Geld & Recht alle pijlers

De ultieme Haar Horrorstory....

15-07-2017 14:54 333 berichten
Omdat ik steil, fijn haar heb dat soms wat gaat pluizen had ik jaren geleden een aantal keren een keratinebehandeling laten uitvoeren. Helemaal super, mijn haar werd er prachtig van en ik kon weer minstens een half jaar vooruit. Helaas ging betreffende kapper failliet en betaalbare Keratinebehandelingen zijn lastig te vinden.
Twee weken geleden (ik had wat highlights in mijn haar en die begonnen wat te pluizen) ging ik na jaren toch maar weer op zoek naar een kapper in het noorden die de betreffende behandeling aanbood. En ja! Zo blij als een kind verliet ik met pluisvrij haar de kapsalon. Mijn haar was wel een stuk lichter geworden maar alla! het is zomer!

Maar je voelt 'm al aankomen....er bleek al snel dat er iets goed mis was met mijn haar. Het voelde stroef aan, het viel op geen enkele manier meer mooi op mijn schouders, het hing strak en lijnrecht naar beneden en het werd met de dag poreuzer, een beetje zoals gestraight kroeshaar.
Ik ging terug naar de kapper en ik kreeg een gratis masker plus een knipbeurt: de poreuze uiteinden werden verwijderd. Ach...so far so good, dat kortere haar stond me erg leuk!
Echter....een dag later al bleek het poreuze naar boven "gekropen" te zijn, en ik kon mijn haren heel ver uitrekken, alsof het elastiekjes waren.
Ik begon in paniek te raken: wat was hier aan de hand???

Mijn eigen kapster schrok toen ze mijn haar zag. "Och meisje toch, alles is kapot, eigenlijk zou je het helemaal af moeten scheren! Je hebt helemaal geen keratinebehandeling gehad, het lijkt wel zo'n kroeshaarbehandeling! Kijk, bij je oren kroest het ook helemaal..."
Ja, dat was me ook al opgevallen.
Mijn kapster kon niet anders dan redden wat er nog te redden viel. "Maar het kan dat het nog verder af gaat breken hoor, die kans is groot.." waarschuwde ze. Mijn lieve kapster had zo met me te doen dat ze me maar 5 euro liet betalen terwijl ze lang met me bezig was geweest.

Tja...daar zat ik dan met mijn korte koppie, daar had ik niet voor gekozen.
Omdat ik bang was ook mijn korte haar nog te verliezen nam ik contact op met een kapperszaak in Almere waar men niet al te dure (maar natuurlijk toch prijzige) keratinebehandelingen uitvoert. Ook deze kapster schrok toen ze mijn haar zag: "Ik kan wel IETS doen, maar dit komt niet meer goed! Het haar is helemaal kapot, je bent gestraight, hoe hebben ze dat nou kunnen doen?"

Ik ben wel blij dat ik deze behandeling heb laten doen, mijn haar is inderdaad nog wat stug en dikker dan ik van nature heb, maar het lijkt wat minder poreus en het voelt wat zachter aan dan het stroeve, loodrechte, extreem uittrekbare elastiekhaar dat ik aan de mislukte behandeling had overgehouden.

Nu mijn vraag: wat kan ik eisen van de kapper die mij de verkeerde behandeling heeft gegeven? Ik heb dus al een gratis masker en een knipbeurt gehad, maar mijn haar is alleen maar verder achteruit gegaan. Het is volledig kapot! De keratinebehandeling in Almere heeft ervoor gezorgd dat alles nu niet verder afbreekt, maar hoe het in de toekomst zal zijn is nog maar de vraag.
Vandaag heb ik naar de zaak gebeld maar de eigenaar (overigens een heel aardige man!) is pas donderdag weer aanwezig. Ik heb wel verteld dat de behandeling naar zeggen van andere kappers waarschijnlijk een straight-behandeling is geweest. Als antwoord kreeg ik echter dat ze deze behandeling helemaal niet uitvoeren in de zaak.

Kijk, het liefste zou ik mijn oude haar weer terug willen, maar dat kan niet. Ik ben diep-ongelukkig met mijn korte koppie, ik heb er immers niet zelf voor gekozen. Het zal nog maanden duren voor ik mijn "eigen" haar weer terug heb en van lang haar kan ik de komende tijd alleen maar dromen..
Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen?
Valeriaansnoepje schreef:
08-08-2017 10:04
Met één oog kun je alleen geen diepte en afstanden meer inschatten, toch?

En ik ben trouwens voor nr 23 gegaan, m'n oma was helemaal verliefd op m'n kapsel en voor de rest krijg ik ook alleen maar positieve reacties :)
Ja, klopt, maar ik weet ook niet hoe scherp hij ziet met dat andere oog! ;-)

Wat geweldig van je kapsel, ik vind nr 23 ook hartstikke mooi en ik zit er zelfs aan te denken ook zoiets te nemen als ik volgende week naar de kapper ga!
@Valeriaansnoepje, neem je trouwens ook nog een keratinebehandeling?
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijk verhaal meid....maar het korte koppie staat je fantastisch!
Als jij dat bent op de foto dan zie je er toch goed uit?
Zo, hier ben ik weer even. Inmiddels ben ik een keer naar de kapper geweest en die heeft mijn haar een beetje bijgewerkt zodat het toch in een goed model kan groeien. Al het kapotte haar is er nu uit volgens haar, ook aan de bovenkant.
Ze ontdekte wel dat ik schilfers heb.....oh mennnn.......misschien had ik die altijd al, maar in het lange haar viel dat niet op. Het maakt me best onzeker en ik heb daarnet een nogal raar ruikend goedje tegen roos op mijn hoofdhuid gespoten.
Nou maar hopen dat het helpt...

Mijn lange haar mis ik soms wel en soms ook weer niet. Ik zou het haar toch graag wat langer hebben, zodat ik er in ieder geval iets mee kan doen. Dat is nu toch wel beperkt.
Maar goed...gewoon geduld!
Tarlin schreef:
04-09-2017 23:43
Als jij dat bent op de foto dan zie je er toch goed uit?
Ja, dat ben ik!
Cateye schreef:
04-09-2017 23:38
Wat een verschrikkelijk verhaal meid....maar het korte koppie staat je fantastisch!
Dank je wel!
francieneke schreef:
08-09-2017 15:56
Ja, dat ben ik!
Ik zie echt niks verkeerd eraan. Ik weet dan ook niet hoe je er anders uit zou moeten zien :) Gewoon mooi. Niks mis mee.
Tarlin schreef:
08-09-2017 15:58
Ik zie echt niks verkeerd eraan. Ik weet dan ook niet hoe je er anders uit zou moeten zien :) Gewoon mooi. Niks mis mee.
TO had eerst mooi lang haar, ben het met je eens dat dit korte koppe ook goed staat maar het is toch eeuwig zonde dat je om die reden ineens kort haar moet heben.
Ginerva schreef:
08-09-2017 16:00
TO had eerst mooi lang haar, ben het met je eens dat dit korte koppe ook goed staat maar het is toch eeuwig zonde dat je om die reden ineens kort haar moet heben.
Ja, daar ga ik aan voorbij merk ik. Stom natuurlijk. Voor veel vrouwen is hun lange haar een soort sieraad. Het zou mij echt niet uitmaken of mijn vriendin of vrouw lang of kort haar had.
Tarlin schreef:
08-09-2017 16:03
Ja, daar ga ik aan voorbij merk ik. Stom natuurlijk. Voor veel vrouwen is hun lange haar een soort sieraad. Het zou mij echt niet uitmaken of mijn vriendin of vrouw lang of kort haar had.
Mijn haar is voor mij heel belangrijk, en ik denk voor veel andere vrouwen ook
Tarlin schreef:
08-09-2017 15:58
Dank je wel Tarlin!
Zelf vind ik bij sommige vrouwen kort haar mooier staan, bij anderen weer langer haar.

Gisteren was ik op bezoek bij een vrouw die ik al twee jaar niet had gezien. Ze zag me en ze riep: "Wat zie je er goed uit!!"
Toen ik mijn haar-verhaal had verteld haalde ze haar schouders op: "Dit is toch ook mooi!"

Het doet me toch goed, die positieve reacties, want op een of andere manier maakt dat korte haar me soms onzeker. Toen ik nog lang haar had kon ik me nog verschuilen achter mijn lokken! ;-)
Ginerva schreef:
08-09-2017 16:00

Je haar wordt toch een deel van je identiteit he?
Ik kreeg ook eens een reactie van een meisje: "Oooo, wat zonde! Jij was toch altijd Francien met dat mooie lange haar, en nu is het kort.."
Nu is ze eraan gewend en ze vindt dit ook leuk.

Voorlopig laat ik het wel groeien, want ik spotte alweer zulke mooie kapsels voor wat langer (maar nog wel kort) haar!
francieneke schreef:
09-09-2017 11:02
Dank je wel Tarlin!
Zelf vind ik bij sommige vrouwen kort haar mooier staan, bij anderen weer langer haar.

Gisteren was ik op bezoek bij een vrouw die ik al twee jaar niet had gezien. Ze zag me en ze riep: "Wat zie je er goed uit!!"
Toen ik mijn haar-verhaal had verteld haalde ze haar schouders op: "Dit is toch ook mooi!"

Het doet me toch goed, die positieve reacties, want op een of andere manier maakt dat korte haar me soms onzeker. Toen ik nog lang haar had kon ik me nog verschuilen achter mijn lokken! ;-)

Ik kan me zo voorstellen dat het ook met de hele manier waarop te maken heeft. Als je er voor kiest is het heel wat anders dan dat zoiets je overkomt, je haar herinnert je daar natuurlijk constant aan. Maar ik vind dat de rest gelijk heeft hoor, het staat je echt prima. Zover ik op deze foto kan zien ziet het er niet uit alsof er iets geks met je haar gebeurd is. Gelukkig maar, ik vrees dat ik er met zulk kort haar uit zou zien als een twaalfjarig jongetje met borsten..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
09-09-2017 16:08
Ik kan me zo voorstellen dat het ook met de hele manier waarop te maken heeft. Als je er voor kiest is het heel wat anders dan dat zoiets je overkomt, je haar herinnert je daar natuurlijk constant aan. Maar ik vind dat de rest gelijk heeft hoor, het staat je echt prima. Zover ik op deze foto kan zien ziet het er niet uit alsof er iets geks met je haar gebeurd is. Gelukkig maar, ik vrees dat ik er met zulk kort haar uit zou zien als een twaalfjarig jongetje met borsten..

Dat klopt zeker, als ik er zelf voor had kunnen kiezen was ik er misschien wel trots op geweest. Nu moet ik het "ondergaan" ;-) , enfin, ik mag blij zijn dat het me niet gek staat, want dat had ook gekund.
Ik lijd er niet meer onder, maar ik blijf het toch ook best jammer vinden.
Het is ook heel jammer en balen natuurlijk dat verandert niet. Hopelijk groeit het snel en kun je er binnenkort weer wat meer mee.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
francieneke schreef:
08-08-2017 10:11
@Valeriaansnoepje, neem je trouwens ook nog een keratinebehandeling?
Nee, ik heb er op het moment geen geld voor. Nou ja, ik geef het liever aan de komende vakantie uit :)
Mijn haar groeit nu over mijn oren en het wordt wat piekerig, zie mijn ava. Ik wil het toch nog iets langer laten groeien, ik denk niet meer echt lang, maar gewoon wat langer dan dit. Is er iemand die wat leuke voorbeelden heeft die mij ook goed zullen staan? Ik ben al twee keer bij de kapper geweest om het wat bij te laten punten, maar ik wil nu een kapsel dat ik even kan laten doorgroeien!
francieneke schreef:
23-10-2017 19:19
Mijn haar groeit nu over mijn oren en het wordt wat piekerig, zie mijn ava. Ik wil het toch nog iets langer laten groeien, ik denk niet meer echt lang, maar gewoon wat langer dan dit. Is er iemand die wat leuke voorbeelden heeft die mij ook goed zullen staan? Ik ben al twee keer bij de kapper geweest om het wat bij te laten punten, maar ik wil nu een kapsel dat ik even kan laten doorgroeien!

Ik heb ze héél erg kort gehad. Bewust, tondeuse op standje 2.3 cm, om je een idee te geven. Je haar laten groeien, dan heb je twee opties.
1) Afblijven. Binnen een jaar heb je een redelijke lengte waar je al veel mee kunt. Het kost alleen in de tussentijd erg veel tijd om het een beetje in model te krijgen.
2) Regelmatig naar de kapper. Ik heb nu een redelijke lengte (korte bob met side-cut), maar dat heeft wel ruim twee jaar geduurd.

Het groeit ongeveer 1 cm per maand. Dus reken maar uit ;-D

Zoek eerst het kapsel wat je wilt laten groeien. Dan kan de kapper daar rekening mee houden.

https://www.pinterest.de/pin/428897564500573423/

Plaatjes gaat niet helemaal goed. Maar ik heb dus het kapsel zoals de derde dame. Ongeveer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon, bedankt voor de plaatjes! Er staan echt leuke kapsels bij! Op het ogenblik baal ik dat mijn haar zo stijl is, het valt daardoor zo piekerig en hakkerig. Dat groeit er vroeg of laat wel uit, maar nu staat het zo onverzorgd. Ik vind de kapsels van Maryam Hassouni in Flikken Rotterdam heel leuk. Lang haar staat haar totaal niet vind ik, maar zoals het in de serie is vind ik het heel mooi. Maar zij heeft flink slag in haar haar.
Een permanent durf ik niet aan (werd heeeeel lelijk in het verleden), of zouden er nu permanenten zijn die het haar niet beschadigen?
Zeven naar beneden en dan helemaal rechts, daar wil ik zo'n beetje naar toe. Dat meisje met die uitgroei (maar die hoef ik niet).
Als er mooie, gezonde permanenten zouden bestaan zou ik wat slag laten zetten.
Permanent?? Doe maar niet.

Maar er staan genoeg kapsels tussen die passen bij jouw haar. Bij mij is er een sidecut, gewoon omdat ik teveel haar heb. Heel hip, maar je ziet er niets van.

Het is ook nooit goed ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
francieneke schreef:
24-10-2017 08:00
Ceylon, bedankt voor de plaatjes! Er staan echt leuke kapsels bij! Op het ogenblik baal ik dat mijn haar zo stijl is, het valt daardoor zo piekerig en hakkerig. Dat groeit er vroeg of laat wel uit, maar nu staat het zo onverzorgd. Ik vind de kapsels van Maryam Hassouni in Flikken Rotterdam heel leuk. Lang haar staat haar totaal niet vind ik, maar zoals het in de serie is vind ik het heel mooi. Maar zij heeft flink slag in haar haar.
Een permanent durf ik niet aan (werd heeeeel lelijk in het verleden), of zouden er nu permanenten zijn die het haar niet beschadigen?
haha, ik heb een krullenbos, maar ik vind piekerig en hakkerig haar juist vaak weer heel leuk
Het is ook nooit goed he? Toen ik mijn haar had laten permanenten wilde ik meteen weel steil haar. Nou zag het er ook vreselijk uit, van die huisvrouwenkrullen, heel onnatuurlijk. Maar toen het wat uit begon te groeien en het wat was bijgeknipt werd het wel leuk.
Nou, lees je eigen tekst nog eens. Het moet wat uitgroeien en dan bijgeknipt worden en dan wordt het wel leuk. Geldt voor bijna elk kapsel. Dus ook voor je piekerige haar van nu.

Maak vast een afspraak bij je kapper voor de dag voor kerst. En tot die tijd afblijven. Zijn nog twee maanden. Wedden dat ze er dan wat leuks van kunnen maken?!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven