Geld & Recht alle pijlers

dwangsom

28-02-2017 13:22 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

heeft iemand ervaring met het niet nakomen van een dwangsom?

onder het motto: van een kale kip valt niet veel te plukken...

zal een rechter snel een dwangsom opleggen bij iemand met een uitkering?

mvg
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 februari 2017 @ 18:53:

[...]

Wel als ze aangeeft dat de nick van haar ex is ipv haar.. Dat is heel raar zelfs.... ze geeft aan dat ze in haar broek plast als ze al aan hem denkt in een ander topic. Maar de moeite nemen om zijn account niet meer te gebruiken neemt ze niet.
quote:juul10 schreef op 28 februari 2017 @ 14:38:

Oh mijn gsm staat nog ingelogd op zijn nick

Dat is niet waar.

Jij hebt 2 nicks en in het draagdoekentopic ging je er ook al de mist mee in.

Prima dat je 2 nicks hebt, maar ga niet lopen liegen.

Verder denk ik dat het, heel zwart-wit gezien, geen kans van slagen heeft. Jij brengt jezelf alleen maar dieper in de ellende want ook van jou valt er wat te 'plukken'. Heel naar dat je man je mishandeld heeft (en goed dat je weg bent gegaan) maar dit staat los van de relatie tussen vader en zoon.
Drie maanden geleden zeg je onder 1 van deze nicknamen dat je alles uit eigen zak moet betalen. Dat je voor je rechtszaak geen recht op toevoeging hebt. Nu beweer je een kale kip te zijn.
Death may indeed be final, but the love we share while living is eternal
Misschien had ze 2 jaar geleden voldoende inkomen. Is het niet zo dat als je nu echt heel weinig inkomen hebt je de peildatum kan verschuiven? Of is dat altijd 2 jaar?
Maakt niet uit welk inkomen. Een dwangsom moet je altijd betalen. Is een pressiemiddel.
quote:broodrooster10 schreef op 28 februari 2017 @ 13:30:

[...]

Het betreft een omgangsregeling die ik tegenwerk.

En ik heb hier alle reden voor, dus ik hoop niet dat mensen gaan oordelen zonder dat ze iets weten.

Het gaat mij erom...als de rechter een omgangsregeling vastlegt.

Ik zal deze niet nakomen. De volgende stap zal wellicht een dwangsom zijn, zodat ik wél zal meewerken.

Mijn vraag is nu...ik heb een uitkering en niet veel te makken. Wordt hier ook rekening mee gehouden door de rechter?

Want ik ben in staat deze dwangsommen gewoon te betalen. Maarja, dat houdt in dat ik in de schulden zal komen (en dat is ook niet in het belang van mijn zoon). De dwangsommen niet betalen, zal geen optie zijn want volgens mij zijn deze afdwingbaar toch?

Echt ontzettend dom om de omgangsregeling (geheel) tegen te werken (in jouw geval), je hebt er niet alle reden voor en zeker niet als de rechter met een dwangsom zou komen.

Je zegt die dwangsommen gewoon te willen betalen en dat je je daarvoor in de schulden moet steken. Hoelang denk je dat jij dat vol kunt houden? Hoelang zal het duren voordat je gewoon nergens meer een lening krijgt? Weet je dat je gegijzeld kunt worden? Waar denk je dat ze je zoon dan naartoe zullen brengen . Juist, zijn vader. Dus wat denk jij met jouw houding op te schieten?

.

quote:juul10 schreef op 28 februari 2017 @ 14:35:

[...]

Zijn vader heeft me mishandeld.. Aangezien hij niks naar mijn zoon heeft gedaan, wordt hij gewoon als een geschikte ouder gezien. Hoe krom kan het zijn? Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat er vrouwen zijn die dergelijke dingen verzinnen om omgang tegen te werken. Maar hierdoor zijn vrouwen waarbij dit wel gebeurd is enigszins de dupe. Maarja

Heel erg naar dat je ex je mishandeld heeft en dat maakt hem in mijn ogen best een flinke lul. Máár, jouw kind heeft recht op zijn vader en zolang zijn vader hém goed behandelt is het in het belang van je kind dat er een omgangsregeling is en hij zijn vader gewoon ziet.

Dus stop met die omgangsregeling tegen te werken, kijk hoe je tot een regeling kunt komen waar jullie mee kunnen leven (en dan bedoel ik vooral hoe ga je de overdracht regelen) en ga/blijf aan je eigen issues werken (maar dus niet over de rug van je kind).
O, en ik heb ontzettende medelijden met je zoon. Mamma en Pappa zijn uit elkaar en nu stelt Mamma ook nog alles in het werk om ervoor te zorgen dat hij Pappa nooit meer ziet.
Dus wie is er de dupe? Kind......
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 februari 2017 @ 18:53:

[...]

Wel als ze aangeeft dat de nick van haar ex is ipv haar.. Die dacht dat ie zwanger was.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 28 februari 2017 @ 20:50:

[...]

Die dacht dat ie zwanger was.Ow helemaal leuk.
quote:Skawa schreef op 28 februari 2017 @ 14:05:

Als jij gegronde redenen hebt moet je de omgangsregeling aanvechten en veilig thuis kan je daarbij helpen. Ook bij een uitkering leggen ze een dwangsom op ook als je daarmee in de schuld komtVeilig Thuis gaat zich hier onder geen beding in mengen. Is absoluut hun taak niet.
O gossie, zoon heeft een vader die hij niet mag zien omdat moeder niet wil meewerken.

Wie is dan de grootste (wil zeggen 'lul') trien, TO of haar ex?

Persoonlijk vindt ik dat de rechter (en het justitiële apparaat) TO keihard moet aanpakken, vooral als op voorhand op dit soort fora al wijd- en zijd verkondigd wordt niet mee te willen werken. Totaal gebrek aan respect voor de rechten van de andere ouder, eigen ik eerst...........

Kale kip? Je hebt een uitkering, een dak boven je hoofd én recht op allerlei toeslagen nog los van eventuele kinderalimentatie. Dus hoezo kale kip? Noem dit schofterig en asociaal. Menig burger (NL ingezetene) moet het met minder stellen.

Zodra je persoonlijk failliet bent verklaard, dan pas kun je met recht zeggen dat je een kale kip bent, Maar zelfs dan nog, als er wat halen valt zal dat betaald moeten worden. Bezint dus eer ge begint.

Wat voor voorbeeld wil je *&^&^%$^& voor je kind zijn?

En ja, mijn mening als gehuwde vrouw én moeder............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven