Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
quote:Jenette schreef op 30 november 2015 @ 09:01:

Ik ga niet op sjiek voor 2 dagen per jaar die toch al duurder zijn dan normaal. Ik trek gewoon aan wat ik heb hangen en mijn aanwezigheid moet voldoende zijn. Als men mij op kosten wil jagen doe ik niet mee.Het gaat om samenzijn en niet om de kleding.

Ik gebruik de kerstballen die ik al heb, want daar heb ik ooit veel geld aan uitgegeven. Dus de economie wordt door mij niet extra gespekt, wat ze dus wel hopen met de feestdagen.Ik koop wel altijd nieuwe kleding met kerst maar wel iets wat ik daarna ook kan dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 30 november 2015 @ 09:13:

[...]

Ik koop wel altijd nieuwe kleding met kerst maar wel iets wat ik daarna ook kan dragen.Hier ook hetzelfde, daarna voor een verjaardag of etentje.
Prrrr, mauw miawwwww.
Dat is slim. En kleding van vorig jaar die je weinig dagelijks draagt is nu ook zo goed als nieuw. Het staat me tegen dat vooral de commercie er belang bij heeft. Al die speciale kerstkleding en we kopen het massaal.
Mot met to
Dit jaar moet ik werken met Kerst, dus geen familieverplichtingen. Lekker makkelijk. Ik koop eigenlijk nooit nieuwe kleren speciaal voor kerst, maar trek meestal wel iets feestelijks aan. Behalve als we naar mijn ouders of zijn ouders gaan, omdat de honden bij beide dusdanig blij zijn ons te zien dat panty's dat bijvoorbeeld nooit overleven Kan me best voorstellen dat je iets nieuws koopt, maar dan wel iets dat je daarna ook nog prima aankan. Kan me bijvoorbeeld ook niet goed voorstellen dat mensen iets speciaal voor een bruiloft (van een collega ofzo, niet iets heel speciaals als je dochter) kopen dat ze daarna eigenlijk nooit meer aan kunnen trekken
Wat voor budget hebben jullie voor het eten tijdens kerst?

Wij brunchen 1 dag bij mijn zusje en een dag eten we bij mijn ouders.

Nu willen we op kerstavond dus lekker koken maar ik weet niet wat voor budget ik hiervoor nodig heb.
Wij hadden nooit een kerstboom omdat we daar geen ruimte voor hadden. Dit is het eerste jaar dat het evt zou kunnen. En nu twijfel ik of ik de volle pond ga betalen voor een neppert (echte vind ik sielug) of dat ik na de kerst een boom in de sale koop.

Ik koop ook geen nieuwe kleren voor kerst. Als we naar familie gaan doen we gewoon iets leuks aan wat al in de kast hangt. En naar het kerstgala van mijn vriends werk heb ik een aantal cocktailjurken die ik elk jaar afwissel.
Oh, en welke kringloop ben je geweest Maiskip?
Waarom is een echte zieliger dan een neppe? Een goed beheerd kertbomenbos is niet zon aanslag op het mileu (ok de boom gaan dood, maar wordt herplant). Terwijl voor nepperts juist fossiele brandstoffen en ertsen gebruikt worden. Bij echte bomen zijn de kosten kleiner 9wat kunstmest wellicht en transport, maar dat transport zit ook in een neppe).

Bedoel ik niet aanvallend hoor, maar juist voor het milieu zou ik altijd voor een echte gaan.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
@Moondancer. de vintagestore in Heemstede. Verbaasde me eerlijk gezegd over wat ze allemaal verkochten ( mooie kwaliteit).

Mijn winterjas wordt slecht en heb hem al diverse malen laten repareren. Na het seizoen ga ik naar de kringloop voor een nieuwe
Wij hebben ooit kort na nieuwjaar een kunstboom voor de helft bij de Hema gekocht, maar deze heb ik weggeven omdat een echte boom toch de voorkeur heeft. Ik wilde nooit een kunstboom, wens van mijn partner. Maar tegenwoordig dus een boom met kluit, zetten we na afloop in de tuin, maar tot nu toe heeft geen enkele een tweede kerst gered. Alleen het samen kopen van de boom met de kinderen, samen versieren, kerstkransjes erin hangen die ze af en toe er een uit mogen halen en hun eigengemaakte versiersels vind ik meer dan de moeite waard.

Ik heb geen budget voor kerst. De ene keer is het bij ons, dan weer ergens anders. Dat maakt nogal uit voor de financien. Maar we bedenken gewoon wat we maken en kopen dat. Loopt stiekem best op, maar ik vind het leuk dan eens een keer iets te maken wat ik normaal niet snel doe.

@Bumba, ik zou me die druk niet laten opleggen, zeker als er in eerste instantie is afgesproken niet te chic gekleed te gaan. Gewoon doen wat je zelf wilt. Tenzij je iemand heel graag een plezier ermee wil doen, bv je ouders als zij het op prijs stellen, maar ik zou het niet doen omdat je denkt dat dat van je verwacht wordt. Al helemaal niet als je er geld eraan moet uitgaven dat je er niet aan wilt spenderen. Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen feestelijke kleding....

Ben ook wel benieuwd naar de tweedehands winkel van maïskip, ik ben er nog nooit een tegengekomen met kleding die de moeite waard was voor mijzelf, voor de kids soms wel. Maar voor hun hebben tweedehands beurzen toch mijn voorkeur.
Als ik bij mij in de buurt een echte kerstboom kon huren, die daarna herplant zou worden, zou ik het doen. Maar dat is er helaas niet. En ik wil gewoon niet een levend wezen (boom) in mn huis neerzetten ter decoratie en vervolgens laten sterven. Dan koop ik liever 1x een plastic boom om deze vervolgens 20 jaar te gebruiken. Inderdaad niet perse beter voor het millieu, maar ik ben gewoon sentimenteel met dit soort dingen. Ik red ook altijd half gestorven planten vd straat.

Hmm, maar inderdaad, zo'n plastic versie is ook niet goed voor het millieu, en dat vind ik ook belangrijk. Misschien dan maar helemaal geen boom, maar ons huis met andere kerstdingen opleuken. Ik ga er nog eens een nachtje over slapen.
quote:Moondancer schreef op 30 november 2015 @ 15:02:

Wij hadden nooit een kerstboom omdat we daar geen ruimte voor hadden. Dit is het eerste jaar dat het evt zou kunnen. En nu twijfel ik of ik de volle pond ga betalen voor een neppert (echte vind ik sielug) of dat ik na de kerst een boom in de sale koop.

Ik koop ook geen nieuwe kleren voor kerst. Als we naar familie gaan doen we gewoon iets leuks aan wat al in de kast hangt. En naar het kerstgala van mijn vriends werk heb ik een aantal cocktailjurken die ik elk jaar afwissel.Hier 1 nepperd van de kringloop. Kun je wel voor de kerst kopen en ben je toch goed bezig!
quote:maiskip schreef op 30 november 2015 @ 14:58:

Wat voor budget hebben jullie voor het eten tijdens kerst?

Wij brunchen 1 dag bij mijn zusje en een dag eten we bij mijn ouders.

Nu willen we op kerstavond dus lekker koken maar ik weet niet wat voor budget ik hiervoor nodig heb.Ik doe niet aan budgetten, haal wat ik lekker vind. Wel veel huismerken, afgeprijsd vlees, aanbiedingen etc. Maar nog nooit bedacht dat ik X euro voor een maaltijd, of dat nou kerst is of niet, mag uitgeven. Misschien eet ik zuurkool met kerst, misschien ander lekkers.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hebben wel een boodschappenbudget per maand, altijd hetzelfde. Als we een keer luxer willen eten compenseren we dat elders die maand met een paar goedkope maaltijden. Zo doen we dat ook met kerst.
Zijn hier ook mensen die "no poo" zijn gegaan? En hoeveel bespaar je daarmee op jaarbasis?
quote:mariellet schreef op 30 november 2015 @ 20:45:

Zijn hier ook mensen die "no poo" zijn gegaan? En hoeveel bespaar je daarmee op jaarbasis?Dat ligt er toch aan wat je andere shampoo kostte en hoe lang je daar mee deed? In mijn supermarkt zit nu Andrelon shampoo in de aanbieding, 4 flessen voor 5,-. Ik denk dat ik daar het hele jaar mee doe. Dus mijn besparing zou 5,- zijn
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb een nepperd, en het alle grote voordeel vind ik dat dat er een is waar de lichtjes in vast zitten. Geen geklooi Meer met snoeren die in de knoop zitten.
Heb zelf de tabletten van de Lush. Voor ¤9 was ik het hele jaar mijn haar.

Sow weer ¤190,- armer. :/

Maar we hebben eindelijk een verwarming in de keuken. Scheelt hopelijk veel stoken. Merk wel al dat het veel warmer in de woonkamer is.
quote:mariellet schreef op 30 november 2015 @ 20:45:

Zijn hier ook mensen die "no poo" zijn gegaan? En hoeveel bespaar je daarmee op jaarbasis?Ik heb het geprobeerd. Halfjaar ofzo zitten kloten met baking soda en azijn. Bij mij werkte het niet. Punt is dat mijn shampoo nu juist reteduur is, omdat ik na de BS/azijn overgestapt ben op organic shampoo....
Tvp
Ik vind een plasticen kerstboom best een uitgave. Tenminste 1 die ik dan ook echt mooi vind. Zelfs in januari als ze die dingen voor de helft verkopen. En het neemt veel ruimte in in de berging. Ik woon op slechts 38m2

Alhoewel ik nog steeds denk dat wanneer je 20 plus jaar met zo n boom doet het beter is voor het milieu dan 20+ boompjes vermoorden.

Waarschijnlijk dit jaar nog een echte en in januari een nepperd in de uitverkoop
Wij hebben vorig jaar een grotere nep-boom gekocht bij de kringloop. Mijn oude kleintje (die nog uit mijn inieminie-appartementje komt) is ook weer naar de kringloop gegaan - er is vast iemand anders die daar dan weer blij mee is. Qua versiering woon ik nu nog 'maar' zes jaar op mezelf, dus het is nog een beetje in wording, maar dat betekent niet dat we zomaar wat bijkopen. Meestal zetten we de boel op, en als ik dan nog een leuk idee heb kijk ik eerst of ik het zelf kan maken. Ik ben gek op kerst en de versieringen, dus ik wil daar wel echt iets mee doen, maar ik heb niet mijn balkon vol hangen met gekleurde lichtjes of zo - ik schipper altijd een beetje, het moet nog wel leuk en niet te 'kitsch' zijn haha. Sowieso, qua lichtjes, kom je met wat waxinelichtjes al een heel eind.

Ik ben wel twee jaar geleden begonnen met niet meer elke dag mijn haar wassen, en ik merk dat dat echt enorm veel beter voor mijn haar is. Maar niet om het shampoo besparen (ik zou niet weten wat het minder aan shampoo kost), maar omdat ik echt enorm droog, dood haar kreeg, terwijl het bij wijze van spreken alweer vet was als het was opgedroogd, gewoon omdat ik het sinds mijn veertiende ongeveer elke dag waste. Helemaal niet meer wassen zou ik niet trekken denk ik
Gister eindelijk de app voor het douchewaterverbruik werkend gekregen ( wij doen mee aan een onderzoek van het waterbedrijf).

Douchen gemiddeld met 42 liter per douchebeurt. Met zeldzame uitschieters naar de 100.

Denk dat nu de app het doet we nog beter op het verbruik gaan letten.
Ik ben de afgelopen dagen wat op MP aan het kijken voor een nepperd, maar nog niet echt eentje gevonden hier in de buurt. Dus denk dat het toch na de kerst gaat worden....
Zo'n douchewater app lijkt me ook wel wat, maiskip. Hoe kom je daaraan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven