Geld & Recht alle pijlers

Digitale televisie, hoe kom ik er van af?

22-08-2011 11:42 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek zo mooi, digitale televisie, zeker met het steeds verschralende aanbod van de kabel. Dus ik ben ingegaan op het aanbod van XS4ALL en wat heb ik daar spijt van! Ik zit nu met:

- Een aantal extra apparaten in huis die continu aan staan

- Een haperend digitaal beeld op mijn tv

- Het is onmogelijk om tegelijk te internetten en tv te kijken.

Van XS4ALL moet ik het contract van een jaar uit zitten en mag ik er niet van af, omdat ik dit allemaal had kunnen weten, ook al ben ik hier nooit voor gewaarschuwd.

Kan ik er nog iets aan doen? En hebben jullie ook dit soort ervaringen of werkt het bij jullie wel goed?
Spreuken 18:2
Een aantal extra apparaten in huis die continu aan staan

Dit lijkt mij geen geldige reden tot opzegging.

Een haperend digitaal beeld op mijn tv

Is dat continu of alleen in combinatie met tegelijk internetten?

Het is onmogelijk om tegelijk te internetten en tv te kijken.

Hoezo is dit onmogelijk? Op de site en in de voorwaarden van xs4all staat duidelijk vermeldt dat televisie kijken invloed heeft op de internetsnelheid.

Dit had je kunnen weten en lijkt mij daarom ook geen geldige reden tot opzegging.
Is je internetverbinding tijdens het kijken van tv zo sloom dat het echt niet meer mogelijk is of is het gewoon iets langzamer.

Je moet natuurlijk wel gewoon kunnen tv. kijken en forummen tegelijk bv. Ik kan me wel voorstellen dat, als dit niet mogelijk is, dit een reden kan zijn om het op te zeggen. Je hebt invloed op je internetsnelheid en je internet platleggen wel een heel verschil.
Nergens last van. Ik heb jaren geleden een heleboel ellende gehad met UPC maar we kunnen na het nodige gesteggel en een nieuw moden internetten, bellen met de vaste telefoon, TV kijken in twee kamers (in één kamer digitaal, in de andere analoog) terwijl de computer en de laptop op volle snelheid draaien. Ik kan trouwens het kastje voor digitale TV op stand by zetten, met de oude apparaten kan dat niet.
verba volant, scripta manent.
Je klachten lijken me niet veel te maken te hebben met digitale tv?!

Extra apparaten: ja, de ontvanger maar die kun je toch uitzetten? Of bedoel je de standby.

Haperend beeld; nooit last van, juist scherper beeld.

Internet en tv tegelijk; waarom kan dat niet? Heel raar.
quote:bibaatje schreef op 22 augustus 2011 @ 11:57:

Je klachten lijken me niet veel te maken te hebben met digitale tv?!

Extra apparaten: ja, de ontvanger maar die kun je toch uitzetten? Of bedoel je de standby.

Haperend beeld; nooit last van, juist scherper beeld.

Internet en tv tegelijk; waarom kan dat niet? Heel raar.

Ander modem, apparaat om modem draadloos op mijn pc te kunnen ontvangen, zender en ontvanger in meterkast bij modem en bij tv om tv-signaal door te geven, settopbox, dat zijn alle apparaten. Bedrading was allemaal niet mogelijk of ik moest losse snoeren over de trap en door de woonkamer geen bezwaar vinden.

Het beeld is zeker scherper, maar sommige zenders komen standaard haperend door, zoals 13th street. De reguliere zenders haperen eigenlijk alleen als ik tegelijk internet.
Ik weet het niet hoor, ben geen techneut, maar zou het kunnen dat je haperende beeld te maken heeft met de snelheid van je tv? Misschien kan die het digitale beeld gewoon niet aan?

Mocht dat het niet zijn, heb je al gegoogled naar dezelfde ervaringen van anderen? Als jij de enige lijkt te zijn met dit probleem lijkt met dat toch echt iets met jouw verbinding of samenstelling (van de apparaten) te maken te hebben.

Wat zegt XS4ALL over het haperende beeld?

Ps, lees net je laatste berichtje. Heb je al eens een signaalversterker geprobeerd?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 22 augustus 2011 @ 11:56:

Je hebt invloed op je internetsnelheid en je internet platleggen wel een heel verschil.Op de xs4all site staat dit:

U houdt minimaal 2 Mbit/s over om te internetten als uw ontvanger aanstaat. Hiermee kunt u nog gewoon goed bellen, mailen en surfen.

Dit is wel langzamer dan normaal en filmpjes kijken op youtube gaat ook minder snel.

Misschien moet TO een sneller internet nemen? (wel eerst kijken of de hogere snelheid daadwerkelijk behaald kan worden)
Je kunt toch het digitale kastje uitzetten en gewoon anoloog kijken. Of werkt dat bij deze aanbieder niet zo.

Hier kunnen we kiezen of we het digitale apparaat wel of niet aanzetten.
odi et amo
Tja, hier kun je dus niet onderuit voordat je contract is afgelopen, lijkt mij duidelijk.

Voortaan kun je je maar betere even verdiepen in wat je afsluit. De consequenties van digitale tv van xs4all zijn algemeen bekend en worden zelfs uitgebreid aangegeven op hun site.
quote:jo12345 schreef op 22 augustus 2011 @ 12:20:

Tja, hier kun je dus niet onderuit voordat je contract is afgelopen, lijkt mij duidelijk.

Voortaan kun je je maar betere even verdiepen in wat je afsluit. De consequenties van digitale tv van xs4all zijn algemeen bekend en worden zelfs uitgebreid aangegeven op hun site.Dat had ik gedaan. En nergens staat dat je 5 nieuwe apparaten nodig hebt die continu stroom verbruiken of dat je tv gaat haperen als je internet. Wel dat internet trager wordt als je tv kijkt, maar daar klaag ik ook niet over, ik klaag over het omgekeerde en over het toegenomen stroomverbruik.
heb je al met de helpdesk van xs4all gebeld over het probleem van de happerende tv? wij hebben het ook gehad (bij tele2) en toen bleek een van die apparaten niet goed te zijn; nadat deze vervangen is, werkt alles zo goed als foutloos.
quote:GiB schreef op 22 augustus 2011 @ 12:49:

heb je al met de helpdesk van xs4all gebeld over het probleem van de happerende tv? wij hebben het ook gehad (bij tele2) en toen bleek een van die apparaten niet goed te zijn; nadat deze vervangen is, werkt alles zo goed als foutloos.

Jep, al over gehad, en er is zelfs een monteur langs geweest. Al een paar keer. Steeds op hun kosten, dat vond ik dan wel weer netjes. Maar het helpt geen moer.

Analoog kijken lukt nog wel en dat doe ik in de praktijk ook, maar dat is mazzel omdat ik dat abonnement niet heb betaald en dat kunnen ze dus elk moment afsluiten.

De televisie kan het signaal aan, daar ligt het niet aan. De monteur mompelde iets over een slechte KPN-centrale waarvan bekend is dat het veel storing geeft, maar kennelijk niet slecht genoeg voor XS4ALL om geen digitale televisie op mijn adres te willen verkopen.
Opzeggen kun je vergeten, denk ik. Voor aanhoudende technische problemen kun je contact opnemen met XS4ALL via @xs4all (Twitter-helpdesk). Dan wordt je een stuk minder snel afgeschoven...
Als de monteur langs geweest is en ziet dat de verbinding inderdaad slecht is, moet het wel mogelijk zijn om de overeenkomst op te zeggen omdat zij niet leveren wat zij beloofden en waarvan jij bent uitgegaan. Daar zijn vast wel standaard brieven voor te vinden op het net.
Vijf nieuwe apparaten?! Welke dan?
quote:Captain_Obvious wrote on 22 August 2011 @ 13:06:

Vijf nieuwe apparaten?! Welke dan?

Misschien bedoelt TO vijf onderdelen?

Adapter, kastje, kaartje, plugje, verdeler, bla...
quote:Ligeia schreef op 22 augustus 2011 @ 13:13:

[...]

Misschien bedoelt TO vijf onderdelen?

Adapter, kastje, kaartje, plugje, verdeler, bla...Hm. Nou, dan vind ik wel aanstelleritis hoor!
quote:Captain_Obvious schreef op 22 augustus 2011 @ 13:16:

[...]

Hm. Nou, dan vind ik wel aanstelleritis hoor!Tis nog maar 1 pagina, dus niet zo moeilijk om terug te lezen en de opsomming van apparaten te lezen...
Oh, ik zie het nu Jippertje.

Bij ons verdwenen alle problemen toen de betaversie van de software geïnstalleerd werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven