Geld & Recht alle pijlers

Dilemma

22-04-2011 14:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames;

Ik zit met een dilemma. Het volgende is aan de hand;

Mijn vriendin heeft ruitschade. Zij is hiervoor niet verzekerd. Nu heeft ze aan mij gevraagd of ik het via mijn verzekering wil regelen, zodat zij dus geen kosten heeft.

Ik weet niet wat ik moet doen. Ten eerste heb ik die schade niet veroorzaakt. Ten 2de vind ik het dom om zelf geen verzekering daarvoor te hebben. Aantal andere punten; fraude [?], ik mats haar vriend die waarschijnlijk de schade per ongeluk heeft toegebracht. ook hij zal dan wel niet verzekerd zijn.

Hoe denken jullie hierover en wie heeft zo'n 'vriendendienst' al eens geboden? En waar moet ik zelf op letten mocht ik besluiten om ermee in te gaan? Of ben ik gewoon dom als ik het toesta?

DevilsAngel
Ik zou het echt niet doen.

Als zij zich daar niet voor wilde laten verzekeren is dat haar keuze, maar dan mag ze ook voor de gevolgen opdraaien.
En bovendien werk je mee aan fraude.
quote:ISTP schreef op 22 april 2011 @ 17:58:

Voor een goede vriendin, die mij op die manier ook ooit zou masten, zou ik het doen. Wel de verhalen, in geval dat, afstemmen

Vandaar ook het dilemma.

Het is een goede vriendin. Als zij zelf per ongeluk een barst had gemaakt zou ik het waarschijnlijk wel doen. Maar in dit geval heeft haar vriend het gedaan. En daar zit weer een ander verhaal achter..Ik ben niet van plan hem indirect te betalen voor een nieuwe ruit, met eigen risico.
Die vriend moet 't gewoon bij zijn WA verzekering opgeven, dan is alles gewoon in orde.
Ja, wat elninjo zegt. Einde dilemma :-)
Excuses, Elninjoo met dubbel oo.
Hoe duur is zo'n glasverzekering nou helemaal?!

Bij sommige huurhuizen zit het in de huurprijs inbegrepen.
Niet doen. Door dit soort fraude gaan de premies omhoog. Bovendien kun jij problemen krijgen. Als het wordt ontdekt kun je geroyeerd worden en loop jij straks onverzekerd rond.
Heb haar verteld dat ik het niet doe.

Ik geloof dat ze er niet zo heel blij mee was en ze zei dat de verzekering er niet zomaar zou achter komen. Ik zei dat het ook een principekwestie was, dat ik geen zin heb om iets wat ik niet gedaan heb te verhalen op de WA. Ze probeerde het nog om te zeggen dat ik die schade misschien toch wel gemaakt kon hebben, want ik zat die avond bij haar. Leuk geprobeerd van haar, maar daar trap ik dus niet in. Ze zei namelijk dat niemand het gedaan had, maar door de warmte van de bbq is de ruit gesneuveld.

Het was een raar gesprek...
Nou ja wat een raar gesprek zeg. Je had het volledig recht om te weigeren, en zij moet niet met zulke rare dingen aankomen. Niet schuldig voelen, je hebt juist gehandeld!
Ik voel me ook niet schuldig yellowlove, maar ze geeft me hiermee wel een ongemakkelijk gevoel. Dat heb ik al vanaf het moment dat ze het me per sms vroeg.

Het was nu een ongemakkelijk gesprek en ze reageerde nogal wat kribbig naar mijn mening. Ik denk omdat ze vindt dat ik dat best wel kon doen voor haar.

Ik heb al gelijk geen zin meer in haar verjaardag aankomende vrijdag. Toen ik vroeg wat ze wou hebben zei haar kerel op de achtergrond; 'een nieuwe ruit'.

Ik denk dat ik het na de verjaardag maar voor gezien houdt met deze vriendschap. Door meerdere redenen trouwens, maar dat terzijde.
Ik vind het eigenlijk vreemd dat die vriendin dat aan jou vraagt. Dat vraag je toch eigenlijk niet??!
Zo te lezen is het maar goed dat je niet op hun verzoek bent in gegaan!

Jij zou het nog gedaan hebben?? Nou wordt ie helemaal mooi!! Wat betreft zou het de vriendschap behoorlijk bekoelen zo niet over zijn! Kan mij voorstellen dat je weinig trek meer heb in haar verjaardag....
@schouderklopje; idd, ik zou zoiets nooit durven vragen. Alleen in het geval dat iemand werkelijk per ongeluk schade heeft toegebracht.
quote:toffifee schreef op 22 april 2011 @ 15:35:

Niet doen. Ik ken iemand die zijn schoonmoeder wilde helpen op deze manier. Het kwam uit, er werd aangifte gedaan en deze jongen kon fluiten naar zijn baan als politieagent (tenminste, dat is de versie die ik heb gehoord, misschien functioneerde hij wel niet goed).

Even een toevoeging, zijn schoonmoeder heeft gebeld naar de verzekeringsmaatschappij met de vraag of het vergoed werd. Daar gaven ze aan van niet (omdat ze het zelf gedaan had o.i.d.) Toen werd schoonzoon gevraagd een smoesje te verzinnen en op te geven dat hij het gedaan had. Echter, de telefoniste heeft toen schoonmoeder belde wel een aantekening gemaakt, vandaar dat schoonzoon nu door de mand viel.

TO, goed dat je dit niet hebt gedaan. Laat ze het lekker zelf oplossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven