Geld & Recht alle pijlers

Contract kinderopvang

23-09-2011 20:59 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje.

Ik heb in mei van dit jaar de kinderopvang van mijn dochter gebeld om er voor te zorgen dat ze in november door kan stromen naar BSO. Echter bleek ik dit toch niet nodig te hebben en waren de kosten nog hoger dan van kinderopvang! (stond hier erg van te kijken)

Ik heb gebeld en gezegd dat ik het niet meer af wou nemen. Ze zeiden dat ik even een mail moet sturen. Echter door persoonlijke omstandigheden is mijn dit toen ontschoten. Vandaag vond ik een brief van juni. Hierin stond dat ze het contact nog niet getekend hadden ontvangen en de annulering eventueel schriftelijk moest. Echter het einde van de brief staat:

Plaatsing vanaf 16 november 2011 is alleen mogelijk wanneer ik in het bezit ben van de ondergetekende plaatsingsovereenkomst. Als deze niet voor 21 juni 2011 bij ons binnen is kan de plaatsing in de BSO niet doorgaan.

Nu is mijn vraag kan ik door deze laatste regel ervanuit gaan dat het afgerond is? ik heb het contract nooit retour gestuurd.
Ik kan me voorstellen dat ze ergens in de voorwaarden iets hebben staan over wat er gebeurt als je het contract niet ondertekent of als je niet op tijd schriftelijk annuleert. Wie weet moet je wel een boete betalen als je niet op tijd annuleert.

Kijk dat dus even na en bel ze op indien je nog met vragen zit.
Ik zou uit fatsoen nog even schriftelijk of telefonisch melden dat je afziet van plaatsing. Wie weet wordt er nu een plek voor de zekerheid vrijgehouden, terwijl jij al weet dat je niks gaat afnemen.
Nou ja in de brief staat duidelijk dat als het niet voor 21 juni binnen was de plaatsing niet doorging.

Heb vandaag nog idd wel uit fatsoen een mail gestuurd.
Ik zou er voor de zekerheid nog even achteraan bellen. Kleine moeite toch?
Ja mijn zorg is meer het is nu september en in november zou ze gaan. Opzegtermijn is altijd twee maanden.

wilde vanmiddag bellen maar was net twee minuten te laat thuis
quote:Yael1980 schreef op 23 september 2011 @ 21:10:

Ja mijn zorg is meer het is nu september en in november zou ze gaan. Opzegtermijn is altijd twee maanden.

wilde vanmiddag bellen maar was net twee minuten te laat thuis

Mocht het zo zijn dat zij van mening zijn dat er een plaatsingsovereenkomst is aangegaan, dan kun je dat beter nu melden, dan dat je nu af gaat wachten.

Maar zonder handtekening lijkt me dat er niks aan de hand is. maar zou toch nog even bellen maandag.
Dan stuur je die mail nu toch?

Desnoods bluf je een beetje, dat je ervan uitgaat dat de plaatsing niet doorgaat?
quote:Yael1980 schreef op 23 september 2011 @ 20:59:

Vandaag vond ik een brief van juni. .Volgende keer toch wat zorgvuldiger zijn met je post. Dit keer komt het je 'mooi uit' omdat je toch al geen gebruik meer wilde maken van die dienst, maar de volgende keer zit je een jaar aan iets vast omdat je niet op tijd hebt gereageerd ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven