Geld & Recht alle pijlers

Creditcard Rabobank

24-09-2021 18:51 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag je geld uit je Rabobank creditcard uit pinnen en gelijk daarna storten naar je eigen betaalrekening? Want rechtstreeks geld van je creditcard overmaken naar je betaalrekening kan dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja mag. Houd wel rekening met kosten voor storten, €2,25 voor de eerste 4x
Alle reacties Link kopieren
Ja
Alle reacties Link kopieren
Je creditcard is gelinkt aan je betaalrekening. Dus als je je creditcard gebruikt wordt het geld aan het eind vd maand afgeschreven van je betaalrekening. Op je creditcard staat geen geld.
Volgens mij wel. Maar pinnen met je creditcard kost wel geld hè. En contant geld storten ook.
Alle reacties Link kopieren
Onkruit schreef:
24-09-2021 18:58
Je creditcard is gelinkt aan je betaalrekening. Dus als je je creditcard gebruikt wordt het geld aan het eind vd maand afgeschreven van je betaalrekening. Op je creditcard staat geen geld.
Als je creditcard limiet zeg 2500,- is, kan je dat gewoon opnemen hoor. Of het plan van TO verstandig is, is een tweede.
star⁴ wijzigde dit bericht op 24-09-2021 19:01
6.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Houd in de gaten dat je (extra) kosten betaalt om gebruik te maken van je eigen geld.
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje een sigaar uit eigen doos. Ene gat met het andere dichten. Met bijkomende extra kosten idd.
Want eind van de maand moet je het weer terugbetalen. Maar het kan wel.
Of het verstandig is, is een andere vraag. Soms is de nood zo hoog dat je wat moet.
Maar pas op dat je niet steeds dieper wegzakt qua financiën.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dit 1 keer kunt doen en dat ze daarna je creditcard beëindigen. Het is gewoon niet handig. Een creditcard is niet geschikt voor mensen met schulden.
Alle reacties Link kopieren
Hoeft natuurlijk niet om schulden te gaan, door langzaam aan terug krijgen van het geld van allerlei (door covid geannuleerde) vliegtickets staat er bij ons nu ook geld op de creditcard dat volgens de creditcard maatschappij niet kostenloos naar de betaalrekening overgeboekt kan worden. Ik gebruik het nu maar als tegoed voor een volgende vakantie, geen zin in gedoe.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
24-09-2021 19:21
Ik denk dat je dit 1 keer kunt doen en dat ze daarna je creditcard beëindigen. Het is gewoon niet handig. Een creditcard is niet geschikt voor mensen met schulden.
Dus als ik jou goed begrijp mag het dus niet?
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
24-09-2021 19:00
Als je creditcard limiet zeg 2500,- is, kan je dat gewoon opnemen hoor. Of het plan van TO verstandig is, is een tweede.
Zeker niet verstandig maar nu heb ik in elk geval €1000 in mijn creditcard en op mijn betaalrekening kom ik eigenlijk €500 tekort. Dus als het wel gewoon kan en mag van mijn bank, “leen” ik die €500 van mijn creditcard.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
24-09-2021 19:21
Ik denk dat je dit 1 keer kunt doen en dat ze daarna je creditcard beëindigen. Het is gewoon niet handig. Een creditcard is niet geschikt voor mensen met schulden.
Ik heb zelf een Rabobank creditcard en heb dit zeer regelmatig gedaan (als in: zeker een halfjaar lang elke maand opnieuw m’n creditcard leegpinnen em terugstorten op de betaalrekening). Heb er zelfs nooit een belletje of brief over gekregen. Wel heb ik zelf eens gebeld of roodstand dan niet handiger was, en toen hebben ze me heel netjes geïnformeerd. Maar het mag gewoon: zolang jij aan je verplichtingen blijft voldoen (en dat is dat je aan het einde van de maand iig geld hebt om die creditcard weer op 0 te zetten, al is het maar 1 dag), dan mag het echt.

Het is financieel natuurlijk een superonhandige situatie want je moet inderdaad oppassen dat je niet in de problemen komt. Gelukkig kreeg ik daarna wat extra geld en kon ik de boel dichten en heb ik dit maanden niet meer gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
24-09-2021 19:50
Ik heb zelf een Rabobank creditcard en heb dit zeer regelmatig gedaan (als in: zeker een halfjaar lang elke maand opnieuw m’n creditcard leegpinnen em terugstorten op de betaalrekening). Heb er zelfs nooit een belletje of brief over gekregen. Wel heb ik zelf eens gebeld of roodstand dan niet handiger was, en toen hebben ze me heel netjes geïnformeerd. Maar het mag gewoon: zolang jij aan je verplichtingen blijft voldoen (en dat is dat je aan het einde van de maand iig geld hebt om die creditcard weer op 0 te zetten, al is het maar 1 dag), dan mag het echt.

Het is financieel natuurlijk een superonhandige situatie want je moet inderdaad oppassen dat je niet in de problemen komt. Gelukkig kreeg ik daarna wat extra geld en kon ik de boel dichten en heb ik dit maanden niet meer gedaan.
Duidelijk! Thanks 🙏🏽
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
24-09-2021 19:50
Ik heb zelf een Rabobank creditcard en heb dit zeer regelmatig gedaan (als in: zeker een halfjaar lang elke maand opnieuw m’n creditcard leegpinnen em terugstorten op de betaalrekening). Heb er zelfs nooit een belletje of brief over gekregen. Wel heb ik zelf eens gebeld of roodstand dan niet handiger was, en toen hebben ze me heel netjes geïnformeerd. Maar het mag gewoon: zolang jij aan je verplichtingen blijft voldoen (en dat is dat je aan het einde van de maand iig geld hebt om die creditcard weer op 0 te zetten, al is het maar 1 dag), dan mag het echt.

Het is financieel natuurlijk een superonhandige situatie want je moet inderdaad oppassen dat je niet in de problemen komt. Gelukkig kreeg ik daarna wat extra geld en kon ik de boel dichten en heb ik dit maanden niet meer gedaan.
Kan creditcard geld uit pinnen en geld storten beide bij een normale geldmaat (gele pinmachines?) van tegenwoordig?
Alle reacties Link kopieren
jeleza schreef:
24-09-2021 20:00
Kan creditcard geld uit pinnen en geld storten beide bij een normale geldmaat (gele pinmachines?) van tegenwoordig?
Creditcard pinnen kan voor zover ik weet wel bij de normale gele geldmaat maar ik heb geen idee wat het maximum per dag is. Volgens mij was dat bij de automaat van Rabo zelf maar ook ING 750 per dag, maar dat zou ik controleren. Neem aan dat als je bij de ING automaat ook 750 kan pinnen, dat dat bij Geldmaat ook kan. Maar ik pinde dus 2 dagen om het totaalbedrag te krijgen.

Storten heb ik altijd alleen maar bij of Rabo of ING stortautomaat gedaan dus zou ik niet weten maar lijkt me wel dat dat kan toch? Tenminste als zo’n Geldmaat ook stortfunctie heeft
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
24-09-2021 20:33
Creditcard pinnen kan voor zover ik weet wel bij de normale gele geldmaat maar ik heb geen idee wat het maximum per dag is. Volgens mij was dat bij de automaat van Rabo zelf maar ook ING 750 per dag, maar dat zou ik controleren. Neem aan dat als je bij de ING automaat ook 750 kan pinnen, dat dat bij Geldmaat ook kan. Maar ik pinde dus 2 dagen om het totaalbedrag te krijgen.

Storten heb ik altijd alleen maar bij of Rabo of ING stortautomaat gedaan dus zou ik niet weten maar lijkt me wel dat dat kan toch? Tenminste als zo’n Geldmaat ook stortfunctie heeft

Ja er staat wel een stortfunctie op. Alleen heb ik nooit geld gestort dus stel dat ik het zou storten, moet dat dan alles in 1 of moet je nou de biljetten 1voor1 in doen? Ja klinkt misschien als een rare vraag… maar echt nooit gedaan dus ik weet het niet 🤷🏽‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Bij storten( let op de automaat, daar staat boven geld opnemen én storten) leg je het totale bundeltje er in één keer in. Dan telt de automaat dit zelf. Volg de instructies op de automaat, je kunt kiezen op het scherm tussen storten en opnemen. Je hebt hiervoor dan wel de pas van je betaalrekening nodig.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
jeleza schreef:
24-09-2021 19:37
Zeker niet verstandig maar nu heb ik in elk geval €1000 in mijn creditcard en op mijn betaalrekening kom ik eigenlijk €500 tekort. Dus als het wel gewoon kan en mag van mijn bank, “leen” ik die €500 van mijn creditcard.
Als ik je goed begrijp heb je geen 1000 euro op je kredietkaart, maar mag je zoveel 'lenen' .

Je betaald 4,50 voor de opname, en nog eens 2,25 voor het storten. Samen dus 6,75. Ervan uitgaande dat je 500 euro gaat 'lenen' voor 1 maand dan betaal je hier op jaarbasis dus 16 procent rente over (en nog de rente over het roodstaan op je kredietkaart). Rood staan op je betaalrekening kost bij de rabobank op dit moment maar 9,90 procent.

Dus zelfs als je niet in problemen komt met je bank is het gewoon niet slim (en het feit dat iemand anders geen problemen kreeg zegt niets over jouw kans op problemen).
Alle reacties Link kopieren
jeleza schreef:
24-09-2021 20:37
Ja er staat wel een stortfunctie op. Alleen heb ik nooit geld gestort dus stel dat ik het zou storten, moet dat dan alles in 1 of moet je nou de biljetten 1voor1 in doen? Ja klinkt misschien als een rare vraag… maar echt nooit gedaan dus ik weet het niet 🤷🏽‍♀️
Normaal zit er bij de stortautomaat een lade, die schuift open en dan kun je gewoon een stapel briefjes inleggen (behoorlijke stapel ook). Ik legde het dan braaf even op volgorde (dus eerst alle 50 briefjes, dan alle 20 ect) en dan zoveel mogelijk glad zonder hoekjes en vouwen. En dan telt ie dat gewoon in 1x. Er staat dan ook wel op het scherm hoeveel biljetten je maximaal kan invoeren. En als je iets fout doet geeft ie gewoon een melding, je geld wordt niet zomaar opgeslokt gelukkig.

Het wijst zich vanzelf, gewoon proberen
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
24-09-2021 21:21
Als ik je goed begrijp heb je geen 1000 euro op je kredietkaart, maar mag je zoveel 'lenen' .

Je betaald 4,50 voor de opname, en nog eens 2,25 voor het storten. Samen dus 6,75. Ervan uitgaande dat je 500 euro gaat 'lenen' voor 1 maand dan betaal je hier op jaarbasis dus 16 procent rente over (en nog de rente over het roodstaan op je kredietkaart). Rood staan op je betaalrekening kost bij de rabobank op dit moment maar 9,90 procent.

Dus zelfs als je niet in problemen komt met je bank is het gewoon niet slim (en het feit dat iemand anders geen problemen kreeg zegt niets over jouw kans op problemen).
Mijn creditcard limiet is gewoon €1000. Die zit er dus gewoon in. En het gaat er trouwens nu Ff niet om jaarbasis ofzo. Ooit gehoord van een keertje onvoorziene kosten? 🤷🏽‍♀️
Alle reacties Link kopieren
jeleza schreef:
24-09-2021 21:28
Mijn creditcard limiet is gewoon €1000. Die zit er dus gewoon in. En het gaat er trouwens nu Ff niet om jaarbasis ofzo. Ooit gehoord van een keertje onvoorziene kosten? 🤷🏽‍♀️
Dan kun je dus beter rood staan op je betaalrekening aanvragen. Dat kost veel minder dan wat je nu van plan bent. (of heb je al roodstand en zit je daar aan je limiet? Nog meer kans dat de rabobank straks niet meer vind dat je kredietwaardig bent).
Alle reacties Link kopieren
Laat maar mosterd
Alle reacties Link kopieren
Wat een boel belerende vingertjes zeg... Als TO financieel advies had gewild dan had ze daar toch wel om gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Pinaco schreef:
24-09-2021 21:51
Wat een boel belerende vingertjes zeg... Als TO financieel advies had gewild dan had ze daar toch wel om gevraagd?
Als je geen ongevraagd advies wilt moet je niet posten op een forum. Financieel advies kan ze trouwens wel gebruiken, een aantal maanden geleden moest ze het ene gat ook al stoppen met het andere. Het klinkt niet heel financieel stabiel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven