Geld & Recht alle pijlers

Duur of niet?

30-03-2020 20:36 50 berichten
Ik wil graag eens een burlesque cursus volgen. Heb nu iets gevonden waarbij we vanaf begin april tot eind juni werken naar een voorstelling. Het pakket bestaat uit 5 weken online oefeningen met eens per week een half uur bellen voor vragen en begeleiding. Daarna komen we in een grotere groep samen en oefen we een aantal keer in mei en juni. De kosten zijn iets meer dan €1100,- (ik leef niet op armoede grens, maar is voor mij ook echt veel geld). Vinden jullie dit duur of niet?

Duur of niet?

Totaal aantal stemmen: 214

Ja (99%)
Nee (1%)
Ik denk dat in mei bij elkaar komen om te oefenen niet eens haalbaar is. De corona maatregelen worden waarschijnlijk verlengd tot juni. Ik zou het lekker een jaar uitstellen.
Ik zou nooit een actieve hobby (met dus lichamelijke inspanning) via internet leren. Daar zijn in mijn ogen lessen met de coach persoonlijk erbij, voor nodig.
Maar als jij denkt dat het kan, dan heb ik daar niks over te vinden.

Duur vind ik het in ieder geval, hebben ze daar nog lesgevers nodig? Dan ben ik kandidaat.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat Gatekeeper zegt.
En ook wat Mammezel zegt.
justagirly wijzigde dit bericht op 30-03-2020 20:43
39.39% gewijzigd
Echt belachelijk duur voor danslessen. Serieus buiten proportioneel als je het mij vraagt. En online oefenen met inbellen? Dat slaat toch nergens op bij dansen? Kijk dan liever gratis op YouTube videos met instructies.
Ik vind best dat cursussen, bijscholing en lessen wat mogen kosten maar dit zou het me toch echt niet waard zijn. Terwijl ik zelf ook echt jaren lang heb gedanst.

Voor jouw info: mijn groepslessen ballet aan het conservatorium (vooropleiding) waren 600 euro voor een jaar, 2x per week. En dan met live pianist bij elke les.
Alle reacties Link kopieren
Ja vind het prijzig voor wat je krijgt. Ik zou voor dat geld zeker verwachten dat ik niet online les krijg en per telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Vooral duur omdat het online is.
Alleen kalmte kan ons redden.
verkeerd gelezen maar nog steeds duur vind ik
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 20:45
80.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Los van dat samenkomen en een voorstelling in mei/juni me nu nogal onrealistisch lijkt zou ik zelfs voor 5 weken reallife groepslessen dit een absurd hoog bedrag vinden. Echt bizar. Voor online oefeningen slaat het helemaal nergens op. Ik zou iet anders gaan doen.
Loekie12345 schreef:
30-03-2020 20:42
Echt belachelijk duur voor danslessen. Serieus buiten proportioneel als je het mij vraagt. En online oefenen met inbellen? Dat slaat toch nergens op bij dansen? Kijk dan liever gratis op YouTube videos met instructies.
Ik vind best dat cursussen, bijscholing en lessen wat mogen kosten maar dit zou het me toch echt niet waard zijn. Terwijl ik zelf ook echt jaren lang heb gedanst.

Voor jouw info: mijn groepslessen ballet aan het conservatorium (vooropleiding) waren 600 euro voor een jaar, 2x per week. En dan met live pianist bij elke les.
Ja ik had dus inderdaad een inschatting gemaakt voor wat ik voor salsa lessen betaalde (300 euro per jaar) en theater (280 euro), en wel een beetje meer omdat het ook wat meer inhoudt dan alleen de danslessen zelf (mediteren, houding, werken aan zelfbeeld), dus ik had zo’n 500 euro verwacht ..
Ten eerste wordt 6 april verlengd, dus ik zou het er niet op gokken. En echt enorm veel geld. Hoe kan je leren dansen als niemand je corrigeert?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het echt enorm duur, zeker voor online lessen.
Nemain• schreef:
30-03-2020 20:47
Ten eerste wordt 6 april verlengd, dus ik zou het er niet op gokken. En echt enorm veel geld. Hoe kan je leren dansen als niemand je corrigeert?
Ja de bedoeling was om die eerste vijf weken 2-3 keer privé les te krijgen. Dat gaat natuurlijk nu niet, maar ik wist de prijs toen ook niet, maar ik denk dat de prijs gewoon is doorberekend voor de online les..
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat is nogal eensgezind :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lieveling schreef:
30-03-2020 20:44
Los van dat samenkomen en een voorstelling in mei/juni me nu nogal onrealistisch lijkt zou ik zelfs voor 5 weken reallife groepslessen dit een absurd hoog bedrag vinden. Echt bizar. Voor online oefeningen slaat het helemaal nergens op. Ik zou iet anders gaan doen.
Ik wilde even checken of ik niet gierig ben, maar nee dus..
Alle reacties Link kopieren
Mijn danslessen gaan ook niet door, ze zijn digitaal gegaan. Maar ik ben afgehaakt, ik vind digitaal helemaal niks. Ik zou iets goedkopers zoeken en wachten tot het volgende seizoen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
€1100? Belachelijk veel... 5 weken online en dat samenkomen zal niet gebeuren nu. Zelfs voor een jaar 2x per week training zou ik het nog te duur vinden, vraag me af waar dat bedrag op gebaseerd is
Hoeveel lessen krijg je dan wel niet per week in die 5 weken? Hoe groot is de groep in totaal? Een stuk of 10? Dat is dan 11.000 euro. Voor 5 uur telefonisch bereikbaar zijn per week gedurende 5 weken, en 5 of 10 uur online instructies geven, en daarna nog eens een keer of 5 groepsles geven. Honderd uur werken voor 11.000 euro. Slim bekeken.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
30-03-2020 20:50
Nou, dat is nogal eensgezind :P

Unaniem, dat gebeurt volgens mij nooit!
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt te duur!! Belachelijke prijs voor wat je krijgt. Daarbij is de kans klein dat er eind mei bij elkaar gekomen kan worden. Ik vind het maar een rare cursus en heb er geen goed gevoel bij.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
30-03-2020 21:18
Dit is echt te duur!! Belachelijke prijs voor wat je krijgt. Daarbij is de kans klein dat er eind mei bij elkaar gekomen kan worden. Ik vind het maar een rare cursus en heb er geen goed gevoel bij.
Nou idd, riekt naar oplichting
Voor iedereen een groene tuin
Ik vind het echt bizar duur.
Alle reacties Link kopieren
Extreem duur. Ik heb eens gekeken wat zoiets in Utrecht kost, en dan betaal je voor 15 weken 180 euro (Parnassos).
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
30-03-2020 21:19
Nou idd, riekt naar oplichting
Ik wilde het niet met zoveel woorden zeggen. Maar dit is wel wat ik dacht inderdaad.
Ninx123 schreef:
30-03-2020 20:50
Ja de bedoeling was om die eerste vijf weken 2-3 keer privé les te krijgen. Dat gaat natuurlijk nu niet, maar ik wist de prijs toen ook niet, maar ik denk dat de prijs gewoon is doorberekend voor de online les..
Zelfs dan kan je nooit iemands houding goed corrigeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven