand blijft het bewust omgaan met het boodschappenbudget en daar wat minder van uit te geven. Ik heb namelijk nu budgetten opgesteld op wat we gemiddeld uitgaven het afgelopen jaar en ik wil nu een paar maanden kijken wat we uitgeven als we er wat bewuster mee omgaan en misschien kan het budget dan naar beneden worden bijgesteld.
Goed bezig Maiskip!
Verder heb ik mijn persoonlijke spaardoel voor dit jaar nu al gehaald, dus daar ben ik ook trots op.
Voornemen voor volgende maand blijft het bewust omgaan met het boodschappenbudget en daar wat minder van uit te geven. Ik heb namelijk nu budgetten opgesteld op wat we gemiddeld uitgaven het afgelopen jaar en ik wil nu een paar maanden kijken wat we uitgeven als we er wat bewuster mee omgaan en misschien kan het budget dan naar beneden worden bijgesteld.
Goed bezig Maiskip!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

zondag 30 augustus 2015 om 21:27
Ik doe in september mee met "savetember" oftewel proberen zoveel mogelijk te (be)sparen. Hopelijk lukt het. Mijn man zijn bespaar-mojo is helaas even weg. Althans, vanmiddag liep hij er heel erg over te mopperen, nu zegt hij dat hij er niet echt enthousiast van word. Ach, een goed nachtje slapen en dan zal hij het ook wel weer leuk vinden.... Ik heb soms ook dagen dat ik echt geen zin heb om te knieperen eigenlijk.

zondag 30 augustus 2015 om 21:50
Komende maanden koop ik geen kleding meer. Heb zelfs voor de 'zomervakantie' genoeg jurkjes en korte broeken.
Winterjas is in april naar de stomerij gegaan en hangt fris en gemaakt in de kast.
Het enige wat we nu nog willen aanschaffen is een bank voor achter het bed (kunnen we ook zelf maken) en rolgordijnen voor op de vliering.
Wel komt de cv-man nog langs voor een verwarming in de keuken. Zal denk ¤200,- kosten maar dan is dat weer geregeld en kunnen we dat afstrepen.
Winterjas is in april naar de stomerij gegaan en hangt fris en gemaakt in de kast.
Het enige wat we nu nog willen aanschaffen is een bank voor achter het bed (kunnen we ook zelf maken) en rolgordijnen voor op de vliering.
Wel komt de cv-man nog langs voor een verwarming in de keuken. Zal denk ¤200,- kosten maar dan is dat weer geregeld en kunnen we dat afstrepen.
maandag 31 augustus 2015 om 09:41
Hier afgelopen maand 500 extra "gespaard" (oftewel niet extra uitgegeven). Gaat komende mnd niet lukken, gaan n duur muziekinstrument kopen en komend weekend zijn we een keertje met z'n 2en (gebeurt niet vaak dat de kids samen gaan logeren) en dan gaan we wel ff wat leuks doen samen en heb dan ook geen zin om op een euro te kijken...
Vorige week de kledingvoorraad van de kinderen nagekeken, die hebben zat voor komende winter. En winterjassen had ik in juli al binnen, beide van goede merken maar met iets van 75 %korting.
Vorige week de kledingvoorraad van de kinderen nagekeken, die hebben zat voor komende winter. En winterjassen had ik in juli al binnen, beide van goede merken maar met iets van 75 %korting.

maandag 31 augustus 2015 om 09:53
Ik moet er ook weer eens voor gaan zitten. Afgelopen maanden waren nogal warrig met de verhuizing en nog steeds zijn er zaken niet afgerond (eindafrekeningen, kluskosten). Zo'n hekel heb ik daaraan, ben gelijk mijn overzicht kwijt. Toch maar even voor gaan zitten straks en deze maand het bijhouden weer oppakken.

maandag 31 augustus 2015 om 11:53
quote:lechatrose schreef op 31 augustus 2015 @ 09:53:
Ik moet er ook weer eens voor gaan zitten. Afgelopen maanden waren nogal warrig met de verhuizing en nog steeds zijn er zaken niet afgerond (eindafrekeningen, kluskosten). Zo'n hekel heb ik daaraan, ben gelijk mijn overzicht kwijt. Toch maar even voor gaan zitten straks en deze maand het bijhouden weer oppakken.
Hier ook, wat een verschikking zeg, denk je alles gehad te hebben, komt er weer een of andere eindafrekening.. Of nog een nieuwe lamp voor de gang, of toch vast die extra vriezer bestellen, of dat klepraampje dat verrot is, of....
Had gehoopt deze maand weer wat te kunnen sparen ipv van de spaar af te moeten halen maar ben er bang voor aangezien er ook een kleine dame onderweg is en er dus ook nog geboortekaartjes besteld moeten worden..
Hier ook, wat een verschikking zeg, denk je alles gehad te hebben, komt er weer een of andere eindafrekening.. Of nog een nieuwe lamp voor de gang, of toch vast die extra vriezer bestellen, of dat klepraampje dat verrot is, of....
Had gehoopt deze maand weer wat te kunnen sparen ipv van de spaar af te moeten halen maar ben er bang voor aangezien er ook een kleine dame onderweg is en er dus ook nog geboortekaartjes besteld moeten worden..
maandag 31 augustus 2015 om 12:19
Hier ook een dure maand gehad door verbouwing boven (vloer, behang, verf, gordijnen), nieuwe kasten.
Dat tikt aardig aan.
Maar als dit af is, hebben we in 5 jaar tijd ongeveer het hele huis verbouwd op de badkamer na. En die kan nog wel een jaar of 2 mee dus voorlopig lekker sparen
Al verwacht ik komende maanden ook nog wel extra geld uit te geven, hier ook een baby op komst (nu 31 weken). Maar, ik koop geen of weinig kleren, er is toch bijna niets dat nu en na de bevalling past. Dus dat bespaart weer he
Dat tikt aardig aan.
Maar als dit af is, hebben we in 5 jaar tijd ongeveer het hele huis verbouwd op de badkamer na. En die kan nog wel een jaar of 2 mee dus voorlopig lekker sparen
Al verwacht ik komende maanden ook nog wel extra geld uit te geven, hier ook een baby op komst (nu 31 weken). Maar, ik koop geen of weinig kleren, er is toch bijna niets dat nu en na de bevalling past. Dus dat bespaart weer he

maandag 31 augustus 2015 om 12:21
quote:bieno schreef op 31 augustus 2015 @ 11:53:
[...]
Had gehoopt deze maand weer wat te kunnen sparen ipv van de spaar af te moeten halen maar ben er bang voor aangezien er ook een kleine dame onderweg is en er dus ook nog geboortekaartjes besteld moeten worden..Ja hier ook. Of een eindafrekening, of de factuur van de loodgieter/schilder/klusjesman komt nog, ik heb liever alles meteen achter de rug. Betalen moet je toch.
[...]
Had gehoopt deze maand weer wat te kunnen sparen ipv van de spaar af te moeten halen maar ben er bang voor aangezien er ook een kleine dame onderweg is en er dus ook nog geboortekaartjes besteld moeten worden..Ja hier ook. Of een eindafrekening, of de factuur van de loodgieter/schilder/klusjesman komt nog, ik heb liever alles meteen achter de rug. Betalen moet je toch.

maandag 31 augustus 2015 om 14:30
bij mij loopt de financiele maand van de 19e tot de 19e omdat ik dan mijn salaris krijg. De maand augustus was door de vakanties desastreus. De eerste tien dagen gingen goed maar helaas heb ik sinds dit jaar twee studerenden kinderen en die kosten geld, veel geld. Eigenlijk valt er niet tegenop te bezuinigen.....de jongste is nog geen 18 dus naast boeken en collegegeld komen er ook nog reiskosten bij omdat ze nog geen recht heeft op een OV-kaart.
Hoe doe je trouwens mee aan Savetember Bumba? Is daar ergens een site of platform voor met 'spelregels'?
Hoe doe je trouwens mee aan Savetember Bumba? Is daar ergens een site of platform voor met 'spelregels'?

maandag 31 augustus 2015 om 15:10
Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben met zulke hoge kosten!! Bij ons wordt volgende maand laminaat geplaatst, ook best duur. Maar het moet echt gebeuren, onze woonkamer is / was zo kil! Daarna nog gordijnen en dan is het echt eveñ afgelopen met uitgeven!!
@shisensa: het gaat via het forum van mr money mustache. Ik heb me opgegeven maar weet ook nog niet zo goed hoe het gaat lopen...
@shisensa: het gaat via het forum van mr money mustache. Ik heb me opgegeven maar weet ook nog niet zo goed hoe het gaat lopen...

maandag 31 augustus 2015 om 15:25
Wij moesten ook wat aan het huis doen en we hadden het doel om toch een bepaald bedrag op de spaarrekening te houden. Dat is gehaald We hebben dus nog een aardig bedrag op de spaarrekening staan, ondanks de uitgaven. Op naar de volgende "verbouwing", we kijken nog naar een inloopkast, een gashaard (we hebben nu een open haard) en het opknappen van de hal. Helaas komt er eerst wat anders tussendoor: na die bui van gisteren hebben we een soort van sinkhole in de voortuin waarbij bleek dat de regenpijp gescheurd is. Dat moet eerst, maar ik verwacht niet dat dat heel duur is.

maandag 31 augustus 2015 om 21:26
Manlief begint het consuminderen ook te leren. Gister in de Ikea gekeken voor een plank (voor achter de nieuwe schoenenkast) in de rommelhoek i.p.v. in een stelling te kijken. Vandaag had hij 2 glutenvrije broden gekocht. Normaal kosten ze ¤ 3.89 per stuk. Hadden een 35% sticker dus hij heeft er 2 meegenomen ( en in de vriezer gedaan). We proberen nog steeds aan ons budget van ¤ 40,- te houden en het gaat weer lukken. Ondanks dat ik steeds meer glutenvrij moet eten ( reageer ook al slecht op speltbrood). GTA's staan weer op het lijstje en zojuist bericht gekregen dat de Coca Cola goed is gekeurd.
Morgen ga ik voor de Orangina en Skyr.
Hebben gisteravond voor ¤ 55,- met zijn 2 gegeten en hebben iets te veel leuke dingen budget gebruikt. Dat nemen we deze maand weer in mindering.
Morgen ga ik voor de Orangina en Skyr.
Hebben gisteravond voor ¤ 55,- met zijn 2 gegeten en hebben iets te veel leuke dingen budget gebruikt. Dat nemen we deze maand weer in mindering.

maandag 31 augustus 2015 om 22:13
Gloeiende gloeiende, mijn laminaat bolt op bij de wasmachine. Dit terwijl er geen lek zit bij de slangen of de ingang van de leiding, dus het zit waarschijnlijk onder de vloer. Zal wel door dat noodweer komen. De lekkage zat onder de lekbak. Lekbak zelf kurkdroog. Wtf..
Argh!
Weet iemand of laminaat per gedeelte te vervangen valt of dat je de hele reutemeteut eruit moet halen?
Heb namelijk een open keuken
Vloer is nog maar drie jaar oud.
Argh!
Weet iemand of laminaat per gedeelte te vervangen valt of dat je de hele reutemeteut eruit moet halen?
Vloer is nog maar drie jaar oud.

maandag 31 augustus 2015 om 22:19
quote:broodtrommel schreef op 31 augustus 2015 @ 22:13:
Gloeiende gloeiende, mijn laminaat bolt op bij de wasmachine. Dit terwijl er geen lek zit bij de slangen of de ingang van de leiding, dus het zit waarschijnlijk onder de vloer. Zal wel door dat noodweer komen. De lekkage zat onder de lekbak. Lekbak zelf kurkdroog. Wtf..
Argh!
Vloer is nog maar drie jaar oud.Kan gedeeltelijk vervangen worden als je het niet gelijmd hebt en je hebt nog liggen of valt te bestellen.
Argh!
Vloer is nog maar drie jaar oud.Kan gedeeltelijk vervangen worden als je het niet gelijmd hebt en je hebt nog liggen of valt te bestellen.

maandag 31 augustus 2015 om 22:30
Ah, wat balen voor iedereen, overal kosten
. Wij gaan ook een paar dure maanden tegemoet: ik heb net mijn zuurverdiende spaargeld overgeboekt naar de notaris omdat we geen zin hebben om 250 euro te betalen voor de bankgarantie, en dit wordt gewoon verrekend met de koopsom. Dat is toch weer mooi bespaard... Maar het voelt wel heel kaal, zo'n schep minder geld op je rekening! Bah! En de komende tijd komen er dus ook andere kosten aan: een nieuwe keuken (Ikea), tegelvloer (maar 4m2, dus ik hoop op Marktplaats), verf en behang, de hele reutemeteut.. En vooral die kleine dingen tikken zo hard aan: hier 50 euro, daar 20... En dan ben je opeens 2000 euro kwijt. Maar ik heb er wel heel veel zin in

maandag 31 augustus 2015 om 22:35
quote:Goede-Fee schreef op 31 augustus 2015 @ 22:19:
[...]
Kan gedeeltelijk vervangen worden als je het niet gelijmd hebt en je hebt nog liggen of valt te bestellen.
Valt wel te bestellen, echter wel gelijmd....
Via de winkel had ik iemand ingehuurd en toen ik terug kwam zag ik af en toe wat bruinig smeersel tussen de voegen. Neem dus aan dat dat de lijm was. Niet zelf om gevraagd. Anders zou ik het niet weten. Ben zelf totaal niet handig.
[...]
Kan gedeeltelijk vervangen worden als je het niet gelijmd hebt en je hebt nog liggen of valt te bestellen.
Valt wel te bestellen, echter wel gelijmd....
Via de winkel had ik iemand ingehuurd en toen ik terug kwam zag ik af en toe wat bruinig smeersel tussen de voegen. Neem dus aan dat dat de lijm was. Niet zelf om gevraagd. Anders zou ik het niet weten. Ben zelf totaal niet handig.