Contract voor vakantiewaarneming
maandag 20 juni 2011 om 12:40
Beste forummers!
Mijn vriend heeft een eigen ergotherapiepraktijk. Nu willen we graag in de zomer 2 weken op vakantie. Nu moeten we iemand zoeken die dan komt vervangen. Maar weet iemand misschien wat dan het beste contract is?? Ik dacht zelf aan een 'overeenkomst van opdracht'. Aangezien we geen onnodige kosten willen gaan betalen voor een accountant en niet teveel geregel eromheen willen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mijn vriend heeft een eigen ergotherapiepraktijk. Nu willen we graag in de zomer 2 weken op vakantie. Nu moeten we iemand zoeken die dan komt vervangen. Maar weet iemand misschien wat dan het beste contract is?? Ik dacht zelf aan een 'overeenkomst van opdracht'. Aangezien we geen onnodige kosten willen gaan betalen voor een accountant en niet teveel geregel eromheen willen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
maandag 20 juni 2011 om 13:13
Ja, een overeenkomst van opdracht is wat je nodig hebt. Let erop dat je waarnemer een VAR heeft, liefst een VAR-winst uit onderneming (wuo). Die biedt jou als opdrachtgever de meeste zekerheid dat de belastingdienst niet vindt dat er sprake is van een loondienstverband, waardoor je verplicht bent om loonbelasting en sociale verzekeringspremies in te houden. Bewaar die samen met een kopie van zijn ID-bewijs bij je administratie. Als je dan belastingcontrole krijgt in de toekomst, heb je alles netjes vastliggen.
Via internet of via jullie beroepsvereniging kun je vast een geschikt model voor de overeenkomst vinden.
Via internet of via jullie beroepsvereniging kun je vast een geschikt model voor de overeenkomst vinden.
..