Dilemma
vrijdag 22 april 2011 om 14:54
Hoi dames;
Ik zit met een dilemma. Het volgende is aan de hand;
Mijn vriendin heeft ruitschade. Zij is hiervoor niet verzekerd. Nu heeft ze aan mij gevraagd of ik het via mijn verzekering wil regelen, zodat zij dus geen kosten heeft.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ten eerste heb ik die schade niet veroorzaakt. Ten 2de vind ik het dom om zelf geen verzekering daarvoor te hebben. Aantal andere punten; fraude [?], ik mats haar vriend die waarschijnlijk de schade per ongeluk heeft toegebracht. ook hij zal dan wel niet verzekerd zijn.
Hoe denken jullie hierover en wie heeft zo'n 'vriendendienst' al eens geboden? En waar moet ik zelf op letten mocht ik besluiten om ermee in te gaan? Of ben ik gewoon dom als ik het toesta?
DevilsAngel
Ik zit met een dilemma. Het volgende is aan de hand;
Mijn vriendin heeft ruitschade. Zij is hiervoor niet verzekerd. Nu heeft ze aan mij gevraagd of ik het via mijn verzekering wil regelen, zodat zij dus geen kosten heeft.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ten eerste heb ik die schade niet veroorzaakt. Ten 2de vind ik het dom om zelf geen verzekering daarvoor te hebben. Aantal andere punten; fraude [?], ik mats haar vriend die waarschijnlijk de schade per ongeluk heeft toegebracht. ook hij zal dan wel niet verzekerd zijn.
Hoe denken jullie hierover en wie heeft zo'n 'vriendendienst' al eens geboden? En waar moet ik zelf op letten mocht ik besluiten om ermee in te gaan? Of ben ik gewoon dom als ik het toesta?
DevilsAngel

vrijdag 22 april 2011 om 15:07
Het voelt inderdaad niet goed, en het eerste wat ik dacht toen ze het me vroeg was; dat doe ik niet! Principekwestie.
Ook ben ik van mening dat het ieder z'n eigen verantwoordelijkheid is om zulke dingen te laten verzekeren. Ik heb nu al de bevestiging gekregen om het vooral niet te doen. Dit had ik ff nodig. Ben wel benieuwd hoe ze daarop gaat reageren..
Ook ben ik van mening dat het ieder z'n eigen verantwoordelijkheid is om zulke dingen te laten verzekeren. Ik heb nu al de bevestiging gekregen om het vooral niet te doen. Dit had ik ff nodig. Ben wel benieuwd hoe ze daarop gaat reageren..

vrijdag 22 april 2011 om 15:08
Natuurlijk niet doen. Dat is fraude. Gewoon tegen je vriendin zeggen dat je niet meewerkt aan dat soort praktijken. En haar adviseren een verzekering af te sluiten of het contant te betalen.
Het lijkt me trouwens praktisch vrij onmogelijk. Bij ruitschade voor mijn eigen auto moet ik altijd mijn eigen verzekering bellen voor de melding. Dan verbinden ze mij door voor een afspraak voor het repareren. Een ruitschade melding bij je verzekering maken voor een andere auto dan die van jou kan volgens mij helemaal niet.
Het lijkt me trouwens praktisch vrij onmogelijk. Bij ruitschade voor mijn eigen auto moet ik altijd mijn eigen verzekering bellen voor de melding. Dan verbinden ze mij door voor een afspraak voor het repareren. Een ruitschade melding bij je verzekering maken voor een andere auto dan die van jou kan volgens mij helemaal niet.

vrijdag 22 april 2011 om 15:37
Offtopic: kan best kloppen, van die politie. Een kennis wilde politie agent worden. Maar omdat z'n zus kleptomane neigingen had (een paar keer opgepakt) is dat uitgekomen in het antecedentenonderzoek en werd hij niet aangenomen. Nog best lastig als je zelf helemaal niet van die neigingen hebt.
Ontopic maar weer.
Ontopic maar weer.

vrijdag 22 april 2011 om 16:02
Het lijkt mij ook niet waarschijnlijk dat ze er achter komen. Ik weet niet of ik het zou doen eerlijk gezegd. Ligt eraan wie het vraagt en of ik al 10 jaar een verzekering heb lopen en nooit schade heb gehad of al 3 keer dat jaar. Wel grappig dat iedereen hier nee zegt. Volgens mij gebeurd het op grote schaal.

vrijdag 22 april 2011 om 18:00
De meningen zijn allemaal hetzelfde; niet doen dus!
Ik heb idd geen zin om risico te lopen voor een ander zijn schuld.
Ik denk niet dat haar vriend verzekerd is, anders zou ze het mij niet vragen. Persoonlijk zou ik zoiets ook nooit vragen aan een ander. Ik vind het dan ook niet prettig dat ze me dat gevraagd heeft. Maar goed, ik ga het dus niet doen.
Dank jullie wel allemaal!
Ik heb idd geen zin om risico te lopen voor een ander zijn schuld.
Ik denk niet dat haar vriend verzekerd is, anders zou ze het mij niet vragen. Persoonlijk zou ik zoiets ook nooit vragen aan een ander. Ik vind het dan ook niet prettig dat ze me dat gevraagd heeft. Maar goed, ik ga het dus niet doen.
Dank jullie wel allemaal!