Geld & Recht alle pijlers

Dansschool

17-07-2011 13:52 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds januari een abbonement bij een dansschool hier in de buurt.

Toen ik lid werd heb ik een maand betaald en ik moest vooruit ook een maand betalen.

Dit is een "opzegmaand".

Nu is het zo dat ze een zomerstop houden in juli en augustus.

Ik kijk net op internet en ik zie dat ze het lesrooster hebben veranderd,

Dat in september gelijk ingaat.

En ja hoor... Die tijd van mijn les is veranderd en redt ik nu niet meer ivm mijn werk.

Nu staat er dus ook heel leuk in de voorwaarden: we geven geen contributie terug.

Mijn vraag dus aan jullie, mag de dansschool dit gewoon doen?

Netjes is het zeker niet... Ik heb ze ook een email gestuurd, maar nog niks terug gekregen.
maar je hebt nu toch ruim de tijd om op te zeggen?
Als je toch nu opzegt mis je toch alleen die twee maanden?

En als antwoord op je vraag...

Ja dat mogen sportscholen, dansscholen, die mogen het rooster aanpassen...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heb je de voorwaarden ook gelezen toen je tekende? Staat er iets over roosterwijzigingen?
Helaas, dit mag..

Rot voor je, maar zo veel geld mis je toch niet? Je kunt het toch opzeggen?

En, i'm sorry maar ik kan het niet laten, het is abonnement..
Als ik nu opzeg (wat ik heb gedaan, maar ze zijn nu met vakantie), betaal ik dus 1 maand, die ik niet kan gebruiken, omdat hun het les rooster hebben veranderd. Het is niet zo heel veel geld, maar ik vind het niet netjes van de dansschool.

Ik vind het heel vreemd want ik heb me ingeschreven in die les. Er staat ook duidelijk op mijn inschrijving: woensdag om 20:00. In de voorwaarden staat er niks over, behalve dat ze geen contributie terug betalen.
Stuur gewoon een net maitje met de vraag of je die maand terug kunt krijgen aangezien ze het rooster hebben veranderd. Grote kans dat ze die voorwaarden niet zelf hebben opgesteld en dus niet goed kennen. Bovendien is het maar de vraag of ze klantvriendelijkheid niet belangrijker vinden dan die voorwaarden die meer voor geschillen zijn opgesteld.

Kortom, nee heb je, ja kun je krijgen.
Als er een dag + tijd op je inschrijving staat, vind ik dat ze daaraan vastzitten. Dus jou lesgeven op die dag en tijd, of anders geld terug.

Als ze moeilijk doen gewoon met maatregelen dreigen en doen alsof je precies weet waar je over praat. Weten zij meestal niet dus daar schrikken ze van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven