Geld & Recht alle pijlers

De ultieme Haar Horrorstory....

15-07-2017 14:54 333 berichten
Omdat ik steil, fijn haar heb dat soms wat gaat pluizen had ik jaren geleden een aantal keren een keratinebehandeling laten uitvoeren. Helemaal super, mijn haar werd er prachtig van en ik kon weer minstens een half jaar vooruit. Helaas ging betreffende kapper failliet en betaalbare Keratinebehandelingen zijn lastig te vinden.
Twee weken geleden (ik had wat highlights in mijn haar en die begonnen wat te pluizen) ging ik na jaren toch maar weer op zoek naar een kapper in het noorden die de betreffende behandeling aanbood. En ja! Zo blij als een kind verliet ik met pluisvrij haar de kapsalon. Mijn haar was wel een stuk lichter geworden maar alla! het is zomer!

Maar je voelt 'm al aankomen....er bleek al snel dat er iets goed mis was met mijn haar. Het voelde stroef aan, het viel op geen enkele manier meer mooi op mijn schouders, het hing strak en lijnrecht naar beneden en het werd met de dag poreuzer, een beetje zoals gestraight kroeshaar.
Ik ging terug naar de kapper en ik kreeg een gratis masker plus een knipbeurt: de poreuze uiteinden werden verwijderd. Ach...so far so good, dat kortere haar stond me erg leuk!
Echter....een dag later al bleek het poreuze naar boven "gekropen" te zijn, en ik kon mijn haren heel ver uitrekken, alsof het elastiekjes waren.
Ik begon in paniek te raken: wat was hier aan de hand???

Mijn eigen kapster schrok toen ze mijn haar zag. "Och meisje toch, alles is kapot, eigenlijk zou je het helemaal af moeten scheren! Je hebt helemaal geen keratinebehandeling gehad, het lijkt wel zo'n kroeshaarbehandeling! Kijk, bij je oren kroest het ook helemaal..."
Ja, dat was me ook al opgevallen.
Mijn kapster kon niet anders dan redden wat er nog te redden viel. "Maar het kan dat het nog verder af gaat breken hoor, die kans is groot.." waarschuwde ze. Mijn lieve kapster had zo met me te doen dat ze me maar 5 euro liet betalen terwijl ze lang met me bezig was geweest.

Tja...daar zat ik dan met mijn korte koppie, daar had ik niet voor gekozen.
Omdat ik bang was ook mijn korte haar nog te verliezen nam ik contact op met een kapperszaak in Almere waar men niet al te dure (maar natuurlijk toch prijzige) keratinebehandelingen uitvoert. Ook deze kapster schrok toen ze mijn haar zag: "Ik kan wel IETS doen, maar dit komt niet meer goed! Het haar is helemaal kapot, je bent gestraight, hoe hebben ze dat nou kunnen doen?"

Ik ben wel blij dat ik deze behandeling heb laten doen, mijn haar is inderdaad nog wat stug en dikker dan ik van nature heb, maar het lijkt wat minder poreus en het voelt wat zachter aan dan het stroeve, loodrechte, extreem uittrekbare elastiekhaar dat ik aan de mislukte behandeling had overgehouden.

Nu mijn vraag: wat kan ik eisen van de kapper die mij de verkeerde behandeling heeft gegeven? Ik heb dus al een gratis masker en een knipbeurt gehad, maar mijn haar is alleen maar verder achteruit gegaan. Het is volledig kapot! De keratinebehandeling in Almere heeft ervoor gezorgd dat alles nu niet verder afbreekt, maar hoe het in de toekomst zal zijn is nog maar de vraag.
Vandaag heb ik naar de zaak gebeld maar de eigenaar (overigens een heel aardige man!) is pas donderdag weer aanwezig. Ik heb wel verteld dat de behandeling naar zeggen van andere kappers waarschijnlijk een straight-behandeling is geweest. Als antwoord kreeg ik echter dat ze deze behandeling helemaal niet uitvoeren in de zaak.

Kijk, het liefste zou ik mijn oude haar weer terug willen, maar dat kan niet. Ik ben diep-ongelukkig met mijn korte koppie, ik heb er immers niet zelf voor gekozen. Het zal nog maanden duren voor ik mijn "eigen" haar weer terug heb en van lang haar kan ik de komende tijd alleen maar dromen..
Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen?
Ceylon schreef:
24-10-2017 09:54
Nou, lees je eigen tekst nog eens. Het moet wat uitgroeien en dan bijgeknipt worden en dan wordt het wel leuk. Geldt voor bijna elk kapsel. Dus ook voor je piekerige haar van nu.

Maak vast een afspraak bij je kapper voor de dag voor kerst. En tot die tijd afblijven. Zijn nog twee maanden. Wedden dat ze er dan wat leuks van kunnen maken?!!

Dat is best een goed idee. Dan is alles 2 a 3 cm. langer. Het zit nu op zo'n lengte dat je er niets mee kunt. Het is niet meer super kort, maar wel te kort voor een ander kapsel.
Mijn haar groei nu als kool (zie ava) en het het heeft gelukkig weer een goede conditie. Ik begin nu toch weer een echte kop met haar te krijgen en mijn bedoeling is (dat was hier ook een tip) het voor de feestdagen weer wat bij te laten knippen. Als iemand leuke kapsels weet voor mijn haarlengte, plaats ze dan, dan heb ik qua haar weer wat om naar toe te leven.
Ik probeerde een plaatje te pakken van een kapsel, maar het lukt me niet.

In ieder geval: ik ben naar de kapper geweest en ze heeft het nu zo geknipt dat het weer lekker door kan groeien.
Haar prognose was dat ik aan het einde de zomer wel weer halflang haar zal hebben.
Nee, het lukt niet
Alle reacties Link kopieren
Zet anders even hier een linkje naar het plaatje? Dan plak ik 'm even voor je.
hier een link naar een paar plaatjes, fijne site

https://therighthairstyles.com/20-cute- ... agination/
Lorem Ipsum
Leuk!
MonicaG schreef:
04-01-2018 08:50
Zet anders even hier een linkje naar het plaatje? Dan plak ik 'm even voor je.
Ik ga het even opzoeken, dank je wel!
https://www.kapsels.net/kapsels11/haartrend5.htm
Die is wel leuk :)

Afbeelding
turquasi schreef:
04-01-2018 09:11
hier een link naar een paar plaatjes, fijne site

https://therighthairstyles.com/20-cute- ... agination/

Dank! :thumbsup:
MonicaG schreef:
04-01-2018 10:46
Die is wel leuk :)

Afbeelding

Dank je wel! Mooi he?
Mijn haar is nog net wat te kort voor dit kapsel, maar over een paar maanden moet het wel lukken!
nou francieneke, op je avatar lijk je wel al aardig op het plaatje hierboven hoor!
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
04-01-2018 11:25
nou francieneke, op je avatar lijk je wel al aardig op het plaatje hierboven hoor!

Het dekhaar is nog wat korter, dat moet nog bijgroeien. Maar mijn kapster heeft het model er goed in geknipt he?
Afbeelding

Ik probeerde weer wat. Niet dus. :blond:
francieneke schreef:
04-01-2018 12:38
Afbeelding

Ik probeerde weer wat. Niet dus. :blond:
Heb je wel plaatjesplakrechten?

En je hebt geen webadres tussen je [ img ]
Ik lees je verhaal net, en oh wat erg, echte horror!
Het plaatje is wel wat klein, maar ergens vind ik het model wat je nu hebt toch echt erg leuk staan.
Ik heb zelf lang blond haar met een irritante slag er in en zat er aan te denken om er een flink stuk af te laten knippen maar de vrees voor kort en pittig is er dan toch.
Het model wat je nu dus hebt vind ik dus best leuk. Het staat je ook echt.
Dit is mijn motto
zozoe schreef:
04-01-2018 14:12
Ik lees je verhaal net, en oh wat erg, echte horror!
Het plaatje is wel wat klein, maar ergens vind ik het model wat je nu hebt toch echt erg leuk staan.
Ik heb zelf lang blond haar met een irritante slag er in en zat er aan te denken om er een flink stuk af te laten knippen maar de vrees voor kort en pittig is er dan toch.
Het model wat je nu dus hebt vind ik dus best leuk. Het staat je ook echt.

Dank je wel Zozoe, ik ga er nu ook wel weer meer lol in krijgen omdat er steeds meer mogelijkheden komen. Het is weer "haar" in plaats van stekels. Die had ik echt, er was niets mee te doen omdat alles heel stug was. Nu is het weer zacht.
Hahaha, het is nu in ieder geval niet meer "kort en pittig".
Hoe lang is jouw haar, echt heel lang?
MonicaG schreef:
04-01-2018 12:50
Heb je wel plaatjesplakrechten?

En je hebt geen webadres tussen je [ img ]

Hey Monica, doel je op het plaatje eerste van rechts, hieronder?
Weet jij hoe je aan plaatjesplakrechten kan komen?
Ik heb van alles geprobeerd, maar er verschijnen gewoon geen plaatjes bij mij!
francieneke schreef:
04-01-2018 14:44
Dank je wel Zozoe, ik ga er nu ook wel weer meer lol in krijgen omdat er steeds meer mogelijkheden komen. Het is weer "haar" in plaats van stekels. Die had ik echt, er was niets mee te doen omdat alles heel stug was. Nu is het weer zacht.
Hahaha, het is nu in ieder geval niet meer "kort en pittig".
Hoe lang is jouw haar, echt heel lang?
Het was ook oprecht! Ik zou mij echt terugtrekken. Deed je iets aan hoofddeksels om dit verbloemen?

Mijn haar komt halverwege mijn rug als ik het gestraight heb maar door die slag komt het tot aan mijn schouderbladen.
Mijn haar wassen is echt een gedoe elke keer. Ook sport ik geregeld buiten en met die niet zo droge winter tot nu toe heb ik last van continu vochtig haar waardoor die slag alleen maar duidelijker wordt.
Ik straight het geregeld, maar ja, dat is er ook zo weer uit.

Als ik dan zie hoe dit niet speelt bij korte coups, dat maakt mij toch aan het denken om er een flink stuk af te halen.

Maar ik durf ergens ook niet echt.
Dit is mijn motto
zozoe schreef:
04-01-2018 15:33
Het was ook oprecht! Ik zou mij echt terugtrekken. Deed je iets aan hoofddeksels om dit verbloemen?

Mijn haar komt halverwege mijn rug als ik het gestraight heb maar door die slag komt het tot aan mijn schouderbladen.
Mijn haar wassen is echt een gedoe elke keer. Ook sport ik geregeld buiten en met die niet zo droge winter tot nu toe heb ik last van continu vochtig haar waardoor die slag alleen maar duidelijker wordt.
Ik straight het geregeld, maar ja, dat is er ook zo weer uit.

Als ik dan zie hoe dit niet speelt bij korte coups, dat maakt mij toch aan het denken om er een flink stuk af te halen.

Maar ik durf ergens ook niet echt.

Ik plakte het tegen mijn hoofd aan met conditioner. Dat werkte beter dan gel of mousse, want dan sprong het weer terug.
Op een bepaalde manier stond het me wel (ik had ooit een ava met het heel korte haar) maar ik moest er heel veel moeite voor doen om het zo te "plakken" dat het niet weer alle kanten op sprong.
Het was wel fijn dat ik ook complimenten kreeg, want ik was enorm gedeprimeerd, ik voelde me totaal niet meer aantrekkelijk.
En nu ben ik alweer zo blij dat ik gewoon, gezond haar heb dat niet meer ultra kort is.

Nou moet ik je zeggen dat er heel veel leuke half-lange en korte kapsels zijn hoor! Heb je een idee hoe je het eventueel ongeveer zou willen hebben?
Het scheelt wel enorm in droogtijd, vorig jaar liep ik ook met natte slierten rond die maar niet op wilden drogen, maar nu is het best snel droog! En het hangt niet meer in m'n gezicht.
Misschien dat ik het weer echt lang ga laten groeien, maar het kan ook dat ik het kort of half-lang laat. Ik weet het nog niet.
Francieneke....ben jij dat echt op je Ava?
2Italy2 schreef:
04-01-2018 16:47
Francieneke....ben jij dat echt op je Ava?

Ja, dat ben ik zelf. Ik ben ermee begonnen toen mijn haar verpest was. Plaatjes plakken lukt me dus niet en ik wilde toch laten zien hoe kort mijn haar was. En daar gebruikte ik mijn ava voor.

Nu laat ik het zo, ook omdat ik het zelf leuk vind bij de berichten het gezicht van iemand te zien. Maar er zijn niet heel veel mensen die een ava hebben met hun eigen gezicht.
Nee, het is nogal herkenbaar. Persoonlijk zou ik mijzelf niet zo tentoonstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven